جهت گیری دولت تدبیر و امید به سمت برآورده کردن مطالبات مردمی است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

جهت گیری دولت تدبیر و امید به سمت برآورده کردن مطالبات مردمی است

استاندار زنجان گفت : جهت گیری های دولت تدبیر و امید طی 10ماه گذشته از فعالیت آن، به سمت برآورده کردن مطالبات مردمی است.

جمشید انصاری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان به سالروز خلق حماسه شکوهمند سیاسی از سوی ملت بزرگ ایران و برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 24خرداد سال گذشته اشاره کرد و افزود: مردم با حضور گسترده خود در این عرصه یک بار دیگر خط بطلان بر نظریه جدایی و انفکاک مردم از نظام جمهوری اسلامی کشیدند.

وی این مشارکت مردمی را نشان دهنده حمایت گسترده آنان از نظام جمهوری اسلامی و میراث ماندگار امام راحل خواند و یادآورشد: مردم با حضور گسترده خود در این انتخابات سیاست های دولت را برای یک دوره چهارساله مشخص کردند.

انصاری، اقبال از برنامه های یک کاندیداها از سوی مردم را بیانگر نوع مطالبات آنها دانست و تصریح کرد: مردم بر اساس تحلیلی که از شرایط کشور دارند و مطالباتی که برای آنها مطرح است به برنامه های کاندیداها رجوع و با بررسی برنامه ها و ارزیابی از توانمندی و سوابق عملکردی آنها فردی را برای هدایت قوه مجریه انتخاب می کنند که بتواند به مطالبات آنها پاسخ درخوری داده و در جهت حل مشکلات کشور توفیقات بیشتری داشته باشد.

استاندار زنجان اظهارکرد: رای قابل توجهی که دکتر روحانی به رغم بسیاری از پیش بینی ها در انتخابات 24خرداد سال 92به دست آورد بیانگر نزدیک بودن تحلیل ایشان با تحلیل مردم در شناسایی مشکلات و مطالبات مردم و عملی بودن برنامه های ایشان برای حل مشکلات از نظر رای دهندگان ایرانی بود.

وی تاکید کرد: مردم با رای خود این پیام را رساندند که برای مطالبات خود در برنامه های دکتر روحانی پاسخهای درخوری پیدا کرده اند.

انصاری با بیان اینکه مدیران دستگاههای اجرایی و نمایندگان وزارتخانه ها و دولت در استان، هم

به لحاظ اخلاق سیاسی باید به این برنامه ها متعهد باشند و هم مسوولیت پیشبرد برنامه ها را در استان دارند، به تبیین چهار مطالبه اساسی مردم بر اساس تحلیل عمومی از فضای جامعه در دوران قبل از فعالیت دولت تدبیر و امید پرداخت.

استاندار زنجان گفت : مدیریت احساسی و هیجانی در کشور و رویکرد غیرکارشناسی در پرداختن به بسیاری از امور، مشکلات و معضلاتی را ایجاد کرده بود که آستانه تحمل مردم نسبت به آن مشکلات پایین آمده و توقع داشتند کشور از رویکرد احساسی و هیجانی به رویکرد عقلانی و خردمندانه ورود پیدا کند و کشور بر اساس عقلانیت، خرد ورزی و تصمیم گیریهای کارشناسی مدیریت شود.

انصاری افزود: این مطالبه ی مردم همواره از سه سال قبل از دولت یازدهم نیز نقطه اختلاف بین دولت و مجلس بود که دولت از سوی مجلس به دلیل عدم تقید به برخی موازین قانونی و برخی از تصمیم گیری های احساسی و هیجانی مورد انتقاد قرار می گرفت.

وی بااشاره به شرایط بین المللی کشور یادآورشد: ملت ایران بر یک حق قانونی خود به عنوان حق مسلم بهره مندی از انرژی صلح آمیز هسته ای پای می فشرد ولی نوع مدیریت مسایل مربوط به آن با ماجرا جویی های همراه بود که هزینه های قابل توجهی بر کشور تحمیل شده بود.

انصاری تصریح کرد: نحوه برخوردی که آمریکا و 1+ 5 در رابطه با برنامه هسته ای ایران و اعمال تحریم های ظالمانه علیه ایران داشتند اگر بخشی به زیاده خواهی های آنها و بعضا? دشمنی دیرینه ای که آمریکا با نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران داشت برمی گشت، قطعا بخش قابل توجهی از آن به نوع مدیریت این پرونده از سوی ایران در فضای بین المللی مربوط بود.

وی افزود: به جای اینکه این مسله در یک فضای دیپلماتیک جلو برده شود همواره سعی می شد در فضای ماجرا جویانه به این موضوع پرداخته شود.

انصاری گفت: پیگیری دیپلماتیک مناقشه هسته ای و حل عزتمندانه آن به دور از جنجال ها و هیاهوها و اینکه فضای مناسبات بین المللی ما با دنیا از تنش دور باشد و بهبود لازم را بیابد

به عنوان یک مطالبه جدی از سوی مردم مطرح بود که در این خصوص به دنبال کاندیدایی بودند که راهکار مناسبی را برای آن ارایه کند.

استاندار زنجان افزود: تحریم ها و مدیریت احساسی مشکلاتی را در حوزه اقتصادی ایجاد کرده بود که شاخص های اقتصادی کشور را کم کم به سوی بحران سوق می داد به طوریکه در آستانه انتخابات تورم از حدود 35درصد بالاتر رفته و نرخ بیکاری حدود 12درصد بود.

وی ادامه داد: اطلاعات غیررسمی که از رشد اقتصادی کشور بود و به صورت رسمی بعدها اعلام شد، از رشد اقتصادی منفی 6/5 درصد نشان می داد و شرایط رکودی که بر اقتصاد حاکم بود این شاخص ها را دایم به بدتر شدن سوق می داد که بخش قابل توجهی به تحریم ها وبخشی به نوع مدیریت کشور باز می گشت.

انصاری، سامان بهتر اقتصاد کشور و اعمال مدیریت مناسب در این بخش درزمان معقول را مطالبه مردم ذکر کرد و گفت: خروج اقتصاد کشور از شرایط بحرانی و رکود و برگرداندن رونق به شاخص های اقتصاد مطالبه ای بود که مردم در انتخابات 24خرداد در برنامه کاندیداها جستجو می کردند.

استاندار زنجان همچنین به توقعی که مردم در خصوص بهبود فضای اجتماعی و فرهنگی و بازشدن فضا برای این نوع فعالیت ها داشتند اشاره کرد و افزود: دولت در 10ماه گذشته از شروع فعالیت خود در بخش قابل توجهی از این مطالبات قدم های خوبی برداشته است و دارای دستاوردهایی است که اگر ادامه یابد می توان به حل مشکلات کشور در میان مدت امیدوار بود.

انصاری افزود : هم اکنون در فضای بین المللی تنش های کشور کمتر شده و پرونده هسته ای بر اساس سیاست هایی که رهبر معظم انقلاب تبیین کرده اند با اقتدار از سوی دستگاه دیپلماسی دنبال می شود و و ورود به فضای دیپلماتیک برای حل این پرونده بسیاری از دل نگرانی ها و دغدغه های داخلی را کاهش داده است.

وی ابراز امیدواری کرد، با تدابیر اتخاذ شده این مذاکرات به نتایج قطعی رسیده، تحریم های ظالمانه علیه ایران برداشته شود و ملت ایران این امکان را بیابد که داشته های خودرا برای توسعه کشور در اختیار گیرد.

وی کاهش روند پرشتاب نرخ تورم، کاستن از نرخ بیکاری کشور و دیگر برنامه های در دستور کار دولت را هرچند در ابتدای راه اما جهت گیری آن را نشان از عزم دولت تدبیر و امید برای پاسخگویی به مطالبات به حق مردم دانست.

استاندار زنجان فضای فرهنگی و نشاط حاکم بر مطبوعات کشور را در زمان حاضر قابل قبول خواند و گفت: هم اکنون کشور بر مبنای اجماع آرای عقلا و خردمندان اداره می شود و تعارضات بین دولت و مجلس به دلیل عدم رعایت موازین قانونی کاهش یافته و این نشان دهنده بازگشت عقلانیت در اداره امور به نظام مدیریت کشور است.

استاندار زنجان تاکید کرد: رویکرد مدیران استان که به نمایندگی از دولت مسوولیت پیشبرد برنامه های دولت را در استان برعهده دارند باید در تصمیمات گرفته شده و برنامه های اجرا شده، حل مسایل مردم و پاسخگویی به مطالبات به حق آنان باشد.




تاریخ : پنج شنبه 93/3/29 | 4:19 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه