یادداشت شاگرد سید حسن خمینی برای استادش: درس خارجتان طعنه به درس - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

یادداشت شاگرد سید حسن خمینی برای استادش: درس خارجتان طعنه به درس بزرگان زد!

یکی از شاگردان درس خارج اصول فقه حجت‌الاسلام سید حسن خمینی یادداشتی فیس‌بوکی درباره استاد خود نوشته است.
به گزارش نامه نیوز متن یادداشت حجت‌الاسلام رشید داودی به شرح زیر است:
«برای استادم»
مهرماه 89 بود که پس از درس خارج اصول آیت الله العظمی وحید خراسانی و خارج فقه آیت الله العظمی مکارم شیرازی به مدرسه فیضیه آمده بودم، درس بعدی (تفسیر آیت الله العظمی جوادی) یک ساعت دیگر برگزار می‌شد، آنروز به فیضیه و پس از آن دارالشفاء آمدم؛ ناگاه به خاطرم آمد خبر آغاز درس خارج اصول «سیدحسن خمینی» را که چند شب قبل از سایت‌ها خوانده بودم.
لیست کلاس‌ها را چک کردم و به مدرس شماره چهار دارالشفا رهنمون شدم و به سختی جایی برای نشستن پیدا کردم.
آن روز نه تو را آیت الله و مجتهد خوانده بودند و نه علامه و دانشمند؛ آری تو خودت بودی «سیدحسن خمینی» و من و ما جذب صورت نکو و سیرت زیبایت شدیم؛ اما آنچه حضور اتفاقی مرا در درس شما به حضوری مشتاقانه بدل نمود نه نام و لقب و عنوان و... بود که علم شما، بیان گیرا و روش تدریستان بود.
آن روز‌ها فضا برایتان سخت و برایمان دلگیر بود؛ عده‌ای که مست از تصدی کرسی‌ها و مناصبی بودند که لایقش نبودند تو را «سیدحسن مصطفوی» می‌خواندند تا به گمانشان از چشم‌ها بیفتی و تو خمینی بودی و خمینی ماندی و روز گشایش آنان را با آغوش پر مهر پذیرا شدی تا تجسم ادب باشی و جلوه گر اخلاق؛
جدیت و پشتکار تحسین برانگیزتان در یاد گرفتن و یاد دادن و تحقیق و پژوهش و... چه زود انگشت نمای خاص و عامتان کرد و درس خارجتان طعنه به درس بزرگان زد و مراجع عظام و علمای اعلام لب به تحسینت گشودند... و تو خمینی بودی و خمینی ماندی!
در حوزه علمیه استاد خارج اصول و خارج فقه و فلسفه و عرفان شدی. در دانشگاه‌های قم و تهران مدرس دانشجویان دکتری تاریخ و جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و... شدی؛ ده‌ها مقاله علمی - پژوهشی به رشته تحریر درآوردی. تابستا‌‌نهایت را پر از تعلم و تعلیم ریاضی و هندسه و نجوم و زبان انگلیسی و... کردی و تو به دنبال نام نشان و لقب نبودی چرا که خمینی بودی و ماندی.
و این روز‌ها تو بزرگ و بزرگ‌تر شده‌ای و چشم بدخواهان و حسودان بیش از گذشته به دنبالت است چرا که بزرگ و کوچک بر فضل و مکانتت معترفند لذا کوته بینان بزرگی نامت را برنمی تابند.
آری استاد! تو برای ما بزرگ بوده، هستی و خواهی بود. این القاب و عناوین نبودند که بزرگت کردند که علم و ادب و اخلاق و فضلت بود. پس چه آیت الله و مجتهد و علامه و دانشمندت بخوانند یا نخوانند برای ما تفاوتی ندارد چرا که تو خمینی بودی و خمینی هستی.



تاریخ : یکشنبه 94/1/30 | 4:3 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه