باید از مشکلات به عنوان فرصت هایی برای پیشرفت استفاده کرد - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
 یک کارشناس روانشناسی بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: باید از مشکلات به عنوان فرصت هایی جهت پیشرفت به خصوص در کانون خانواده ها استفاده کرد.
 
 عاشوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تغییرات جوامع و صنعتی شدن متناسب با این امر سبک زندگی خیلی از جوامع دگرگون شده است.
وی یادآورشد: با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است، این تغییر شرایط با آسیب های متعددی از قبیل زندگی های توام با انزوا و آسیب های روانی و خانوادگی همراه شده و از آن جایی که وجود مشکلات ابتدای راه تغییر انسان است باید برای سازگاری مسالمت آمیز کوشش کرد تا محیط پیرامون و تربیتی در آرامش و امنیت فراهم شود.
مجتبی عاشوری تصریح کرد: انسان ذاتا موجودی شرور بوده و اگر شرایط و برنامه های تربیتی و مقرارت اجتماعی، حقوقی و دینی مطرح نباشد آن وقت همه کار انجام می دهد و به همین خاطر خانواده و اجتماع مسئولیت دارند و تمام تلاش خود را باید به کار بگیرند تا با هماهنگی و همکاری تمام آحاد جامعه محیطی روانی، تربیتی، خانوادگی و سالم ایجاد شود.
وی یکی از آسیب های خانوادگی مطرح را تغییر شکل خانواده ها در زمینه های تربیتی عنوان و افزود: والدین به دلیل مسایل شغلی نمی توانند شرایط بهینه تربیتی را فراهم کنند که نیاز است راهکارها و تمهیداتی صورت بگیرد.
این کارشناس روانشناسی بهزیستی شهرستان خدابنده گفت: برای ایجاد زندگی همراه با رضایت و خود شکوفایی از دوران پنج سال اول زندگی کودکان در جهت ایجاد عادت های سالم زندگی از قبیل رفتاری، غذایی و غیره باید تلاش شود.
عاشوری ادامه داد: در این خصوص نیاز به سه نوع سبک فرزند پروری سالم است.
وی اولین سبک فرزند پروری را آزاد منشانه ذکر کرد و افزود: در این سبک والدین فرزندان خود را کاملا آزاد می گذارند که چنین سبکی، سالم نبوده، چون محیط خانوادگی دچار هرج و مرج می شود و در این صورت نیز سرنوشت خوبی در انتظار آنها نخواهد بود.
عاشوری با اشاره به سبک مستبدانه به عنوان دومین روش تصریح کرد: در این سبک والدین شرایط سفت و سختی را برای فرزندان ایجاد می کنند که در این صورت نیز فرزندان روابط اجتماعی خوبی با محیط نخواهد داشت.
وی سومین سبک را مقتدرانه دانست که توام با منطق بوده و چنین سبکی کارآمد و سالم می باشد، و یادآورشد: والدین با فرزندان خود رفتاری متقابل و مسالمت آمیزی دارند و به نحو شایسته مشکلات را حل می کنند.
عاشوری با تاکید بر اینکه شکاف نسل ها آسیب دیگری است که در عصر حاضر مطرح می شود ابرازکرد: آن چه والدین به آن می اندیشند و انتظار دارند بسیاری از فرزندان آنها را قبول نمی کنند و این ناهماهنگی نوعی دور شدن از نسل ها بوده و باید سعی شود این شکاف ها به دلایل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و تکنولوژیکی که ایجاد شده است کمرنگ شده تا سازگاری صورت بگیرد.



تاریخ : دوشنبه 92/10/23 | 10:30 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه