سیاست استانداری زنجان جذب سرمایه گذار است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

                                    

جمشید انصاری استاندار زنجان استاندار زنجان:                            
سیاست استانداری زنجان جذب سرمایه‌گذار است                         
  استاندارد زنجان با تاکید بر اهتمام همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در بهبود فضای کسب و کار و جذب کارآفرینان گفت: سیاست استانداری زنجان جذب سرمایه‌گذار است.
                    

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، جمشید انصاری امروز در دومین جلسه شورای اداری استان زنجان،با اشاره به ضرورت بهبود فضای کسب و کار در استان اظهار کرد:وقتی سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در فضای کسب و کار استان حضور پیدا می‌کنند نباید دستگاه‌های اجرایی طوری رفتار کنند که وجود برخی قوانین  مانع از جذب آنان ‌شود و نگویند این مشکل قانونی وجود دارد ، بلکه باید از لابه لای قوانین، قوانینی استخراج شود که کارآفرینان احساس کنند از حضور آنها استقبال می‌شود و مسئولین باید اقدام به رفع مشکل آنها کنند.

وی عنوان کرد: در این رابطه اگر نیازمند اصلاح رویه‌ها باشیم رویه‌ها باید اصلاح شود یا اگر نیازمند گرفتن مجوزها و اختیارات خاصی از دستگاه‌های مرکزی باشیم باید برویم به دنبال گرفتن این مجوزها و حتی اگر نیاز به اصلاح برخی قوانین باشد باید از طریق نمایندگان استان در مجلس این موارد را اعلام کنیم.

استاندار زنجان بیان کرد: ما محدودیت‌های متعددی در این زمینه داریم که می‌توانیم با کنکاش در قوانین موجود برای آنها راه حل پیدا کنیم و با این راه حل‌ها مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را حل کنیم.

وی ابراز کرد: ستاد حمایت از سرمایه‌گذاران استان وظیفه تسهیل روند سرمایه‌گذاری را دارد که باید را‌هکارهای مناسب برای تعامل بین دستگاه‌ها و عبور از مقرراتی که مانع از تحقق سریع سرمایه‌گذاری است، پیدا کنند و همه دستگاه‌ها باید با هم در این زمینه مشارکت داشته باشند.

انصاری گفت:  در استان زنجان باید به گونه‌ای  با کارآفرینان رفتار شود که احساس کنند فرش قرمز برایشان در این استان به گونه‌ دیگری پهن شده است ، باید به گونه‌ای رفتار کنیم در جذب، پیگیری و راهنمایی کارآفرینان و همچنین ایجاد جذابیت برای ماندگاری آنها در استان که آنها احساس حمایتی متفاوت از سوی مسئولین استان کنند.

وی عنوان کرد: این حمایت باید به گونه‌ای باشد اگر فرد  کارآفرین خواست بین استان زنجان و استان قم،  قزوین وغیره که در نزدیکی پایتخت قرا دارند یکی را انتخاب کند استان زنجان رابه دلیل حمایت گرم و موثری که دارد ترجیح دهد با وجود اینکه هزینه

بیشتری برای انتقال تولیدات به بازار اصلی که تهران است باید صرف کند.

استاندار زنجان خاطر نشان کرد : همه مدیران دستگاه‌های اجرایی موظفند جاذبه‌هایی برای کارآفرینان به وجود آورند تا آنها این استان را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.

وی گفت: تجربه 3 ماهه گذشته نشان می‌دهد ما می‌توانیم این کارها را انجام دهیم به طوری که آب مورد نیاز یک سرمایه‌گذار بزرگ را که با مشکل تامین آب مواجح بود با رایزنی‌های که با شرکت آب منطقه‌ای صورت گرفت با وجود اینکه محدودیت وجود داشت این مشکل حل شد ودر بحث سایر زیرساختها نیز موارد متعددی حل شده است.

مبنای تشویق استانداری از دستگاه‌ها موفقیت آنها در جذب سرمایه‌گذاران و کارآفرینان است

انصاری اظهار کرد: ارزیابی‌هایی وزارت‌خانه‌ها از عملکرد دستگاه‌های استانی انجام می‌دهند که استانداری زنجان مبنای تشویق از دستگاه‌ها را موفقیتشان در جذب و حل مشکلات سرمایه‌گذاران و کارآفرینان قرار داده است در این رابطه کارشناسان و مدیران تاثیرگذار، تشویق موثر می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی استان با نرخ اشتغال 31.7 درصدی  بالاتر از نرخ  میانگین کشوری 18.3 درصدی در این بخش است گفت: بخش کشاورزی در استان با ظرفیت کامل کار می‌کند به طوری که نرخ بیکاری در روستاها بسیار پایین است .

استاندار زنجان با اشاره به اینکه سهم بخش خدمات از اشتغال استان 47.1 درصد است ولی در این بخش سهم تولید ناخالص داخلی 37.7 درصد است گفت:  این امرنشانگر این واقعیت است که بخش خدمات به لحاظ ایجاد اشتغال توسعه پیدا نکرده و هرچند تولید ارزش می‌کند ولی نیروی کار به کار نمی‌گیرد و متناسب با سودی که می‌برد ایجاد اشتغال نکرده است.

وی بیان کرد: سیاستی که برای اشتغال استان در نظر گرفته شده توسعه بخش خدمات  است چرا که با سرعت بالاتر و هزینه پایین‌تری تحقق می‌یابد.

انصاری افزود: با توجه به اینکه سهم صنعت از اشتغال استان 32.6 درصد بوده تولید ناخالص داخلی در این بخش 34.4 درصد از کل بوده است و نشانگر این است که بخش صنعت استان با ظرفیت کامل کار نمی‌کند و باید ظرفیت‌های راکد و تعطیل شده استان فعال شود و قرار براین شده است که شرکت‌های که با کمتر از ظرفیت کامل کار می‌کنند در اولویت اعطای تسهیلات قرار بگیرند.




تاریخ : جمعه 93/3/30 | 2:4 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه