استاندار اردبیل: مدیران بانکی عینک بدبینی را بردارند - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

استاندار اردبیل: مدیران بانکی عینک بدبینی را بردارند

استاندار اردبیل گفت: اتفاقاتی همچون تخلفاتی مالی و بانکی در گذشته موجب محافظه کاری مدیران بانک ها شده که باید آنها این عینک بدبینی را برداشته و هماهنگ با سیاست های دولت عمل کنند.

به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز شنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اردبیل با اشاره به سیاست دولت مبنی بر بهبود فضای کسب و کار افزود: وقتی شورای پول و اعتبار در سطح ملی یا شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سطح استان تصمیمی می گیرد، افراد حق مخالفت و تصمیم خودسرانه ندارند و باید با بخشنامه های جدید هماهنگ شوند.

وی اضافه کرد: در دنیا 80 درصد عملکرد سازمان ها ناشی از رفتار مدیران است نه فرآیندها و ضوابط ، اگر می خواهیم مشکلات را برطرف کنیم همه نهادها از جمله بانک ها نیز باید خود را متولی امور اقتصادی و سرمایه گذاری ببینند.

او ادامه داد: وقتی فردی برای اجرای پروژه ای مراجعه می کند، نباید تنها به صدور مجوزها اکتفا شود بلکه باید مانند کودکی نوپا از صنایع و واحدهای تولیدی حمایت کنیم و نگذاریم چون گذشته به راحتی زمین بخورند.

خدابخش اظهار کرد: پروژه های بزرگ استان باید به صورت هفتگی توسط مدیران پیگیری و نحوه اجرا رصد شود وگرنه در سطح کارشناسی کار قفل می شود چرا که کارشناس تصمیم ساز است نه تصمیم گیر.

وی افزود:با اجرای احکام مشکلات حل نمی شود ، مدیران بانکی برای پیگیری و وصول معوقات باید از طرح های بزرگ حمایت کنند.

او با تاکید بر اینکه باید نظام اداری و بانکی مورد بازرسی و بازبینی قرار بگیرد تا کارها با سرعت بیشتری پیش برود، گفت: هم اکنون پنج پروژه بزرگ در استان داریم که در رکود بوده و یا از توجیه افتاده اند و در این شرایط کنتور بانک ها همچنان کار می کند.

خدابخش ادامه داد: سال گذشته استان از محل صندوق توسعه ملی 300 میلیارد ریال جذب داشت در حالی که آذربایجان شرقی سه هزار و 700 میلیارد ریال و استان زنجان 900 میلیارد ریال جذب کرد.

او اضافه کرد: 300 میلیارد ریال جذبی سال گذشته به 31 پروژه اختصاص یافته بود که نشان از انجام پروژه های کوچک دارد که نمی تواند تحول بزرگی ایجاد کند اما در ماه های گذشته بر روی پروژه های بزرگ وقت گذاشته ایم.

وی با بیان اینکه استان در جذب تسهیلات ارزی و ریالی سقفی ندارد، گفت: بانک ها در زمینه کشاورزی و گردشگری تسهیلات 16 درصدی و در بخش صنعت 21 درصدی ارایه می کنند و در مناطق محروم از تخفیف چهار درصدی برخوردار می شوند.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه در مورد پروژه های بزرگ 90 درصد مشکل از سوی بانک هاست، گفت: بانکها باید رویه خود را تغییر دهند و سرمایه گذارانی که دارای طرح های بزرگ هستند پا پیش بگذارند و مطمئن باشند مورد حمایت قرار خواهند گرفت.




تاریخ : شنبه 93/2/27 | 2:44 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه