استفاده ابزاری از دین موجب بدبینی میشود - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

یک استاد حوزه:

استفاده ابزاری از دین موجب بدبینی می‌شود

رئیس حوزه علمیه هیدج گفت: استفاده ابزاری از دین موجب بدبینی به دین به ویژه در بین افرادی که اطلاع کافی در این حوزه ندارند و بر اساس فطرت پاک خود مسایل دینی را دنبال می‏‌کنند، می‌شود.

 

حجت‎الاسلام احمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: هر قومی برای خود شعاری دارند که لازمه استمرار و ادامه آن شعور و آگاهی به آن شعار است که این امر در قالب عمل کردن صحیح و پای‎بندی به آن محقق می‌شود.

 

وی افزود: بر اساس تعالیم دینی، ایمان سه شعبه دارد که شامل اقرار به زبان، باور به آن و عمل کردن به این باور است که این امر خلاصه ایمان است و اگر یکی از این موارد نباشد ایمان ناقص خواهد بود و آفت ایمان است.

 

صالحی تصریح کرد: ایمان ناقص نه تنها در دنیا، بلکه در آخرت نیز نافع اهلش نخواهد بود و سودی به حال فرد نخواهد داشت. همچنین یکی دیگر از آفت‎ها در این حوزه افرادی هستند که ادعای ایمان دارند، ولی به آن عمل نمی‎کنند و باعث می‌‎شود تا برخی که آگاهی کافی از دین ندارند، ولی بر اساس فطرت پاک خود به دنبال این هستند، گمراه شوند.

 

رئیس حوزه علمیه هیدج تاکید کرد: حضرت عیسی(ع) که از پیامبران اولوالعزم است می‌فرماید "علمایی که به دین خود عمل نمی‎کنند همانند سنگی هستند که در وسط رودخانه قرار گرفته‎اند نه خودشان آب می‏‌خورند و نه اجازه می‎دهند دیگران از آب استفاده کنند".

 

وی افزود: آن‎هایی که در جامعه دینی شعار دین‎مداری می‎دهند، ولی به آن عمل نمی‎کنند آفت دین هستند و دیگران را به آن بدبین می‎کنند.

 

صالحی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند: دو دسته کمر مرا شکستند عالمی که به علم خود عمل نمی‎کند و جاهلی که از نادانی به انجام امور دینی می‌پردازد.

 

رئیس حوزه علمیه هیدج گفت: دسته اول افرادی هستند که خود را به خواب زده‎اند و بیدار کردن کسی که خود را به خواب زده سخت است، اما کسی که در خواب است و اطلاع کافی از کار اشتباه خود ندارد با ارشاد و راهنمایی می‎توان او را به راه صحیح هدایت کرد.

 

صالحی تاکید کرد: افراد برای کسب اطلاع از دین مسایل خود را از منابع موثق پیگیری کنند و با پیروی از افرادی که اطلاع کافی از امور دین ندارند و یا در این زمینه رفتار شبهه‌ناک دارند دوری کنند تا ناخواسته زمینه انحراف آن‎ها از دین و راه مستقیم پیش نیاید.




تاریخ : شنبه 93/2/27 | 8:46 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه