ازدواج انتخاب یک شریک برای مسیر بندگی خدا است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

 

امام جمعه قیدار:
ازدواج انتخاب یک شریک برای مسیر بندگی خدا است

امام جمعه قیدار گفت: ازدواج انتخاب یک شریک برای مسیر بندگی خدا است.

خبرگزاری فارس: ازدواج انتخاب یک شریک برای مسیر بندگی خدا است

 حجت‌الاسلام سید علی طالبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قیدار ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: حضرت زهرا (س) الگوی همه مسلمانان در همه فضایل اخلاقی، رفتار اجتماعی، خانوادگی و دینی هستند.

وی با اشاره به موضوع ازدواج و تاکید بر ازدواج آسان تصریح کرد: در مورد ازدواج قدم نخست اصلاح بینش نسبت به ازدواج است که متاسفانه گاهی بینش مردم نسبت به ازدواج ناقص و غلط است. 

امام جمعه قیدار ادامه داد: برخی از افراد فکر می‌کنند که ازدواج برای تامین نیازهای جنسی است، اما مردم باید باور کنند که ازدواج فقط برای تامین نیازهای جنسی نیست و ازدواج انتخاب یک شریک برای مسیر بندگی خدا است.

وی با اشاره به ازدواج حضرت زهرا (س) و امام علی (ع) اضافه کرد: باید ازدواج‌ها در راستای زندگی ائمه معصومان (ع) و الگوبرداری از ایشان باشد.

طالبی ادامه داد: شخصیت انسان به گونه‌ای است که برای رسیدن به مقصدش نیاز به شریک دارد، اما متاسفانه زندگی مجردی چه برای دختران و چه برای پسران تبدیل به مد شده است و این بزرگترین آسیب و خطر برای جامعه است.

وی با تاکید بر تغییر نگرش‌ها در زمینه ازدواج افزود: اگر نگاه و نگرش ما به ازدواج عوض نشود و فکر کنیم که ازدواج فقط برای نیاز جنسی و شهوتی است، معیارهای من برای انتخاب همسر فقط معیارهای ظاهری می‌شود.

امام جمعه قیدار در ادامه با تبریک فرا رسیدن سال نو بیان کرد: انسان بیدار دل از هر پدیده‌ای عبرتی می‌گیرد و از هر نشانه‌ای، درسی می‌آموزد.

وی با بیان اینکه بهار، درس تحول و نو شدن می‌دهد، گفت: زنده شدن طبیعت در فصل بهار، یادآور روز رستاخیز و زنده شدن مردگان است.

طالبی با تاکید بر عبرت‌آموزی از وقایع سال جاری و انجام عمل صالح در سال آینده تصریح کرد: تلاش کنیم که در سال جدید بهترین و مقدس‌ترین مکان‌ها که مساجد و حرم‌ها است، سال جدید را آغاز کرده و کینه و دلخوری را کنار بگذاریم.

وی به روز ملی شدن صنعت نفت در ایران نیز اشاره کرد و گفت: ملی شدن صنعت نفت ایران یکی از برگ‌های زرین تاریخ کشور عزیزمان در مبارزه با استبداد داخلی و استعمار خارجی است.

امام جمعه قیدار ادامه داد: این تجربه‌های تاریخی مثل آنچه در مشروطه و نهضت ملی شدن نفت اتفاق افتاد درس تلخی است برای همه ما که بدانیم پشتیبانی از روحانیت و ولایت فقیه رمز همه پیروزی‌ها است.

وی همچنین به دوم فروردین سالروز هجوم وحشیانه نیروهای سفاک رژیم ستمشاهی به مدرسه فیضیه قم در سال 42 اشاره کرد و افزود: در این مراسم تعداد زیادی از مزدوران رژیم پهلوی با لباس مبدل ضمن برهم زدن سخنرانی، به ضرب و شتم طلاب پرداختند.

طالبی همچنین به تقارن ایام فاطمیه با عید نوروز نیز اشاره کرد و گفت: ایام فاطمیه در اواسط روزهای عید است و تکریم و احترام این ایام برای همه‌ی ما لازم است.

 

 




تاریخ : جمعه 93/12/29 | 3:23 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه