رویکرد استفاده از مواد مخدر به سمت مواد صنعتی است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان:
رویکرد استفاده از مواد مخدر به سمت مواد صنعتی است

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان گفت: رویکرد استفاده از مواد مخدر در همه استان‌ها در بین معتادان به سمت و سوی مواد مخدر صنعتی است.

خبرگزاری فارس: رویکرد استفاده از مواد مخدر به سمت مواد صنعتی است

 

تقی نصیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آخرین اظهار نظر منتشر شده توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور در آخرین همایش دبیران اظهار داشت: بر اساس این اظهار نظر زنجان جزو استان‌هایی است که کم‌ترین آلودگی را در اعتیاد دارد.

وی اضافه کرد: اظهار نظر انجام شده در مورد میزان آلودگی استان‌ها به مواد مخدر با توجه به شاخص‌های مختلف از جمله جمعیت و میزان معتادان انجام شده است.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با بیان اینکه رویکرد مواد مخدر در همه استان‌ها در بین معتادان به سمت و سوی مواد مخدر صنعتی است، تصریح کرد: ولی آمار دقیقی از معتادان به به مواد مخدر در سطح استان وجود ندارد.

این مسئول به در دست اجرا بودن طرح شیوع شناسی مواد مخدر اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس تفاهمنامه موجود بین ستاد مبارزه با مواد مخدر و آموزش و پرورش کارگاه‌های آموزشی در مدارس برگزار می‌شود.

نصیری به در پیش بودن تابستان و تعطیلی مدارس اشاره کرد و گفت: دوره‌های توجیهی برگزاری کلاس‌های پیشگیری از استفاده از مواد مخدر در این فرجه زمانی برای مربیان، اولیا و مدیران مدارس برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری کلاس‌های توجیهی و کارگاه‌های مختلف از برنامه‌های روتین برای دانش‌آموزان محسوب می‌شود، ادامه داد: دوره‌های مربیان و اولیا مدرسه برای آمادگی مهر ماه فصل آغاز به کار مدارس برگزار می‌شود.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی شیوه شناسی در سال 90 توسط جهاد دانشگاهی بیان داشت:  نتایج این مطالعه شیوع 3.1 درصدی اعتیاد را در سطح کشور نشان می‌دهد.

این مسئول با بیان اینکه میانگین شیوع اعتیاد در کشور در مطالعات انجام شده به همه استان‌ها از جمله زنجان تعمیم داده شده است، افزود: به نظر می‌رسد این نتایج نباید ملاک عمل شیوع در استان زنجان قرار گیرد.

نصیری با اشاره به متفاوت بودن میزان شیوع استفاده از مواد مخدر در استان‌ها از جمله زنجان تاکید کرد: به نظر می‌رسد این شیوع تا 3.1 درصد باشد که آمارها مبین شیوع یک درصدی اعتیاد در این استان است.

 




تاریخ : یکشنبه 93/2/28 | 8:6 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه