بهترین الگوی مدیریت جهادی فرهنگ دفاعمقدس است - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

بهترین الگوی مدیریت جهادی فرهنگ دفاع‌مقدس است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس زنجان گفت: فرهنگ دفاع مقدس با مفاهیم کامل و غنی که در دوران جنگ تحمیلی شاهد آن بودیم، بهترین الگو برای مدیریت جهادی محسوب می‌شود.

 

علی مهدیخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه زنجان-اظهار کرد: اردوی راهیان نور که در طول سال و به جز ایام زمستان، با توجه به شرایط جوی جهت اعزام علاقه‌مندان برای آشنایی با فرهنگ دفاع‌مقدس به مناطق عملیاتی غرب و جنوب صورت می‌گیرد یکی از برنامه‎های فرهنگی است که در تحکیم و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

 

وی ادامه داد: با هدف استمرار ارتباط زائرین این مناطق با فرهنگ شهید و شهادت برنامه‎ای تحت عنوان «امتداد» پیش‎بینی شده است که در مناسبت‎های مختلف و با اجرای برنامه‎هایی حول محور فرهنگ جهاد و شهادت از این افراد جهت حضور و استفاده از این مراسم دعوت به عمل می‎آید.

 

مهدیخانی گفت: با توجه به استخراج مولفه‎ها و شاخص‎های فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی خود، این موارد متعالی را می‎توان در فرهنگ دفاع مقدس مشاهده کرد که از جمله آن ایثار، مقاومت، از خودگذشتگی در کنار روحیه ابتکار و خلاقیت است.

 

وی اظهار کرد: فرهنگ هر کشور به‌عنوان شاخص کلیدی در اجرای برنامه‎های مختلف است که فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی را در بالاترین سطح آن می‎توان در فرهنگ دفاع مقدس دید و با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت جهادی که امسال نیز در دستور کار همه مردم و مسئولان در سطوح مختلف باید قرار بگیرد می‎توان به فرهنگ اصیل و غنی جبهه و دفاع مقدس مراجعه کرد.

 

مهدیخانی خاطرنشان کرد: با توجه به هزینه‎های هنگفتی که دشمن برای ضربه زدن به فرهنگ ایرانی و اسلامی ما دارد یکی از کم هزینه‎ترین برنامه‎هایی که می‎تواند به غنای فرهنگ مقابله با جنگ نرم دشمن کمک کند اجرای هرچه قوی‎تر برنامه‎های راهیان نور است.

 

وی اظهار کرد: بهترین زمان حضور در این مناطق اواخر سنین نوجوانی است زیرا افراد در این سن می‎توانند فرهنگ ایثار و شهادت را در رفتارهای خود نهادینه کنند هرچند حضور افراد از هر سنی در این فضا بلامانع است و باید توجه داشت برنامه‎های فرهنگی با توجه به مخاطبین و هرگروه سنی خاص اجرا شود تا اثربخشی مطلوب را داشته باشد.




تاریخ : یکشنبه 93/1/31 | 2:35 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه