سالانه به طور میانگین 30 فقره قتل عمد در زنجان اتفاق می افتد - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

سالانه به طور میانگین 30 فقره قتل عمد در زنجان اتفاق می افتد

رییس کل دادگستری استان زنجان گفت: با توجه به میانگین 30 فقره قتل عمد سالانه در این استان، طی 10 سال گذشته 300 پرونده قتل عمد در زنجان تشکیل شده است.

به گزارش ایرنا، جعفر گل محمدی روز پنجشنبه در بازدید خبرنگاران از زندان زنجان بااشاره به توجه ویژه به مدیریت قرارهای تامین کیفری از سال گذشته در استان زنجان، افزود: شان قضات بالاتر از اعمال نظارت بر رفتار آنان از سوی نهاد یا فردی بوده اما در برخی موارد مشغله کاری افراد باعث می شود تا مدیریت پرونده ها با مشکل مواجه شود.

وی ایجاد امنیت در جامعه به واسطه نگهداری از مجرمین و محکومین در زندان ها را از رویکردهای اساسی سازمان زندانها عنوان و اظهار کرد: اصلاح رفتار محکومان با انجام فعالیت های فرهنگی و تربیتی از دیگر اولویت های سازمان زندان ها است.

رییس کل دادگستری استان زنجان بر ضرورت جامعه پذیری محکومان پس از آزادی از زندان توسط اقشار مختلف جامعه تاکیدکرد و گفت: نحوه رفتار شهروندان با زندانیان پس از آزادی و چگونگی جامعه پذیری آنان نقش بسزایی در بازگشت افراد محکوم به زندگی سالم دارد.

مدیرکل اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان نیز گفت: 30 درصد زندانیان محکوم این استان در کارگاههای مختلف زندان اعم از خیاطی، فرشبافی، جوشکاری، نجاری و سایر فعالیت ها در مجتمع کشاورزی مشغول به کار بوده ودستمزد دریافت می کنند.

علاء الدین کریمی افزود: طی یک سال گذشته یک هزارو 122 نفر از زندانیان در کلاس های فنی و حرفه ای در 36 رشته شرکت کرده و 999 نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت ازسازمان فنی و حرفه ای شده و پارسال 36 نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات تا سقف 100 میلیون ریال برای راه اندازی کسب و کار شده اند.

وی برضرورت تلاش مضاعف دستگاههای متولی برای جامعه پذیری محکومین آزاد شده تاکید کرد ابراز کرد: مجرم، ذاتا و بالفطره خلافکار نیست و باید با اتخاذ تدابیر لازم زمینه جامعه پذیری این افراد از سوی اقشار مختلف جامعه فراهم شود.




تاریخ : جمعه 93/3/30 | 2:9 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه