تدوین 8 بسته خدماتی برای اجرای طرح تحول سلامت در زنجان - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
                                           

دانشگاه علوم پزشکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان خبرداد:                            
تدوین 8 بسته خدماتی برای اجرای طرح تحول سلامت در زنجان                        
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان از اجرای طرح تحول سلامت در استان زنجان خبر داد و گفت: با تدوین 8 بسته خدماتی مشکلات مالی بیماران کاهش یافته است.
                 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، پرویز قزلباش امروز در جلسه شورای اداری استان در مورد اهداف طرح تحول سلامت اظهار کرد: اصلی‌ترین هدف این طرح کاهش مشکلات مالی بیماران و حمایت از آنان است تا مشکلات مالی منجر به بروز مشکلات درمانی و سلامت نشود.

وی تصریح کرد: پرداخت مستقیم بیماران در گذشته 47 درصد بوده که با اجرای بسته‌های سلامت در 1 ماه گذشته به 10 درصد و برای بیماران روستایی و عشایر و نیز افرادی که از طریق سیستم ارجاع مراجعه می‌کنند ، به 5 درصد کاهش یافته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان ابراز کرد: به منظور کاهش مشکلات در راستای ارتقای کیفیت خدمات تشخیص درمانی در بیمارستان‌های تحت پوشش وزارت بهداشت و توزیع عادلانه امکانات برای انجام خدمت 8 بسته خدماتی تدوین شده ‌است.

وی با اشاره به اینکه بسته‌های خدماتی بیش از یک ماه است که در استان به اجرا درآمده گفت: در این مدت تعداد مراجعین به اورژانس 20 درصد، تحت نظر اورژانس 20 درصد، بستری 15 درصد و زایمان طبیعی 9 درصد افزایش داشته و تعداد زایمان‌های سزارین با کاهش 11 درصدی همراه بوده است.

قزلباش خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها، تعداد بخش‌های بستری، پزشکان و پرستاران افزایش پیدا نکرده و پرسنل بیمارستان‌ها به لحاظ کاری و تأمین امکانات تحت فشار هستند.

وی با اشاره به کاهش هزینه‌های پرداختی بیماران گفت‌: تلاش شده تا از ارجاع بیماران برای انجام خدمات به سایر مراکز جلوگیری شود و تا حد توان ارائه خدمات در خود بیمارستان انجام شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اجرای بسته حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم را مطرح کرد و افزود: 51 پزشک در طرح ماندگاری در شهرهای خدابنده، ایجرود، خرمدره، ماهنشان و طارم همکاری کردند.

وی در مورد بسته حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت اعلام کرد: ارائه به موقع خدمات رسانی، پاسخگویی 24 ساعته بیمارستان‌های درمانی، افزایش رضایت‌مندی مردم، کاهش مرگ و میر و انجام به موقع ویزیت بیمارن، اعمال جراحی و مراقبت‌های اورژانسی از اهداف این بسته است.

قزلباش افزایش انگیزه ارائه دهندگان خدمت و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی، حفظ و افزایش تعداد اعضای هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه‌های علوم پزشکی، استاندارد سازی و ارتقای کیفیت در ارائه خدمت ویزیت سرپایی و تعامل پزشکان به سمت فعالیت در کیلینیک‌های ویژه و بهبود فرایندهای آموزشی را از اهداف بسته ارتقای کیفیت خدمات ویزیت عنوان کرد.

وی در مورد بسته ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های وابسته به وزارت بهداشت ابراز کرد: برای تحقق این امر باید فضا و امکانات و نیز رفتار پرسنل بهبود پیدا کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان اظهار کرد: بیماران صعب‌العلاج به 2 گروه بیماران ویژه و غیر ویژه تقسیم بندی می‌شوند که بیماران ویژه هم در بخش بستری و هم در بخش سرپایی مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

وی به ترویج زایمان‌های طبیعی در اجرای طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: هدف اصلی افزایش موالید است و با اجرای این طرح زایمان‌های سزارین کاهش یافته و در حال حاضر تعداد سزارین‌ها 33 درصد و زایمان‌ها طبیعی 67 درصد است.

قزلباش تصریح کرد: از مهمترین چالش‌های پیش رو پشتیبانی مالی  و نظارت بر  اجرای طرح است که بحث نظارت را به طور جدی دنبال می ‌کنیم.

وی افزود: کمبود نیروی انسانی متخصص، به ویژه پزشکان متخصص و فوق تخصص، کمبود نیروی انسانی پرستاری و نیز افزایش کاذب سطح انتظارات افکار عمومی از مشکلات موجود است.




تاریخ : جمعه 93/3/30 | 2:7 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه