«آش» خوری سفیر اتریش - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
                                           

جشنواره آشپزی شنیده‌ها/آرمان                            
 «آش» خوری سفیر اتریش                         
  سفیر اتریش در ایران با اشاره به مهمان‌نوازی مردم ایران و به‌ویژه مردم شهر زنجان، گفت: با حضور در جشنواره ملی آش ایرانی، با مهمان‌نوازی گرم مردم این استان روبه‌رو شدم.
                    

به گزارش خبرگزاری تسنیم فریدریش اشتیفت اظهار کرد: از اینکه در جشنواره ملی آش ایرانی و در استان زنجان حضور پیداکردم، بسیار خوشحال هستم و سعی خواهم کرد که سال آینده نیز در جشنواره ملی آش ایرانی حضور داشته باشم، چراکه امروز روزی بسیار خوب و پر از خاطره‌های به‌یادماندنی برای من بوده است. وی با اشاره به برگزاری چنین جشنواره‌هایی، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی و حضور در آنها علاوه بر به وجود آوردن خاطرات به یادماندنی برای مهمانان، موجب تعامل و توسعه بیشتر کشورها می‌شود و امروز در این مراسم شاهد برنامه‌های شاد و متنوعی بودیم که بسیار جالب بود.

بازگشت ناطق‌نوری به سیاست

شنیده شد که حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سؤال که آیا محوریت اصلاح‌طلبان و کارگزاران را برای انتخابات مجلس می‌پذیرید یا خیر، گفت: این پرسش خود یک پاسخ است و من اصلا در این زمینه صحبت نمی‌کنم. فارس نوشت؛ ناطق‌نوری در پاسخ به این سؤال که آیا در انتخابات حضور خواهید یافت یا خیر،‌ تاکید کرد: «هنوز در اینباره تصمیمی نگرفته‌ام». این اظهارنظر ناطق‌نوری درحالی است که پیش از این برادرش تاکید کرده بود که علی‌اکبر ناطق‌نوری در انتخابات شرکت نخواهد کرد. در همین زمینه صادق زیباکلام، فعال اصلاح‌طلب نیز در گفت‌و‌گو با یک هفته‌نامه از نامزدی ناطق‌نوری در انتخابات مجلس خبر داد و پیش‌بینی کرد که وی در انتخابات حاضر خواهد شد.

دستور فوری دولت درباره دارو

شنیده شد که دولت دستور فوری برای تسریع در خودکفایی دارویی صادر کرد. خراسان نوشت؛ «بر اساس دستورات اخیر مسئولان ارشد اجرایی به اعضای کابینه، مقرر شده با توجه به اهمیت خودکفایی و ارتقای استانداردهای تولید دارو در کشور، شرکت‌های تولیدکننده برای دستگاه‌ها و تجهیزات موردنیاز جهت راه‌اندازی یا مدرنیزه کردن تولید اقلام مختلف دارویی در کشور با تائید وزارت بهداشت، از سوی بانک مرکزی ارز مبادله‌ای برای واردات دریافت کنند».

ترفند هندی‌ها در صادرات برنج

شنیده شد که ترفند هندی‌ها در زمینه صادرات برنج به ایران تشریح شد. خراسان نوشت؛ بر اساس بررسی‌های کارشناسان یک دستگاه نظارتی درحالی که بر اساس بخشنامه صادره توسط وزارت بازرگانی و صنایع هند در آوریل سال 2014، مبنی بر اینکه‌از این پس صادرات مجدد اقلام بشردوستانه به کشورهایی مانند ایران مشمول ارزش‌افزوده نخواهد بود، این وزارتخانه برنج را از فهرست مذکور استثنا کرده است که با توجه به حجم بالای صادرات برنج این کشور به ایران، ترفندی برای کم نشدن سود بازرگانی دولت هند محسوب می‌شود.

اجرای طرح دجال‌واره

شنیده شد که جانشین فرمانده سپاه ثارا... کرمان گفت: طرح «دجال‌واره» با هدف مقابله با جنگ نرم و ماهواره در سراسر استان کرمان اجرا می‌شود. تسنیم نوشت؛ سردار محمد مطهری اظهار کرد: طرح دجال‌واره به شکل ارشادی و با هدف مقابله با جنگ نرم و به‌ویژه ماهواره در سراسر استان پهناور کرمان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. او با اشاره به اینکه این طرح به شکل ارشادی و آشنایی خانواده‌ها با مضرات ماهواره اجرا می‌شود، ادامه داد: در این طرح خانواده‌ها با اثرات و مضرات ماهواره بر اندیشه‌ها و تفکرات فرزندان و به‌ویژه نسل جوان آشنا می‌شوند. او با تأکید براینکه در شرایط فعلی تهدیدات سخت دشمن به جنگ نرم تبدیل شده است، گفت: باید در سال اقتصاد و فرهنگ نسبت به فرهنگ‌سازی و آشنایی خانواده‌ها با تهدیدات دشمن اقدام کرد.

کشف بقایای کشتی کریستف کلمب

شنیده شد که باستان‌شناسان در دریای کارائیب موفق به کشف بقایای کشتی‌ای شدند که احتمالا متعلق به «کریستف کلمب»، کاشف قاره آمریکا بوده است. بقایای این کشتی که تاکنون هیچ تصویری از آن به‌دلایل امنیتی منتشر نشده در سواحل منطقه تاریخی «سانتا ماریا» کشور هائیتی واقع شده است. به گزارش هریتیج‌کی، این کشتی حدود 500 سال قدمت دارد و موقعیت جغرافیایی آن با مکانی که «کریستف کلمب» در خاطرات خود به آن اشاره کرد و از گنج عظیم درون آن خبر داده، مطابقت دارد. در سال 2003 نیز رسانه‌ها از کشف کشتی کریستوف کلمب خبر دادند که پس از انجام مطالعات علمی معلوم شد که کشتی کشف شده تنها سه قرن قدمت دارد.

انتقاد کیهان از حضور رشیدپور

شنیده شد که کیهان، از حضور رضا رشیدپور در صداوسیما انتقاد کرد. کیهان نوشت؛ شبکه نسیم که هدف از راه‌اندازی آن ایجاد نشاط و سرگرمی عنوان می‌شود در برنامه تازه خود به تبلیغ سرمایه‌داری می‌پردازد! برنامه «عینک آفتابی» که از هفته گذشته توسط یک مجری پرحاشیه روی آنتن شبکه نسیم رفته است در حرکتی قابل تأمل و مغایر با عرف جامعه، به تبلیغ فرهنگ و منش میلیونر‌ها همت کرده است! رضا رشیدپور، مجری برنامه عینک آفتابی است. برخی از برنامه‌های او در رسانه ملی با حواشی‌ای روبه‌رو شد که منجر به ممنوع‌التصویر شدن پنج‌ساله وی گردید. حالا او هر شب برنامه‌اش را در شبکه نسیم به میلیونر‌ها تقدیم می‌کند!

مجید انصاری «وایبری» شد!

شنیده شد که حجت‌الاسلام مجید انصاری، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس‌جمهور در شبکه اجتماعی موبایلی «وایبر» حضور یافته است. تابناک‌نوشت در هفته گذشته خبرهایی مبنی بر فیلترشدن این نرم‌افزار درایران منتشر شده بود که بعد تکذیب شد و مشخص شد که اختلالات چندساعته وایبر جهانی است. با این حال هستند گروه‌ها و جریان‌هایی که به‌دنبال فیلترشدن چنین نرم‌افزارهایی هستند و این درحالی است که دولت دکتر روحانی و وزیر ارشاد و وزیر ارتباطات وی در اینباره موضع‌گیری کرده و مخالف فیلترشدن اینچنین نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی هستند.

دو مستندساز بیانیه «من روحانی هستم» را تکذیب کردند

امضای بیانیه 44 فیلمساز و مستندساز در حمایت از پخش مستند «من روحانی هستم» توسط دو نفر از اعضای این بیانیه تکذیب شد. پیام نو نوشت؛ شهروز توکل و علی حیاتی امضای بیانیه 44 مستندساز و فیلمساز که از رئیس‌جمهور درخواست داشتند شرایط آزاد برای تولید را فراهم کند، رد کردند. در متن این بیانیه که بنابر ادعای تنظیم کنندگانش توسط تعدادی از فیلمسازان و مستندسازان امضا شده، آمده است، «از ریاست محترم جمهور خواهانیم، با فراهم کردن شرایطی آزاد و به دور از حاشیه‌سازی رسانه‌ای برای هنرمندان، نگرانی ما برای ادامه فعالیت هنری را برطرف کنند». ناصر صفاریان، دبیر انجمن مستندسازان نیز گفته «به‌جز شهاب اسفندیاری که بیشتر مدیر تلقی می‌شود تا مستندساز و شهروز توکل نام بقیه اعضایی که به امضای این بیانیه پرداختند را اساسا نمی‌شناسم».




تاریخ : یکشنبه 93/2/28 | 8:10 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه