ورود سهامداران زنجانی به هیات مدیره پتروشیمی مشکل اعتبار را برطر - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

ورود سهامداران زنجانی به هیات مدیره پتروشیمی مشکل اعتبار را برطرف می کند

 رییس خانه صنعت و معدن استان زنجان، گفت: ورود دو نفر زنجانی به جمع هیات مدیره پتروشیمی می تواند در برطرف سازی مشکل تامین اعتبار آن موثر باشد.

سید سجاد نباتچیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای توسعه اقتصادی و صنعتی هر منطقه راه اندازی واحدهای بزرگ اقدامی ضروری است.

وی یادآورشد: در صورتی که استانهایی همچون مشهد، اصفهان، تهران و اراک در عرصه صنعتی پیشرفت قابل توجهی کرده اند، به علت راه اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ دولتی است.

نباتچانیان با بیان اینکه دولت به تازگی خود را برای راه اندازی مراکز بزرگ اقتصادی درگیر نمی کند، جذب سرمایه های کلان برای احداث چنین واحدهایی را وابسته به میزان زرنگی و توانمندی مردم هر منطقه عنوان کرد.

رییس هیات مدیره سیمان خمسه زنجان، گفت: در رابطه با موضوع پتروشیمی زنجان، آخرین مسئله مطرح شده این بود که اعضای هیات مدیره خود را درگیر کار نکرده و برای برطرف شدن مشکل تامین اعتبار آن تلاش نمی کنند.

نباتچیان ادامه داد: در آخرین پیامی که از سوی دولت رسیده است، مقرر شده دو نفر از میان سهامداران زنجانی وارد هیات مدیره شوند تا آنان طی سه ماه مشکل بودجه و اعتبار پتروشیمی را برطرف کنند.

رییس هیات مدیره سیمان خمسه، 16 درصد سهام پتروشمی زنجان را متعلق به بانک صادرات، 12 درصد را برای شرکت های وابسته به بنیاد تعاون سپاه و نزدیک به 12 درصد سهام را متعلق به یک شخص حقیقی عنوان کرد و در حدود60 درصد سهام پتروشیمی زنجان را متعلق به مردم زنجان خواند.

وی به حمایت مردم از سیمان خمسه و صبوری آنان برای برطرف سازی مشکلات مالی این واحد صنعتی بزرگ اشاره کرد و از آنان خواست تا در زمینه برطرف سازی مشکل پتروشیمی زنجان نیز یاری گر مسوولان ذیربط و نمایندگان خود در جمع هیات مدیره باشند.

نباتچیان به راه اندازی سیستمی در دفاتر ثبت اسناد اشاره کرد و از سهامداران زنجانی خواست برای اعطای وکالت به کاندیداهای مورد نظر خود به این دفاتر مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در صورتی که مردم قصد چنین اقدامی را ندارند می توانند در مجمع عمومی که اردیبهشت ماه امسال برگزار می شود، شرکت کرده و به نمایندگان خود رای دهند.

نباتچیان از برگزاری نخستین دوره مجمع عمومی پتروشیمی زنجان در 21 فروردین جاری خبر داد و به حد نصاب نرسیدن سهامداران حاضر در مجمع برای برگزاری انتخابات اشاره کرد.

رییس خانه صنعت و معدن استان زنجان مشکل اصلی عدم تامین اعتبار مورد نیاز پتروشیمی زنجان را تلاش نکردن برخی مسوولان ذیربط عنوان کرد و رفع مشکل اعتبار را مستلزم پیگیری مجدانه اعضای هیات مدیران برشمرد.

وی تاکید کرد: بانک صادرات نباید نسبت به سرانجام این واحد صنعتی بی تفاوت باشد و بنیاد تعاون سپاه نیز با توان و قدرتی که دارد، می تواند بازکننده مسیر تامین اعتبار برای اعضای هیات مدیره باشد.




تاریخ : شنبه 93/1/30 | 10:2 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه