88.51 درصد مردم خدابنده باسواد هستند - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
 
زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده گفت: در سطح شهرستان خدابنده یکصد هزار و 816 نفر با سواد و 11 هزار و 488 نفر بیسواد بین سنین 10 تا 49 سال وجود دارد.
به گزارش خبرنگار مهر، بهرامعلی قاسمی ظهر سه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان خدابنده افزود: 97.92 درصد مردان و 13. 84 درصد زنان این شهرستان با سواد هستند که میانگین با سوادی به 51. 88 درصد می رسد.

وی افزود: اداره سوادآموزی آموزش و پرورش شهرستان خدابنده یکی از ادارات موفق در ریشه کنی بیسوادی است و بر اساس سرشماری سال 1355 تنها 2. 19درصد جمعیت 6 ساله و بالاتر شهرستان باسواد بوده اند که این میزان در سال 90 با 31. 69 درصد رشد به 51. 88 درصد افزایش یافته است.

رییس اداره سواد آموزی شهرستان خدابنده نیز گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در هفتم دیماه سال 1358 دستور تأسیس سازمان نهضت سواد آموزی را با هدف آموزش همگانی و محو بی سوادی از کشور به عنوان یکی از نهادهای انقلابی صادر کردند.

رییس اداره سوادآموزی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام (ص) که دانش اندوزی را برای تمام مردان و زنان مسلمان واجب کرده است و سخنان مقام معظم رهبری که اگر نتوانیم معضل بیسوادی را حل کنیم اصل انقلاب و ایده های آن لطمه خواهد خورد گفت:بر اساس مصوبه ساختار آموزشی مرحله اول آموزش بزرگسالان (نهضت سواد آموزی) شامل سه دوره تحصیلی (دوره سواد آموزی معادل سوم ابتدایی) دوره تحکیم سواد و دوره انتقال معادل ششم ابتدایی می باشد. این مقام مسئول اضافه کرد: واگذاری فعالیتها به بخش غیر دولتی از جمله مواردی است که در سیاست های کلان کشور و در برنامه سوم و چهارم و پنجم توسعه به آن توجه ویژه شده است و یکی از اهداف برنامه پنجم کاهش تصدی گری دولت و استفاده از توانمندی بخش خصوصی و غیر دولتی هستند.

سعیدی نرخ سرانه واگذاری فعالیتهای دوره های سوادآموزی به مدارس و مراکز غیر دولتی و اشخاص حقیقی را به ازای هر نفر قبولی دوره سواد آموزی در سال تحصیلی 93- 92 را 5 میلیون و 500 هزار ریال، مبلغ سرانه جذب و آموزش دوره تحکیم به ازای هر نفر 600 هزار ریال و مبلغ سرانه جذب و آموزش دوره انتقال به ازای هر نفر را 7 میلیون و 200 هزار ریال عنوان نمود.

سعیدی از همکاری و حمایت مدیر  آموزش و پرورش شهرستان خدابنده قدردانی کرده و گفت: به یاری خداوند متعال بیسوادی را در شهرستان خدابنده ریشه کن کرده و جشن با سوادی را در تمام روستاها برگزار خواهیم نمود. 

سعیدی به گستردگی وپراکندگی روستاها اشاره وگفت:همکاران پر تلاش ما برای جذب سوادآموزان در نماز جمعه حضور یافته و ضمن توزیع بروشور از افراد علاقمند ثبت نام می کنند




تاریخ : سه شنبه 92/10/24 | 9:53 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه