ثبت اطلاعات 16 هزار و 660 معلول در بانک جامع اطلاعات بهزیستی زنج - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
مدیر کل بهزیستی استان زنجان خبر داد
ثبت اطلاعات 16 هزار و 660 معلول در بانک جامع اطلاعات بهزیستی زنجان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بانک جامع اطلاعات معلولان استان زنجان تکمیل شده است، گفت: در این راستا اطلاعات 16 هزار و 660 در این سامانه ثبت شده است.

خبرگزاری فارس: ثبت اطلاعات 16 هزار و 660 معلول در بانک جامع اطلاعات بهزیستی زنجان

 

مرتضی مکاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اجرای پایش معلولان استان زنجان اظهار داشت: بر اساس مرورگر ICF حدود 2 هزار و 460 پرونده در استان زنجان پایش شده‌ است.

وی تعداد معلولان ثبت‌نام‌کننده در بهزیستی استان زنجان را 16 هزار و 660 نفر اعلام و اضافه کرد: همه پرونده‌های ثبت شده در این اداره کل به مرور با استفاده از نرم‌افزار ICF پایش می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به ارائه خدمات به 3 هزار و 392 هزار نفر از طریق توزیع وسایل توان‌بخشی اشاره و اضافه کرد: ارائه این نوع خدمات در سال گذشته نسبت به سال پیش از آن افزایش 81 درصدی را نشان می‌دهد.

این مسئول تعداد معلولان بهره‌مند از خدمات روزانه اداره کل بهزیستی استان زنجان را 487 نفر اعلام و تصریح کرد: 12 مرکز به این معلولان ارائه خدمات می‌کنند.

مکاریان با اشاره به اینکه تعداد 9 مرکز شبانه ارائه‌کننده خدمات به معلولان استان زنجان تغییری نکرده است، ادامه داد: این مراکز به 509 معلول خدمات ارائه می‌کنند.

وی میزان یارانه ارائه شده به معلولان طی سال گذشته را 14 میلیارد و 697 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این میزان یارانه نسبت به سال پیش از آن افزایش بیش از یک هزار درصدی داشته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه بانک جامع اطلاعات معلولان استان زنجان تکمیل شده است، ادامه داد: در این راستا اطلاعات 16 هزار و 660 در این سامانه ثبت شده است.

این مسئول تعداد معلولان مستمری‌بگیر از بهزیستی استان زنجان را 3 هزار و 742 نفر عنوان کرد که این میزان نسبت به سال پیش از آن تغییری نکرده است.

مکاریان از وجود 304 پرونده معلولان روانی در اداره کل بهزیستی استان زنجان خبر داد و افزود: این معلولان خدمات مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه بهزیستی سیاست واگذاری ارائه خدمات را در دستور کار قرار دارد، گفت: در سال گذشته 4 هزار پرونده به بخش خصوصی واگذار شده است که پرداختی بالغ بر 2 میلیارد و 365 میلیون و 200 ریال از بابت هزینه‌ها به بخش‌های خصوصی انجام شده است که نسبت به سال پیش از آن رشد 22 درصدی را نشان می‌دهد.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان تعداد معلولان ویزیت شده در منزل را طی سال گذشته 200 نفر اعلام کرد و بیان داشت: در سال گذشته یک هزار و 280 معلول هم با استفاده از توان‌بخشی مبتنی بر امکانات جامعه شناسایی شده‌اند.

این مسئول تاکید کرد: معلولان شناسایی شده از طریق توان‌بخشی مبتنی بر امکانات جامعه از طریق مشارکت‌های مردمی و دهیاری‌ها در اقصی نقاط استان انجام شده است.

مکاریان با اشاره به اشتغال ایجاد شده برای 144 معلول در سطح استان زنجان در سال 92 افزود: این تعداد اشتغال از طریق مشاغل خانگی، تسهیلات ارزان قیمت و مشارکت‌های مردمی ایجاد شده است.

وی به مناسب‌سازی 248 باب منزل معلولان استان طی سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: 10 مورد از اماکن عمومی هم برای این قشر مناسب‌سازی شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از دستور کار قرار گرفتن مناسب‌سازی اماکن عمومی طی سال گذشته برای معلولان خبر داد و اضافه کرد: با مسئولان 21 دستگاه‌ اجرایی و 54 ارگان زیرمجموعه آنها در این مورد هماهنگی لازم به عمل آمده است.

این مسئول به کاهش تعداد دانشجویان برخوردار از کمک‌های بهزیستی استان زنجان اشاره و ضمن ابراز بی‌اطلاعی از دلیل آن تاکید کرد: 280 دانشجو از این امکانات برخوردار شده‌اند.

مکاریان تعداد سالمندان برخوردار از خدمات بهزیستی را طی سال گذشته 217 نفر اعلام کرد.

 




تاریخ : یکشنبه 93/2/28 | 8:4 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه