احداث سد تالوار و خواب سنگین نماینده شهرستان خدابنده - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

متن زیر نوشته خبرگزاری فارس به نقل از حجت الاسلام و المسلمین سید محمد موسوی سجاسی است که در تاریخ 12 تیرماه 92 بر خروجی این سایت قرار گرفت :

نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهرستان خدابنده فاقد صنعت است و سیاست‌گذاران استان نیز از این موضوع اطلاع دارند، اذعان داشت: یکی از بی‌عدالتی‌های دولت احمدی‌نژاد به مردم شهرستان خدابنده برداشت آب سد تالوار توسط دو استان دیگر بود.

وی یادآور شد: سد تالوار حق مردم شهرستان خدابنده است و این حق گرفته شد و مسئولان استان نیز در این زمینه سکوت کردند.

اما نکته قابل توجه این است که :

سد تالوار، 98 میلیون مترمکعب آب آشامیدنی شهرهای همدان، قروه، خدابنده، و روستاهای شهر گرماب را تأمین خواهد کرد که به گفته مسئولان، تاکنون برای این طرح شامل سد و شبکه 1700 میلیارد ریال اعتبار از محل فروش اوراق مشارکت سال گذشته هزینه و نیز مبلغ 600 میلیارد ریال برای سد و شبکه پیش‌بینی شده است و این در حالی است که اعتبارات امسال برای این سد در حدود 250 میلیارد ریال است.

سد تالوار پس از سد مشمپا، دومین سد بزرگ استان و جزو طرح‌های مهرماندگار که با بهره‌برداری از این سد، رونق کشت و زرع و به دنبال آن کاهش مهاجرت خانوارهای روستایی به شهرها، افزایش سطح زیرکشت اراضی کشاورزی و نیز ایجاد نزدیک به 20 هزار فرصت شغلی در منطقه محقق خواهد شد. همچنین از خصوصیات دیگر سد تالوار می‌توان به مخزن 500 میلیون مترمکعبی آن و نیز برخورداری از ایستگاه‌های پمپاژ چندگانه و توانایی تأمین آب‌شرب استان‌های زنجان و همدان و آب مورد نیاز کشاورزی زنجان و کردستان اشاره کرد.

گفتنی است، مطالعات طرح این سد در اسفندماه سال 70 توسط شرکت مهندسی مشاور مهاب‌قدس و در شهریورماه 75 تسلیم کارفرما شد و پس از بررسی‌های لازم در دی‌ماه 57 طرح سد مخزنی مورد تصویب قرار گرفت. عملیات اجرایی تونل‌های انحراف آب در اسفندماه توسط شرکت فرگوسن و عملیات اجرایی سد مخزنی و تاسیسات وابسته نیز در اسفندماه 81 توسط شرکت بین‌المللی استراتوس آغاز شد.

حال چرا جناب نماینده محترم حتی چند روز پس از بهره برداری توسط رئیس جمهور محترم این انتقاد را کرده اند جای سوال دارد ! اگر کسی سخنی از ایشان در اعتراض به این طرح تا قبل از این تاریخ و در مدت فعالیتشان به عنوان نماینده این شهرستان شنیده است ما را نیز مستفیض نماید ! در ضمن ایشان با استناد به کدام منطق توجیهی این طرح را بی عدالتی دولت احمدی نژاد دانسته اند ؟

منبع خبرگزاری فارس




تاریخ : پنج شنبه 92/4/13 | 7:19 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه