عملیات کشتن ابوسیاف با توافق کامل مقامات عراقی انجام شد - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
عملیات کشتن ابوسیاف با توافق کامل مقامات عراقی انجام شد
 
 سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت به دستور رئیس جمهور آمریکا ، پرسنل مستقر در خارج از عراق ، عملیاتی را در العمر در شرق سوریه برای دستگیری یک فرمانده ارشد دولت اسلامی عراق و شام (داعش) معروف به ابوسیاف و ام سیاف همسرش اجرا کردند.

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما پایگاه اینترنتی کاخ سفید متن بیانیه برنادت میهان سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

شب گذشته با دستور رئیس جمهور نیروهای آمریکایی که در خارج از عراق مستقر هستند عملیاتی در شرق سوریه برای دستگیر کردن یکی از سرکردگان داعش معروف به ابوسیاف و همسرش انجام شد. طی این عملیات ابوسیاف در درگیری با نیروهای آمریکایی کشته شد.

همسر او، ام سیاف، دستگیر شد و اکنون در بازداشتگاه نظامی آمریکا در عراق است. در این عملیات یک زن جوان ایزدی که ظاهرا برده این زوج بود هم آزاد شد. ما قصد داریم در آینده ای بسیار نزدیک او را به خانواده اش برسانیم. در این عملیات هیچ یک از نیروهای آمریکایی کشته و یا زخمی نشده اند.

ابوسیاف یکی از سرکردگان داعش بود و نقش مهمی در نظارت بر عملیات قاچاق نفت و گاز برای داعش داشت. این امر منبع مهم درآمد برای این سازمان تروریستی است. او همچنین در عملیات نظامی این گروه هم مداخله داشته است. ‌ما حدس می زنیم ام سیاف هم یکی از اعضای داعش است و نقش مهمی در فعالیتهای تروریستی این گروه داشته است و در مورد اسارت زن جوانی که دیشب آزاد شد مشارک داشته است.

رئیس جمهور اجازه این عملیات را براساس توصیه گروه امنیت ملی به محض اینکه اطلاعات کافی را کسب کردیم و از موفقیت عملیات مطمئن شدیم، صادر کرد. این عملیات با رضایت کامل مقامات عراقی ، درست مثل حملات هوایی ما علیه داعش در سوریه، و مطابق با قوانین داخلی و بین المللی انجام شد.

ما می خواهیم درباره انتقال فرد بازداشت شده به محلی دیگر در راستای حمایت از امنیت ملی آمریکا و متحدان و شرکایش که مطابق با قوانین داخلی و بین المللی باشد تصمیم گیری کنیم. ما اطلاعات لازم را درباره فرد بازداشت شده در اختیار کمیته بین المللی صلیب سرخ قرار خواهیم داد. رئیس جمهور به عنوان فرمانده کل قوا از نیروهای شجاع آمریکایی که این عملیات پیچیده را انجام دادند و همینطور از مقامات عراقی برای حمایتشان از این عملیات قدردانی کرد. آمریکا در تلاش برای تضعیف و نهایتا انهدام داعش شانه به شانه شرکا و دوستان عراقی خواهند ایستاد.



تاریخ : شنبه 94/2/26 | 11:17 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه