زنجان از استانهای موفق در زمینه قرآن است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

 نورالله صفی‌لو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به فعالیت‌های موسسات فرهنگی قرآن و عترت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر در استان زنجان، 26 موسسه فعال قرآنی به غیر از شعبات در زنجان فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه 7 موسسه قرآنی نیز در انتظار صدور مجوز هستند، افزود: موسسات قرآنی در شهر زنجان 15 موسسه و در مناطق دور دست و شهرستان‌ها مثل منطقه افشار خدابنده و زرین رود شریف آباد ابهر هستند.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از جمله موسسات جدید در انتظار صدور مجوز در روستای جاجی آرش، و روستای مزید آباد ابهر برشمرد.

این مسئول فعالیت‌های موسسات قرآنی را در زمینه‌های مختلف نظیر روخوانی، روان خوانی، تجوید، صورت و لحن و مفاهیم قرآنی و تفسیر، ادبیات عرب و مترجمی عنوان کرد و گفت: نهج‌البلاغه نیز جدیدا به این موارد اضافه شده است.

صفی‌لو این آموزش‌ها را دارای دوره‌های عمومی برشمرد و گفت: دوره‌های تخصصی تربیت مربی مهد کودک، حفظ  و ترجمه، مفاهیم و نهج‌البلاغه نیز برای نخستین‌بار در سال گذشته 12 دوره برگزار شده است.

وی با اشاره به برگزاری آزمون‌ها در این زمینه افزود: در شهرستان‌های ابهر، خدابنده در دو نوبت هر سال آزمون سراسری حفظ و ترجمه و مفاهیم و تفسیر قرآن از سوی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان برگزار می‌شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه استان زنجان را در این زمینه دارای برتری و پیشتازی دانست و تصریح کرد: استان زنجان در سطح کشور در بین استان‌ها دارای ردیف دوم و پنجم بوده است.

وی در این زمینه با اشاره به فعالیت‌های دو سال اخیر در زنجان گفت: 25 رشته از آزمون‌های یاد شده با 5 هزار و 417 نفر در این آزمون‌ها شرکت و موفق به قبولی با کسب حد نصاب از سوی معاونت قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اخذ گواهی معتبر شده‌اند.

صفی‌لو در بخشی از سخنان خود با اشاره به این فعالیت‌های قرآنی در استان زنجان خاطر نشان کرد: یکی از موسسات برتر کشور از موسسات استان زنجان به نام زمزم معرفت زنجان بوده است.

وی همچنین موسسه جامعه القران کریم زنجان را به عنوان موسسه‌ای که بیشترین شرکت کننده را داشته معرفی کرد.

این مسئول در پایان موسسه قرانی معرفت اهل بیت زنجان را از جمله بزرگترین موسسات قرآنی کشور دانست که دارای موفقیت‌های در این زمینه بوده است.




تاریخ : سه شنبه 92/10/24 | 10:1 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه