تابستان فرصت مناسبی برای بهرهمندی از ظرفیت مساجد است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
        
امام جمعه ابهر:
تابستان فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از ظرفیت مساجد است

امام جمعه ابهر با بیان اینکه تابستان فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از ظرفیت مساجد است، گفت: برای آبادانی مساجد باید همگان وارد عمل شوند.

خبرگزاری فارس: تابستان فرصت مناسبی برای بهره‌مندی از ظرفیت مساجد است

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ابهر به برخی از فضیلت‌های ماه شعبان اشاره و اظهار کرد: روزهای باقی مانده از ماه شعبان فرصت مناسبی در راستای انسان‌سازی و جبران تقصیر است.

وی با اشاره به اینکه این ایام فرصت مناسبی است که افراد کوتاهی‌های گذشته را جبران کرده و به درگاه خداوند توبه کنند، بیان کرد: استغفار و دعا از جمله اموراتی است که توصیه شده بیش از ماه‌های دیگر در این ماه انجام شود.

امام جمعه ابهر در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت شهید چمران اضافه کرد: این شهید بزرگوار علاوه بر پاسدار انقلاب، معلمی متعهد نیز بودند.

این مسئول در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و دهه تکریم مساجد افزود: مساجد میعادگاه منتظران هستند.

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه از دیرباز نیز مساجد کانون امنی برای کودکان و نوجوانان بوده است، اظهار داشت: برای آبادی مساجد باید همگان وارد عمل شوند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلی مدارس و فرا رسیدن فصل تابستان فرصت مناسبی برای استفاده و بهره‌مندی از ظرفیت مساجد است، تصریح کرد: می‌توان در فصل تابستان که زمان اوقات فراغت دانش‌آموزان است، از ظرفیت مساجد برای اجرای برنامه‌های فرهنگی استفاده کرد.

امام جمعه ابهر با تاکید بر غنی‌سازی مناسب اوقات فراغت دانش‌آموزان بیان کرد: عدم برنامه‌ریزی مناسب برای اوقات فراغت دانش‌‌آموزان موجب به وجود آمدن فساد می‌شود، چراکه در حال حاضر شبکه‌های خارجی و ماهواره‌ها با پخش برنامه‌های متعدد در تلاش برای انحراف جوانان و نوجوانان هستند.

این مسئول در ادامه با اشاره به معضل طلاق و افزایش این موضوع در اجتماع بیان کرد: بخش عظیمی از این معضل بر اثر برنامه‌های ماهواره‌ای ایجاد شده است.

رحیمی با اشاره به اینکه معضل طلاق در کلان‌شهرها شدت بیشتری دارد، افزود: مسئولان باید با برنامه‌ریزی، آگاه‌سازی خانواده‌ها در زمینه آثار و نتایج منفی طلاق و همچنین فعال کردن مساجد با اجرای برنامه‌های فرهنگی از افزایش طلاق جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل عراق و اتفاقات رخ داده در این کشور بیان کرد: در حال حاضر شاهد آن هستیم که پس‌مانده‌های رژیم بعثی صدام به ویژه در استان‌های الانبار و صلاح‌الدین و نینوا با کمک آمریکا و انگلیس و اسرائیل یک جنگ قومی را با شعار اسلام راه انداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی با راه انداختن جنگ‌های قومی این چنینی به دنبال منافع خود در منطقه هستند، تصریح کرد: یکی از علل این موضوع عصبانیت آنها از پیروزی مردم سوریه است.

ملاقات رئیس جمهور با رقبای انتخاباتی خود، برنامه‌های هفته قوه قضائیه و تشریح عملکرد این قوه نیز از دیگر موضوعاتی بود که حجت‌الاسلام رحیمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مطرح کرده و آنها را مورد تحلیل قرار داد.

 




تاریخ : شنبه 93/3/31 | 7:18 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه