تأکید دبیران کانون اسلامی بر پرهیز از نگاه حزبی و سیاسی به آموزش - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
                                           

آموزش و پرورش همایش دبیران کانون تربیت اسلامی سراسر کشور در خصوص محورهای مطالبات رهبری/3                            
تأکید دبیران کانون اسلامی بر پرهیز از نگاه حزبی و سیاسی به آموزش و پرورش                        
دبیران کانون تربیت اسلامی سراسر کشور بر پرهیز از نگاه سیاسی و حزبی به آموزش و پرورش و جذب هیئت علمی برای دانشگاه فرهنگیان تأکید کردند.
                  

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایش دبیران کانون‌های اسلامی سراسر کشور پیرامون محورهای ده‌گانه مطالبات رهبری در دیدار با جامعه فرهنگیان که در هفته معلم امسال صورت گرفت امروز در مجتمع آموزی غیردولتی معلم برگزار شد.

در این مراسم براتی دبیر کانون تربیت اسلامی استان اصفهان پیرامون توسعه منابع مالی آموزش و پرورش به منظور رفع مشکلات معیشتی معلمان اظهار داشت: هنرستان‌های بزرگی در حوزه کشاورزی در استان‌ها وجود دارد که در این سالها جذب دانش اموز نداشته‌اند، اموزش و پرورش می‌تواند این هنرستان‌ها را اجاره دهد.آموزش و پرورش می‌تواند املاک تجاری و مازاد خود را شناسایی کند و برآنها مدیریت درآمد داشته باشد.

در ادامه این مراسم ابوالفضل منفرد دبیر کانون تربیت اسلامی استان زنجان در خصوص ممنوعیت نگاه حزبی و سیاسی در مدیریت آموزش و پرورش عنوان کرد: دشمنان برای خنثی سازی حرکت اسلامی در تعلیم و تربیت کشور تلاش می‌کنند، در کشور ما زمانی که یک انتخابات شکل می گیرد آموزش و پرورش رأی ساز است و تمام کاندیداهایی که در انتخابات حضور دارند بر روی این موضوع تمرکز می کنند.

وی افزود: کاندیداها بعد از پیروزی در انتخابات آموزش و پرورش را به دست دوستان خود می‌سپارند تا برای بعدها نیز بتوانند با استفاده از این نهاد برای خود رأی جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که دولت‌ها و به تبع آن وزرا عوض می‌شوند بدون هیچ علتی و تنها با نگاه سلیقه‌ای تمام برنامه‌های گذشته کنار گذاشته می‌شود، گفت: نباید به برنامه‌ها خصوصا در حوزه آموزش و پرورش با نگاه حزبی نگریست چرا که نتیجه آن این می‌شود که آموزش و پرورش بازیچه‌ای در جناح‌ها و گروه‌ها برای دست یابی به سلایق خود خواهد بود.

منفرد بیان کرد: امروز زمزمه‌های کم رنگ شدن سند تحول بنیادین به چشم می‌خورد، شاید این موضوع به طور واضح بیان نشود اما عملکردها نشان می‌دهد که به دنبال تحول در اموزش و پرورش نیستند. و تحول را در قالب ساختار تشکیلاتی خلاصه کرده‌اند.

در ادامه این مراسم احمد رشیدی دبیرکانون تربیت اسلامی استان مازندران پیرامون محور دانشگاه فرهنگیان و چالش‌های پیش رو گفت: دانشگاه فرهنگیان تلاش می‌کند تا از امسال به شیوه جدید بومی گزینی جذب دانشجو کند

وی با اشاره به برخی از مشکلات دانشگاه فرهنگیان افزود: نامناسب بودن ساختار پیش بینی شده در قالب دو پردیس و نادیده گرفتن سایر موانع موجود، بلاتکلیفی ساختار سازمانی،  نداشتن عضو هیئت علمی یا داشتن عضو هیئت علمی در حد محدود و بلاتکلیفی مدرسان موجود، ضعف و کمبود پایش منابع مالی برای پاسخگویی به نیازهای موجود، عدم استقلال کافی دانشگاه برای ایجاد تغییر و تحول لازم، رویکرد متفاوت با فلسفه تأسیس دانشگاه و گفته‌های متناقض از سوی سرپرست جدید دانشگاه فرهنگیان، عدم تطابق فرهنگیان در آموزش و پرورش با شرایط حقوقی کارکنان و موظفان دانشگاه فرهنگیان، حضور شبانه روزی و کمبود فضای کافی برای استفاده از برنامه های تربیتی و فرهنگی از جمله ایرادات فعلی دانشگاه فرهنگیان است.

رشیدی با اشاره به پیشنهاداتی در خصوص بهبود دانشگاه فرهنگیان گفت: بازنگری در اساسنامه سازمان مرکزی، دانشکده‌های تابعه، حمایت جدی آموزش و پرورش و آموزش عالی از دانشگاه به عنوان یکی از ارکان سند تحول بنیادین، به کارگیری افرادی که باور حقیقی به مأموریت دانشگاه فرهنگیان مطابق با اساسنامه دارند، بازنگری در منابع درسی و تألیف کتب مناسب برای تدریس مانند انچه که در مراکز تربیت معلم بوده است ازجمله پیشنهاداتی است که برای بهبود عملکرد دانشگاه فرهنگیان ارائه می شود.




تاریخ : پنج شنبه 93/3/29 | 4:22 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه