تفاهم نامه همکاری بین شرکت آبفا و پارک علم و فناوری گیلان امضا ش - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

تفاهم نامه همکاری بین شرکت آبفا و پارک علم و فناوری گیلان امضا شد

تفاهم نامه همکاری علمی و پژوهشی بین شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان و پارک علم و فناوری استان به امضا رسید.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری گیلان عصر شنبه در جلسه مبادله این تفاهم نامه با تاکید بر لزوم همکاری بین دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها و مراکز علمی گفت: در دستگاه های اجرایی نیازهایی است که مراکز فن آوری می توانند آنها را جبران کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ? کاظم لطفی? توسعه و پیشرفت کشور را نیازمند تحقیقات کاربردی دانست و افزود: ما نباید منتظر بنشینیم تا کشورهای پیشرفته خالق تکنولوژی و ما مرید آنها باشیم ؛ بلکه باید خود خالق تکنولوژی باشیم تا حرفی برای گفتن در همه زمینه ها داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تحریم ها تلنگری برای ما بود تا بدانیم که باید خودمان کارهایمان را انجام دهیم.

وی منابعی همچون نفت را تمام شدنی خواند و گفت: باید سمت و سوی ما به سمت مراکز علمی و استفاده از ظرفیت نیروی انسانی باشد.

رییس پارک علم و فناوری گیلان نیز با اشاره به اهمیت آب شرب گفت: در رابطه با آب دو موضوع یکی کیفیت و کمیت آن و دیگری ابزارآلات و ماشین آلات نرم افزاری و سخت افزاری که بتواند از موقع تولید آب تا مصرف، آن را مدیریت کند، وجود دارد.

?مجید متقی طلب? با اشاره به اهمیت شرکت های دانش بنیان در کاربردی کردن علم در دستگاه های اجرایی اظهار کرد: استفاده از موضوع شرکت های دانش بنیان در کشور ما دیر شروع شد.

وی به اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: وقتی اقتصاد مقاومتی مطرح می شود، در اقتصاد توسعه درون زاست و از نیروهای متفکر و صاحب خلاقیت برای توسعه همه جانبه استفاده می شود.

متقی طلب ادامه داد: در همین راستا، در سال 89 کانون شرکت های دانش بنیان تصویب شد که هدف آن، این بود که از دانش شرکت های دانش بنیان در جهت ارتقای دستگاه های اجرایی برای خدمت بیشتر استفاده کند.

وی فعالیت مرکز پارک علم و فناوری استان را منحصر به داخل استان ندانست و گفت: موسسات پژوهش بنیان خوبی داریم که نه تنها تاکنون با آب و فاضلاب شهری و روستایی و آب منطقه ای استان همکاری داشته اند، بلکه هم اکنون با آب منطقه ای استان های قزوین و زنجان هم همکاری دارند.

متقی طلب از تجمیع قبوض به عنوان یکی از برنامه های مشترک آینده این مرکز عنوان و تصریح کرد : تمامی این فعالیت ها با هدف ارتقای خدمات به مردم انجام می شود.

رییس پارک علم و فناوری گیلان با بیان این که معاونت فناوری رییس جمهوری برنامه خوبی در رابطه با استفاده کنندگان از خدمات شرکت های دانش بنیان دارد، گفت: باید دستگاه های اجرایی استان را تشویق کنیم که از ظرفیت های دانش بنیان استفاده کنند.

در پایان این جلسه تفاهم نامه بین شرکت آبفای گیلان و پارک علم و فناوری استان به امضا رسید.

در بخشی از این تفاهم نامه آمده است: در راستای سند چشم انداز و سیاست های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و در جهت بهره مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی و از آنجا که ارتباط و همکاری بین موسسات علمی ، آموزشی و پژوهش می تواند به ارتقای کمی و کیفی هدف ها و برنامه های مشترک یاری رساند




تاریخ : شنبه 93/4/21 | 9:32 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه