مردم شهر قیدار نیز با حضور گسترده خود در بازسازی واقعه غدیر ولای - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

خبرگزاری فارس: استقبال بی‌نظیر مردم زنجان از بازسازی واقعه غدیر 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان از روز سه‌شنبه آغاز شد که در همان روز نخست بازسازی این واقعه تاریخی با استقبال مطلوب مردم زنجان مواجه شد.

مردم شهر قیدار نیز با حضور گسترده خود در بازسازی واقعه غدیر ولایتمداری خود را به نمایش گذاشتند.

بازسازی واقعه غدیر به نظر می‌رسد مورد توجه مردم قرار گرفته و مردم زنجان نیز از چنین رخدادی در استان زنجان خرسند هستند.

یکی از شرکت‌کنندگان در بازسازی این واقعه تاریخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه جای خالی چنین برنامه‌ای واقعاً احساس می‌شد، افزود: امسال اقدام خوبی از سوی حوزه هنری با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی برای بازسازی واقعه غدیر انجام شده است.

فرهاد میرزایی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر می‌تواند گام مثبتی برای تبیین اهداف غدیر باشد، افزود: مردم با اجرای چنین برنامه‌هایی بیشتر با واقعه غدیر آشنا می‌شوند.

علی بهمنی نیز با تقدیر از دست‌اندرکاران بازسازی غدیر در زنجان خاطرنشان کرد: استقبال مردم نشان می‌دهد باید به چنین برنامه‌هایی بهای بیشتری داده شود.

وی گفت: اهداف غدیر در این برنامه به خوبی تبیین و مردم با واقعه غدیر به خوبی آشنا می‌شوند.

وی که خود را کارمند معرفی کرد، حضور مردم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید برنامه‌های بیشتری در این زمینه برگزار شود و وقایع تاریخی بازنمایی شود تا مردم بیشتر با تاریخ اسلام آشنا شوند.

 گفتنی است رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز از استقبال مردم زنجان از بازسازی واقعه غدیر خبر داد و گفت: خوشبختانه در مدت دو روز اجرای این برنامه مردم زنجان دور از انتظار در این برنامه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازنمایی واقعه غدیر در حوزه هنری زنجان انجام شده بود، گفت: با وجود اینکه شرایط جوی اجازه برگزاری این برنامه را در روز سوم نداد اما در دو روز گذشته استقبال خیلی خوب است.

این مسئول با اشاره به اینکه 400 هنرور و هنرمند در همایش بزرگ بازسازی غدیر ایفای نقش کردند، افزود: الگوسازی و معرفی واقعه تاریخی غدیر برای نسل جوان، شناساندن و معرفی سیره ائمه معصومین (ع) با استفاده از آیات و روایات با سبک و ذوق هنری و ایجاد پیوند بین ولایت معصومین (ع) و نسل جدید انقلاب از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر از ساعت 15.30 آغاز شد، افزود: مردم از ساعت 14.30 برای بازدید از نمایشگاه در محل بازنمایی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر در 122 شهر کشور صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این برنامه بزرگ‌ترین برنامه استان در دهه ولایت است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده روزانه 10 هزار نفر از این برنامه بازدید کردند، گفت: تولد امیرالمومنین، صحنه لیله‌المبیت، شب هجرت پیامبر، صحنه نجوای یک شیعه با حضرت علی (ع) و مراسم موسم حجه‌الوداع به صورت نمادین همراه با اجرای خطبه‌های منتخب توسط اساتید و علما، اعلام ولایت و حمایت حضرت علی (ع) در این برنامه بازسازی شد




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 11:53 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه