30 درصد زندانیان زنجان در کارگاههای مختلف مشغول به کار هستند - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

30 درصد زندانیان زنجان در کارگاههای مختلف مشغول به کار هستند

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: 30 درصد زندانیان محکوم این استان در کارگاههای مختلف زندان اعم از خیاطی، فرشبافی، جوشکاری، نجاری و سایر فعالیت ها در مجتمع کشاورزی مشغول به کار بوده ودستمزد دریافت می کنند.

علاءالدین کریمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اشتغال و حرفه آموزی به منظور توانمندسازی زندانیان با هدف اصلاح روحی و جسمی برای بازگشت به بازار کسب و کار از اولویت های سازمان زندان ها است.

وی اظهارکرد: طی یک سال گذشته یک هزارو 122 نفر از زندانیان در کلاس های فنی و حرفه ای در 36 رشته شرکت کرده و 999 نفر موفق به دریافت گواهینامه مهارت ازسازمان فنی و حرفه ای شده و پارسال 36 نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات تا سقف 100 میلیون ریال برای راه اندازی کسب و کار شده اند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: با توجه به محدودیت های موجود در برخی قسمت ها، تعداد قابل توجهی از افراد که حرفه و مهارتی می آموزند تحت مراقبت بعد از خروج که آخرین چرخه از اقدامات اصلاح و تربیت است قرارمی گیرند.

کریمی ادامه داد: بازگشت به زندان افرادی که تحت مراقبت بعد از خروج قرار می گیرند دودرصد و بازگشت به زندان افرادی که به دلایل مختلف از جمله کمبود امکانات نمی توانند زیرپوشش دوره های مراقبت بعد از خروج از زندان قرار گیرند 25 درصد است.

وی شرایط پذیرش زندانیان بعد از آزادی از زندان توسط جامعه را نامناسب ارزیابی کرد و افزود: اغلب محکومانی که از زندان آزاد می شوند سابقه دار محسوب شده و برای پذیرش از سوی جامعه با مشکلات متعددی مواجه هستند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان بر ضرورت تلاش مضاعف دستگاههای متولی برای جامعه پذیری محکومین آزاد شده تاکید کرد و گفت: مجرم، ذاتا و بالفطره خلافکار نیست و باید با اتخاذ تدابیر لازم زمینه جامعه پذیری این افراد از سوی اقشار مختلف جامعه فراهم شود.

کریمی تعداد زندان های موجود در استان زنجان را دو باب واقع در شهرستان های زنجان و ابهر اعلام و اظهار کرد: یک اردوگاه ویژه مجرمان موادمخدر، یک مجتمع کشاورزی ویژه زندانیان در سلطانیه و یک کانون اصلاح و تربیت در زنجان وجود دارد.

وی اجرای هدفمند مجازات حبس و فراهم کردن شرایط اصلاح و تربیت را جزء اولویت های سازمان زندان ها عنوان و ابراز کرد: جرایم مواد مخدر با 40/48 درصد، سرقت با 5/21 درصد و جرایم و محکومیت های مالی به ترتیب بیشترین تعداد زندانیان در استان زنجان را تشکیل می دهند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان با بیان اینکه پارسال 121 نفر ازمحکومان جرایم غیرعمد با پرداخت دیه آزاد شدند، گفت: با اهتمام ستاد دیه 85 نفر از این زندانیان با دریافت وام بلاعوض آزاد شدند که در این راستا ستاد دیه برای آزادی آنها بالغ بر 12 میلیارد و 729 میلیون ریال پرداخت کرده است.

وی اظهار کرد: 36 نفر از محکومان جرایم غیرعمد نیز با پرداخت تسهیلات به مبلغ 16 میلیارد و 561 میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان زنجان گفت: با تلاش های انجام شده 28 نفر از شاکیان به میزان 28 میلیارد و 774 میلیون ریال از حق خود گذشت کردند.

کریمی ادامه داد: مبلغ پنج میلیارد و 937 میلیون ریال نیز آورده محکومان مذکور برای رهایی از زندان بوده است.

به گزارش ایرنا، تعداد پنج نفر از محکومان قتل عمد در سال گذشته و دو نفر از محکومان طی سال جاری در زنجان با اهتمام جدی قضات، ریش سفیدان و شوراهای حل اختلاف استان از اعدام رهایی پیدا کردند.




تاریخ : جمعه 93/3/30 | 2:18 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه