بانوان دو رسالت مهم الهی مادری و همسری را برعهده دارند - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

بانوان دو رسالت مهم الهی مادری و همسری را برعهده دارند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: بانوان دو رسالت مهم الهی مادری و همسری را بر عهده دارند و باید به نحو شایسته برای انجام آن تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام علی خاتمی روز یکشنبه در جمع کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: بانوان باید به خاطر داشته باشند که تامین آرامش روانی خانه و خانواده برعهده آنان است و اشتغال نباید با این موضوع منافات داشته باشد.

وی یادآورشد: زندگی بسیار کوتاه حضرت فاطمه زهرا(س) پر بار و پر برکت اما سرشار از سختی بود.

حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: این بانوی بزرگ اسلام زمانی متولد شد که حضرت ختمی مرتب(ص) مسوولیت خطیر رسالت را بر عهده داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: پیامبر(ص) و خانواده ایشان در شرایط سخت اجتماعی زندگی می کردند و دراین دوره رسول اکرم(ص) همواره با احترام و تکریم شخصیت والای حضرت صدیقه کبری(س) را گرامی می داشتند و این بانوی مکرم دختر نمونه خاندان نبوت و رسالت محسوب می شد.

وی خاطر نشان کرد: حضرت صدیقه کبری(س) 9 سال در خانه امام علی(ع) حضور داشتند و در این مدت نیز همواره با سختی های فراوانی مواجه بودند.

حجت الاسلام خاتمی تاکید کرد: این بانوی بزرگ اسلام(س) در شرایطی که همواره امت اسلام با جنگ های مختلف مواجه بود، علاوه بر مسوولیت مدیریت خانه، برای حفظ امنیت روانی خانواده و تربیت چهار فرزند بزرگوار خود تلاش می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، حضرت صدیقه کبری(س) را مادری نمونه برشمرد و حاصل تربیت این بانوی بزرگ اسلام را چهار فرزندی خواند که تاریخ را دگرگون کردند و با وجود گذشت 1400سال همچنان انسان شناسان و جامعه شناسان را در حیرت نگاه داشته اند.

وی ادامه داد: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند و به حتم باید از توان این نیروها در مسیر پیشرفت جامعه استفاده کرد.

حجت الاسلام خاتمی تصریح کرد: هر بانویی پیش از آنکه مسوولیت اجتماعی خاصی برعهده داشته باشد، همسر یک خانواده است و وظیفه سنگین تامین امنیت روانی اعضای خانواده را برعهده دارد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، مدیریت خانه و خانواده را برعهده زن عنوان و بر لزوم پرهیز از نگاه مکانیکی و فیزیکی به بانوان در جامعه تاکید کرد.

وی تصریح کرد: در صورتی که بانوان پا به پای همسران خود هشت ساعت در خارج از خانه مشغول کار باشند، چه کسی امنیت و آرامش روانی خانواده را تامین خواهد کرد؟

حجت الاسلام خاتمی افزود: متاسفانه با پیشرفت همه جانبه زندگی و مرفه ترشدن زندگی مردم، آسایش ارتقا یافته و آرامش از خانواده ها رخت بربسته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: نخستین وظیفه هر بانویی در مقابل شوهر خود ایجاد امنیت روانی برای وی است.

وی با بیان اینکه زن و مرد در کنار یکدیگر آرامش می یابند، بر لزوم توجه به مسوولیت خطیر بانوان در تربیت فرزندان آینده و تامین آرامش خانواده تاکید کرد.

حجت الاسلام خاتمی به مورد غفلت واقع شدن نقش مادری در جامعه اشاره کرد و بانوان سرپرست خانواده را قهرمانان جامعه خواند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: در صورتی که بانوان پیش از هر مسوولیتی وظیفه مادری و همسری خود را در اولویت قرار دهند، به یقین بسیاری از خودنمایی ها و مشکلات در جامعه از بین خواهد رفت.




تاریخ : یکشنبه 93/1/31 | 9:17 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه