فعالیت 17 مرکز نیکوکاری در استان زنجان - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
       
معاون کمیته امداد امام خمینی استان زنجان خبر داد
فعالیت 17 مرکز نیکوکاری در استان زنجان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از فعالیت 17 مرکز نیکوکاری در استان زنجان خبر داد.

خبرگزاری فارس: فعالیت 17 مرکز نیکوکاری در استان زنجان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا حسنلو عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مهم کمیته امداد امام خمینی در فعالیت خود بحث ترویج و توسعه فرهنگ انفاق و احسان است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای مسئولیت‌پذیری جامعه هدف و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز از دیگر اهداف این نهاد است، تصریح کرد: این اقدامات و اجرای طرح‌های مذکور با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی انجام می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان همگانی شدن مشارکت‌های مردمی در جامعه و اتکا به ظرفیت عظیم مردمی در خدمت‌رسانی به جامعه هدف را از دیگر اهداف این نهاد اعلام کرد و گفت: در این راستا اقدامات مختلفی در سطح استانی و کشوری انجام شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به جمع‌آوری زکات فطره که یکی از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی این نهاد است، تصریح کرد: جمع‌آوری این مبالغ نیازمند یک مدیریت یکپارچه  است که در کاهش فقر نیز موثر باشد.

حسنلو در ادامه با اشاره به ساختار شورای زکات که در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی سال 90 مصوب شد، افزود: بر همین اساس شرایطی برای جمع‌آوری زکات در سطح کشوری و به تبع آن استانی تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه در این راستا نماینده ولی فقیه در استان به عنوان رئیس شورای زکات تعیین شده و دبیرخانه شوری زکات نیز در کمیته امداد امام خمینی مستقر است، بیان کرد: همچنین سازمان‌های جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی و ... نیز از اعضای این دبیرخانه هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با اشاره به بحث جمع‌آوری زکات با محوریت مساجد در سال جاری افزود: بر این اساس تفاهم‌نامه‌ای سه امضایی توسط اوقاف، سازمان تبلیغات و کمیته امداد با امضای مدیران کل این سه دستگاه منعقد شده که بحث جمع‌آوری زکات در مساجد انجام شود.

این مسئول ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه در همه مساجدی که نماز عید برپا خواهد شد، زکات فطره جمع‌آوری و در اسرع وقت با شناسایی هیئت امنا، این مبالغ در بین نیازمندان واقعی همان محل توزیع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه این پایگاه‌ها علاوه بر مساجد در سطح معابر و مصلی‌ها دایر می‌شود، افزود: مبالغی که از این پایگاه‌ها نیز جمع‌آوری می‌شود در بین نیازمندان شناسایی شده توسط کمیته امداد، بهزیستی و ... توزیع خواهد شد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه طی سال گذشته نیز 103 میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شد، اضافه کرد: از این مبلغ 3 میلیارد و 700 میلیون ریال زکات فطره بود که نسبت به سال قبل از آن 56 درصد افزایش داشت.

 

 




تاریخ : شنبه 93/4/21 | 9:30 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه