اطفا حریق در مراتع زنجان نیازمند بالگرد است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

اطفا حریق در مراتع زنجان نیازمند بالگرد است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اطفا حریق در مراتع و جنگل های این استان نیازمند یک دستگاه بالگرد است.

سرهنگ رحیم اسکندری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه مراتع، ثروت ملی هستند، افزود: آتش سوزی در مراتع باعث از بین رفتن انواع گونه های گیاهی و موجب تخریب آن می شود و مهار آتش در این مناطق و جنگل های استان به جهت صعب العبور بودن، نیازمند یک دستگاه بالگرد است.

وی یادآورشد: خوشبختانه میزان آتش سوزی مراتع استان زنجان در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به صفر رسیده است.

اسکندری علت این مهم را تاخیر در خشک شدن گیاهان مراتع، آگاهی بهره برداران، دامدران و تلاش های نیروهای یگان حفاظت بیان کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با تاکید بر اینکه آتش سوزی مکان و زمان مشخصی ندارند گفت: تا رسیدن این نیروها برای مهار آتش، با توجه به طولانی بودن مسافت خسارت قابل توجهی به این ثروت ملی وارد می شود.

اسکندری افزود: سال گذشته حدود 700 هکتار از مراتع استان زنجان به صورت غیر عمد طعمه حریق شد.

وی با بیان اینکه آتش سوزی در هر هکتار مرتع 40 میلیون ریال خسارت بر جا می گذارد اظهارکرد: میزان خسارت آتش سوزی مراتع استان در سال گذشته 28 میلیارد ریال برآورد شده است.

اسکندری ادامه داد: هم اکنون در استان زنجان 22 نفر نیروی یگان حفاظت به طور شبانه روز در راستای حفظ مراتع استان در تلاش هستند که این میزان نیرو پایین تر از نرم کشوری است.

وی بااشاره به اینکه ماشین های اطفا حریق درمراتع این استان با توجه به صعب العبور بودن مناطق جوابگو نیست، خاطرنشان کرد: هم اکنون آتش کوب و فلش بک دو دستگاه خودرو اطفا حریق در مرکز استان برای مهار آتش وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: اطفا حریق در اغلب موارد با کمک نیروهای مردمی، یگان حفاظت، هلال احمر و نیروهای بسیجی انجام می شود.

اسکندری تاکید کرد: کشاورزان این استان در صورت سوزاندن پسماندهای کشاورزی از سرایت دامنه های آتش به مراتع جلوگیری کنند، چرا که سهل انگاری در این مهم پیگرد قانونی دارد.

وی افزود: مردم این استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف، تخریب، تصرف و آتش سوزی مورد را جهت بررسی با شماره 1504 اطلاع دهند.




تاریخ : شنبه 93/4/21 | 9:35 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه