برپایی خیمه های معرفت در جوار بارگاه امامزادگان زنجان - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد
برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بارگاه امامزادگان زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بارگاه امامزادگان زنجان خبر داد.

 

خبرگزاری فارس: برپایی خیمه‌های معرفت در جوار بارگاه امامزادگان زنجان

 حجت‌الاسلام علی باقری پنج شنبه شب در مراسم سوگواره یاس نبوی در مسجد چهارده معصوم (ع) سرخه میشه طارم ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه اظهار کرد: در استان زنجان 126 بقعه متبرکه و امامزاده وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی هر سال برنامه‌های متعددی در جوار بقاع متبرکه استان اجرایی می‌شود، تصریح کرد: برخی از برنامه‌های فرهنگی به صورت مناسبتی و برخی نیز به صورت دائمی اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اعلام اینکه سوگواره یاس نبوی و طرح آرامش بهاری از مهم‌ترین طرح‌های اجرایی اوقاف در جوار بقاع متبرکه استان هستند، اضافه کرد: امسال نیز طبق چهار سال گذشته این دو طرح در جوار 40 بقعه شاخص استان اجرایی خواهد شد.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح آرامش بهاری از امروز در جوار بقاع شاخص استان آغاز شده است، افزود: طبق برنامه اجرای این طرح تا دوم فروردین ماه ادامه خواهد داشت و از دوم تا ششم فروردین به علت تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه طرح سوگواره یاس نبوی اجرایی می‌شود.

باقری با تاکید بر اینکه در همان بقعه‌هایی که میزبان طرح آرامش بهاری هستند، طرح سوگواره یاس نبوی نیز اجرا می‌شود، گفت: در قالب این دو طرح خیمه‌های معرفت نیز در جوار بقاع شاخص استان دایر می‌‍‌شود.

وی با بیان اینکه امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان و بقعه حضرت قیدار نبی (ع) از جمله بقعه‌های میزبان خیمه‌های معرفت هستند، تصریح کرد: در قالب این خیمه‌ها خدماتی از قبیل مشاوره خانواده، مشاوره نحوه تربیت فرزند، راهنمایی مراجعان در زمینه مسائل شرعی و احکام به زائران ارائه می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با تاکید براینکه بصیرت افزایی و ترویج ائمه معصومان (ع) از مهم‎‌ترین اهداف برپایی خیمه‌های معرفت است، گفت: خوشبختانه استقبال مردم استان از این طرح مطلوب است.

وی با اشاره به اینکه  امسال 35  روحانی خواهر و برادر مربیان مجرب و آموزش دیده در اجرای طرح آرامش بهاری و برپایی خیمه‌های معرفت همکاری دارند، از این تعداد 12 روحانی آقا و غیر بومی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان بقاع امامزاده ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده اسماعیل (ع) شهر ابهر، امامزاده هاشم (ع) و امامزاده عوف (ع) در شهر آب بر و حضرت قیدار نبی (ع) در شهر قیدار را از جمله میزبانان طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی اعلام کرد و گفت:‌ در آستانه‌ها نیز برنامه‌های متعددی اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم مناسبتی ویژه در حسینیه و زینبیه اعظم زنجان اضافه کرد: همچنین در تعدادی از مساجد شاخص استان نیز طرح سوگواره یاس نبوی اجرا می‌شود.

باقری اهداف برگزاری این طرح را تبدیل بقاع به قطب فرهنگی در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری و ترویج سیره زندگی فاطمی اعلام کرد و افزود: شناساندن بیشتر بقاع، جذب گردشگران داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت فرهنگی بقاع متبرکه نیز از دیگر اهداف اجرای طرح‌های مختلف فرهنگی در جوار بقاع متبرکه است که تا کنون اوقاف در این زمینه موفق عمل کرده است و روز به روز تعداد نفرات بازدید گردشگران مذهبی از اماکن اوقافی افزایش و توسعه می‌یابد.

 

 




تاریخ : جمعه 93/12/29 | 3:27 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه