احداث محورهای استان زنجان به صورت شطرنجی - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

 

خبرگزاری فارس: احداث محورهای استان زنجان به صورت شطرنجیحافظ باباپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: طرح جامع و تفکیک شهرها چشم‌انداز 15 تا 20 سال آینده شهرها را مشخص می‌کند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه 15 شهر در استان زنجان وجود دارد، اعلام کرد: طرح پنج شهر نیز در حال طراحی و اجرا است.

این مسئول از تحویل این طرح‌های تا سال آینده به شهرداران خبر داد و اذعان داشت: در این طرح‌ها در مورد چیدمان و المان شهری، معاونت‌های شهری، فضاها و کاربری های عمومی، آموزشی و خدماتی بحث شده است.

وی با اشاره به اینکه وقوع زلزله سال 69 باعث تنظیم آیین‌نامه واحدهای مسکونی و ساخت و سازهای عمومی و خصوصی شد، تصریح کرد: اداره راه و شهرسازی متولی ساختمان‌های دولتی، ادارات دولتی، فرمانداری‌ها، استانداری‌ها و مراکز عمومی از دورترین نقطه تا مرکز هر استان است.

باباپور از تهیه طرح جامع تغییرات داخل شهر در زنجان یاد کرد و بیان داشت: اعتبارات لازم از سال گذشته تامین شده است و متولیان این طرح در حال فعالیت در این زمینه هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه این طرح چشم‌انداز 15 تا 20 سال آینده شهر زنجان را تعیین می‌کند، خاطر نشان کرد: در این طرح شریان‌های حیاتی شهر زنجان از جمله شرکت‌های خدمات‌رسان مانند آب، برق، گاز و مخابرات و نیز تمام دستگاه‌های دولتی مشخص شده است.

این مسئول محورهای مواصلاتی استان زنجان را طولی دانست و اذعان داشت: در استان زنجان محورهای اصلی استان زنجان تنها غرب را به شرق متصل می‌کند.

وی از نیاز استان زنجان به محور جنوب به شمال به عنوان یک نیاز مواصلاتی یاد کرد و تاکید کرد: برای طرح‌هایی که اداره راه و شهرسازی استان زنجان در نظر در دارد که پازل راه‌های استان زنجان را تکمیل می‌کند.

باباپور با اشاره به اینکه طرح‌های مواصلاتی استان زنجان را به صورت شطرنجی عنوان کرد و مزیت این طرح را تکمیل راه‌های زنجان برشمرد و افزود: با تکمیل این طرح‌ها هم‌استانی‌ها با کمترین زمان و هزینه به مقصد خود می‌رسند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان از اجرای چندین طرح راهسازی در محورهای مواصلاتی خبر داد و متذکر شد: یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها طرح محور زنجان به منجیل است که باعث سهولت تردد مردم زنجان به شمال است.

این مسئول ادامه داد: طول این محور 100 کیلومتر است که 36 کیلومتر آن زیر بار رفته است.

وی با اشاره به اینکه محور سلطانیه به قیدار به کبودرآهنگ لاین شرقی استان زنجان را تکمیل می‌کند، تبیین کرد: این محور به طول 105 کیلومتر به صورت بزرگراه دارای دو باند رفت و دو باد برگشت است.

باباپور افتتاح محور تهم به چورزق را تکمیل کننده محورهای غربی استان اعلام و عنوان کرد: با احداث این طرح در استان زنجان مرکز استان به شهرستان طارم متصل می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به افتتاح بخشی از این طرح در سال گذشته اظهار داشت: افتتاح این طرح باعث آبادانی و توسعه منطقه طارم که منطقه‌ای کشاورزی است را میسر ممکن می‌کند.

این مسئول احداث محورهای زنجان به بیجار و زنجان به قیدار را مکمل طرح‌های عنوان شده دانست و گفت: با اجرای این دو طرح که جزء پروژه‌های بزرگ استان است محورهای استان زنجان تکمیل می‌شود و امکان دسترسی برای هم‌استانی‌ها تسهیل پیدا می‌کند.




تاریخ : چهارشنبه 92/11/30 | 11:16 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه