اساس جهاد، برطرف کردن نقایص از دنیا برای رسیدن به کمال است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه‌ی زنجان مطرح شد

اساس جهاد، برطرف کردن نقایص از دنیا برای رسیدن به کمال است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تأکید بر اینکه اساس جهاد بر خلاف جنگ، حیات بخشیدن به جامعه‌ایست که نقائص مختلف از رسیدن آن به کمال جلوگیری می‌کند، گفت: جهادگر در لباس تلاش و کوشش بر آن است که همه‌ی حیثیت ایمانی و دنیای خود را صرف برطرف کردن محرومیت از جهان کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، حجت‌الاسلام «سیدمجتبی حسینی» در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه‌ی زنجان با اشاره به اینکه 27 خرداد سال‌روز تأسیس جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) است، گفت: امام(ره) در آن برهه از زمان تکلیفی احساس کردند که جوانان ایثارگر، شایسته، اندیشمند، مجرب و متخصص در راستای برطرف کردن غبار محرومیت از چهره‌ی کشور اسلامی و حکومت دینی ایران تلاش کنند.

وی افزود: «جهاد» در لغت از ریشه‌ی جهد به معنای مشقت و رنج است و در کاربرد شرعی نیز به هرگونه تلاش و بذل جان، مال و توان خود در راستای اعتلای نام اسلام و اقامه‌ی شعائر دین بر اساس ایمان در جهان اطلاق می‌شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با تأکید بر اینکه اساس جهاد بر خلاف جنگ، حیات بخشیدن به جامعه‌ای است که نقائص مختلف از رسیدن آن به کمال جلوگیری می‌کند، ادامه داد: جهادگر در لباس تلاش و کوشش بر آن است که همه‌ی حیثیت ایمانی و دنیای خود را صرف برطرف محرومیت از جهان کند.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به شعار امسال، اظهار کرد: یکی از حوزه‌های فعالیت در حوزه‌ی اقتصاد، کشاورزی است و دین مبین اسلام و آیات قرآن کریم نیز بر این امر توجه ویژه داشته و 55 آیه در قرآن بر کشاورزی اشاره دارد.

وی تصریح کرد: بزرگان نیز بقای عالم را بر چهار اصل صنعت، علم عالمان، تدبیر و مدیریت حاکمان و کشاورزی دانسته‌اند و اگر انسان دنیا را مزرعه آخرت بداند، دنیا آباد می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه یکی از ابعاد جهاد، جهاد با نفس است، یادآور شد: نوع دیگر آن نیز جهاد فرهنگی است که قرآن کریم بعنوان معجزه پیامبر اکرم(ص)، ابزار این جهاد در دست پیامبر و پیروان ایشان است و بشریت را نجات می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در این عصر خشن، برداشت‌های مختلفی از آیات قرآن به وجود آمده است و برداشت‌های غلط وهابیت و سلفی‌ها از قرآن در عصر تکنیک و اخلاق دنیا را دچار تشویش کرده است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، یادآور شد: افتتاح 98 پروژه از ابتدای امسال تاکنون توسط سازمان جهاد کشاورزی استان، با حمایت مسئولان، مقدمه‌ای بر خدمت بیشتر به مردم است.




تاریخ : جمعه 93/3/30 | 11:17 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه