ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی زنجان/تجربه آخرین بارش زمستانی - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی زنجان/تجربه آخرین بارش زمستانی

ترافیک نوروزی
   
زنجان-وضعیت هوای استان زنجان در حال حاضر قسمتی صاف تا قسمتی ابری است واز اواخر امروز بارش باران در استان زنجان آغاز واز فردا آسمان زنجان ابری و برخی مواقع وزش باد و رگبار را در استان وجود خواهدداشت.

به گزارش خبرنگار مهر،مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان، از وجود  ترافیک سنگین رفت و برگشت در اکثر محورهای مواصلاتی استان زنجان خبر داد.

مسعود خوشکام در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به اینکه سفرهای نوروزی شروع شده در حال حاضر ترافیک سنگین در محورهای زنجان به تبریز، زنجان به میانه، زنجان به قزوین، زنجان به بیجار، زنجان به خرمدره، زنجان به ابهر حاکم است و تردد به کندی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت:با توجه به گزارش هواشناسی احتمال بارش برف و باران در سه روز آینده در استان وجود دارد که در این راستا مسافران نوروزی حتما خودرو خود را به سیستم گرمایشی مجهز کنند.

خوشکام تاکید کرد: مردم عزیزبه محض اینکه قصد مسافرت داشته باشند با ارسال پیامک به سامانه 1000241141 از باز بودن راهها باخبر شوند.

مسئول مرکز مدیریت راههای استان زنجان یادآورشد: همچنین مسافران می توانند از طریق تلفن گویای 141 از وضعیت جاده ها باخبر شوند.

همچنین رئیس پلیس راه استان زنجان به رانندگانی که قصد تردد در  گردنه ها و محورهای برف گیر این استان را دارند توصیه کرد زنجیر چرخ و سایر تجهیزات سفر زمستانی را به همراه داشته باشند چرا که احتمال بارش برف در گردنه ها وجود دارد چرا که زنجانی استانی کوهستانی است.

سرهنگ علی اصغر شیر محمدی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود:در حال حاضر تردد در کلیه محورهای مواصلاتی استان زنجان رفت و برگشت بسیار سنگین است و تردد به کندی صورت می گیرد.

وی در ادامه از رانندگانی که در فصل سرما اقدام به مسافرت می کنند خواست خودرو خود را به سیستم گرمایشی مجهز و قبل از حرکت خودرو را از لحاظ فنی و ایمنی چک کنند.

رئیس پلیس راه استان زنجان گفت: پلیس راه در راستای برقراری امنیت جاده ها در فصل زمستان کنترل محسوس و نامحسوس خود از جاده ها را در دستور کاری خود دارد.

سرهنگ شیر محمدی  یادآور شد: رانندگان به برف پاک کن خودرو خود بسیار توجه کنند چرا که عدم وجود برف پاک کن مانع دید راننده می شود.

رئیس پلیس راه استان زنجان به عامل تصادفات در زمان بارش در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: در زمان بارش 70 درصد از عامل تصادفات سبقت غیر مجاز، انحراف به چپ و سرعت غیر مجاز است که در این راستا رانندگان مد نظر قرار دهند در این فصل حساس این سه عامل خطر ساز را در رانندگی خود لحاظ کنند.

سرهنگ شیر محمدی به مسافران نوروزی توصیه کردقبل از مسافرت استحراحت کنند و حتما وسیله نقلیه خود را به خوبی معاینه فنی بکنند.

وی تصریح کرد:با توجه به اینکه آزاد زنجان به قزوین و تبریز بسیار خسته کننده است رانندگان حتما هر دو ساعت یکبار استراحت کنندو حتما خودرو خود را در مجتمع های بین راهی و پارکین های مختص پارک کنند چرا که پارک خودرو در کنار جاده باعث وقوع چندین فقره تصادف فوتی شده است.

رئیس پلس راه استان زنجان گفت: رانندگان از حرکات مخاطره آمیز و مار پیچی جدا خود داری کنند و در جاده های دو طرفه از سبقت غیر مجاز و سرعت غیر مجاز خود داری کنند.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان از ورود سامانه بارشی به زنجان خبر دادو گفت: از اواخر امروز بارش در زنجان شروع می شود و این بارش ها با رگبار و رعد و برق و باد شدید همراه خواهد بود.

احد یاغموری ابراز کرد: در گردنه های استان بارش برف بسیار وجود دارد و کولاک حاکم خواهد بود.

وی افزود: بارش روز جمعه و یکشنبه در استان بسیار شدید خواهد بود.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان از کاهش دمای زنجان در سه روز آینده در زنجان خبر دادو گفت: دمای زنجان از امروز تا روز یکشنبه 5 الی 8 درجه سانتیگراد سرد می شود.

یاغموری به گرمترین و سردترین مناطق استان در 24 ساعت گذشته اشاره کرد وافزود: ماهنشان با 16 درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و قیدار با صفر درجه سانتیگراد سررد ترین مناطق استان بودند.

وی به دمای فعلی زنجان اشاره کردو گفت: دمای فعلی زنجان 7 درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به دیروز در همین ساعت 5 درجه سانتیگراد سردتر شده است.




تاریخ : جمعه 93/12/29 | 3:25 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه