اخبار قدیمی شهرستان - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: 14 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان اجرایی شده است.

خبرگزاری فارس: اجرای 14 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده

 

علی عیوضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نخستین طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده در سال 74 عملیاتی شده است.

وی اجرای 14 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در خدابنده را یادآور شد و افزود: تجهیز این اراضی بعد از نخستین تجهیز آبیاری تحت فشار در این شهرستان بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده آبیاری تحت فشار را دارای مزایای بی‌شماری دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت بالای آبیاری تحت فشار در مزارع این شهرستان به نحو مطلوبی بهره‌برداری کرد.

وی به اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح‌های مختلف در آبیاری تحت فشار مزارع این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: اعتباری بالغ بر 576 میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

عیوضی هزینه‌کرد این پروژه‌ها را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: هزینه مناسبی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده صورت گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده این هزینه‌ها را در قبال مزایای آن دارای فایده برشمرد و تاکید کرد: هزینه‌های صورت گرفته در مقابل فواید آن در درازمدت بسیار ناچیز خواهد بود.

وی به صرفه‌جویی در مصرف آب در اجرای طرح‎های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و یادآور شد: اجرای این طرح‌ها موجب صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف آب شده است.

عیوضی از صرفه‌جویی 63 میلیون مترمکعبی آب خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده موفق به صرفه‌جویی‌ 63 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی به صورت سالانه شده‌ایم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده راندمان آبیاری در آبیاری تحت فشار را بالا عنوان کرد و افزود: راندمان آبیاری با آبیاری تحت فشار بسیار بالاتر از روش‌های سنتی آبیاری است.

وی آبیاری تحت فشار را دارای دو بخش آبیاری قطره‌ای و بارانی دانست و یادآور شد: راندمان آبیاری با آبیاری تحت فشار در روش قطره‌ای 90 تا 95 درصد است.

عیوضی به آبیاری تحت فشار به روش بارانی نیز اشاره کرد و گفت: راندمان آبیاری با آبیاری تحت فشار در روش بارانی 70 تا 75 درصد برآورد شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده همچنین به راندمان آبیاری در روش سنتی اشاره کرد و افزود: در خوش‌بینانه‌ترین حالت راندمان آبیاری در روش سنتی 30 درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به آبیاری تحت فشار به روش بارانی در اراضی شهرستان خدابنده تصریح کرد: روش بارانی دارای سه روش اجرایی متفاوت است.

عیوضی با بیان اینکه سه روش اجرایی طرح‎های آبیاری بارانی ثابت، ولمو و سنترپیوت نام دارد، خاطرنشان کرد: در شهرستان خدابنده 80 درصد طرح‌های آبیاری بارانی از نوع کلاسیک است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده اهمیت آبیاری تحت فشار در اراضی این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: افزایش ظرفیت‌های فعلی در دستور کار قرار دارد.

وی اجرای آبیاری تحت فشار را دارای مزیت‌های شغلی مناسب عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده موجب اشتغالزایی بیش از 2 هزار و 800 نفر شده است.

عیوضی اجرای آبیاری تحت فشار را موجب افزایش عملکرد در تولید محصولات دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از آبیاری تحت فشار موجب توسعه عملکرد در تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از افزایش 30 عملکرد محصولات تولیدی در خدابنده خبر داد و تاکید کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار افزایش 30 درصدی عملکرد محصولات در هر هکتار را شاهد هستیم.




تاریخ : پنج شنبه 92/6/28 | 12:19 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

در روستای عینجیگ از توابع شهرستان خدابنده دو نفر در چاه جان خود را از دست دادند،مردی 55ساله ای که برای در آوردن پمپ  آب داخل چاه رفته بود در چاه گیر میکند و جوان 25ساله ای اقدام به نجات وی میکند و داخل چاه میرود که به علت گاز گرفتگی هر دو آنها جان خود را از دست دادند




تاریخ : پنج شنبه 92/6/28 | 12:4 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
خدابنده دارای 288 هزار واحد دامی گوشتی است

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: خدابنده دارای 288 هزار واحد دامی گوشتی است.

خبرگزاری فارس: خدابنده دارای 288 هزار واحد دامی گوشتی است

 

 

علی عیوضی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: این تعداد واحد دامی گوشتی در بخش‌های واحدهای دامی بره، گوساله و بزغاله هستند.

وی به افزایش واحدهای دامی شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: واحدهای دامی شهرستان در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرستان خدابنده موثر بوده است، یادآور شد: بعد از اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی وضعیت واحدهای دامی شهرستان نیز بهبود یافته است.

وی به افزایش واحدهای دامی بعد از اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: بعد از اجرای طرح های توسعه کشاورزی بالغ بر 17 هزار 700 واحد دامی به ظرفیت دامی شهرستان افزوده شده است.

عیوضی با بیان اینکه این تعداد واحد افزوده شده باحمایت‌های بخش دولتی همراه بوده است، افزود: این تعداد واحد دامی با ارائه بیش از 106 میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان به ظرفیت موجود افزوده شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده ایجاد واحدهای دامی در شهرستان خدابنده را موجب اشتغالزایی در این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: با افزایش واحدهای دامی به ظرفیت موجود برای 355 نفر نیز به صورت مستقیم ایجاد اشتغال شده است.

وی به لحاظ تعداد دامدار شهرستان خدابنده را دارای 392 واحد دامداری دانست و گفت: از لحاظ تعداد دامدار یا واحد دامداری گوشتی، شهرستان خدابنده دارای392  واحد دامداری است.

عیوضی با بیان این که از این تعداد واحد دامداری 37 مورد صنعتی است، افزود: این 37 مورد در بخش بره و گوساله فعالیت دارند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به دیگر واحدهای دامداری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: 355 واحد نیز از نوع دامداری کوچک روستایی است.

وی اقدامات و  مراحل اداری انجام شده در طرح توسعه کشاورزی برای توسعه واحدهای دامداری کوچک روستایی را یادآور شد و گفت: انجام مراحل اداری و تشکیل پرونده برای متقاضیان واجد شرایط از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

عیوضی معرفی متقاضی برای دریافت تسهیلات را مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: با هماهنگی ستاد طرح توسعه کشاورزی شهرستان خدابنده متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به انجام پنج مرحله نظارت از زمان آغاز احداث تا پایان کار اشاره کرد و یادآور شد: نظارت مناسبی در این راستا صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پس از اجرای طرح احداث و پایان کار با نظارت کارشناس مربوطه مجریان طرح جهت دریافت پروانه بهره‌برداری به بخش صدور پروانه دامداری‌‌های کوچک روستائی معرفی می‌شوند، افزود: از طریق معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان صورت می‌گیرد.

عیوضی مبلغ تسهیلات برای اجرای طرح‌ها در بخش دامداری‌های کوچک را یادآور شد و گفت: مبلغ تسهیلات هر طرح اجرائی دامداری کوچک به طور متوسط 300 میلیون ریال از بخش توسعه کشاورزی‌ است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به سود کشاورزان از اجرای واحدهای کوچک دام اشاره کرد و اظهار داشت: سودآوری مناسبی در این بخش برای دامداران پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه با احتساب قیمت گوشت در هر کیلو می‌توان سودآوری دامداران را پیش‌بینی کرد، گفت: با احتساب هر کیلو گوشت 250 هزار ریال برآورد می‌شود بالغ بر یک میلیارد و 333 هزار ریال عاید دامداران شود.

عیوضی توسعه واحدهای دامی شهرستان را مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: در سال‌های اخیر توسعه مناسبی در این بخش صورت گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به طرح‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت: شهرستان خدابنده عملکرد خوبی در طرح توسعه کشاورزی دارد.




تاریخ : سه شنبه 92/6/26 | 8:26 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

حجت الاسلام محمد موسوی سجاسی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ایجاد فرصت های شغلی مناسب و پایدار برای جوانان باید بیش از گذشته مورد توجه متولیان امر بویژه دولت یازدهم قرار گیرد.
وی یادآور شد: دولت یازدهم با شعار تدبیر و امید وارد عرصه خدمت شده و در این میان مسائل و رفع معضلات جوانان را از اولویت های برنامه های خود قرار داده است.
نماینده خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: ایجاد اشتغال پایدار و فراهم کردن بسترهای لازم برای ازدواج جوانان شمار پرونده های حقوقی و قضایی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.
وی اظهار کرد: براساس بررسی ها، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و عواقب ناشی از آن به دلیل بیکاری و معیشت نامطلوب است.
حجت الاسلام موسوی سجاسی افزود: در سال های گذشته اقداماتی برای ایجاد اشتغال و فراهم نمودن شرایط ازدواج جوانان مهیا شد که کافی نبود.
وی یادآور شد: درصورت نبود برنامه ریزی منسجم و هدفمند در زمینه اشتغال و ازدواج جوانان ، چالش های جدی در جامعه ایجاد خواهد شد.
عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید گروه های کاری متخصص و کارآمد را در حوزه های گوناگون انتخاب کرده است که عمل به برنامه ها چشم انداز امید بخشی را ترسیم می کند.




تاریخ : جمعه 92/6/22 | 1:3 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

علی عیوضی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار ما در زنجان اظهار داشت: در سال جاری مطابق پیش‌بینی‌ها 5 هزار و 332 هزار تن گوشت قرمز در شهرستان خدابنده تولید می‌شود.

 وی به تولید گوشت قرمز شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: شهرستان خدابنده وضعیت تولیدی گوشت خوبی دارد که همواره پاسخگوی نیازهایش بوده است.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده وضعیت تولید گوشت قرمز در شهرستان خدابنده را یادآور شد و تاکید کرد: تولید گوشت قرمز این شهرستان نسبت به سال مشابه آن یک هزار و 472 تن رشد را نشان می‌دهد.

 وی از رشد 38 درصدی تولید گوشت قرمز در این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: رشد مناسبی نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

 عیوضی به طرح‌های توسعه کشاورزی اشاره کرد و افزود: تولید این حجم از گوشت یکی از دستاوردهای طرح‌های توسعه کشاورزی در شهرستان خدابنده است.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان اینکه شهرستان خدابنده وضعیت خوبی در تولید گوشت قرمز دارد، افزود: توسعه خوبی در این بخش از کشاورزی شهرستان صورت گرفته است.            

    وی توجه به بخش توسعه کشاورزی را مهم د انست و تاکید کرد: شهرستان خدابنده در طرح‌های توسعه کشاورزی از وضعیت بسیار خوبی در سطح استان برخوردار است.

 عیوضی بخش دام و طیور شهرستان خدابنده را از بخش‌های فعال عنوان کرد و اظهار داشت: در این بخش فعالیت‌های در سطح شهرستان وجود دارد.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده ظرفیت های توسعه کشاورزی در شهرستان خدابنده را بالا ارزیابی کرد و گفت: باید از ظرفیت  های موجود استفاده بهینه صورت گیرد.

 وی با بیان اینکه در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های خوبی انجام شده است، افزود: باید نسبت به ادامه روند رو به رشد در شهرستان تلاش کرد.

 عیوضی برگزاری کلاس‌های آموزشی در شهرستان خدابنده را یادآور شد و گفت: برای افزایش آگاهی و توسعه کشاوری شهرستان کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی مناسبی برگزار می‌شود.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده برگزاری کارگاه‌های آموزشی را مفید و موثر دانست و تاکید کرد: برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی نیازمند افزایش آموزش برای کشاورزان هستیم.

 وی به برگزاری کارگاه آموزشی کودهای هیومیکی در خدابنده اشاره کرد و افزود: این کارگاه با هدف آشنایی کشاورزان خدابنده با نحوه مصرف کودهای هیومیکی برگزار شد.

 عیوضی از برگزاری کلاس توجیهی تب کریمه کنگو در شهرستان خدابنده خبر داد و خاطر نشان کرد: این کلاس نیز در راستای فعالیت‌های آموزشی صورت گرفته است.

 رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به تب کریمه کنگو اشاره کرد و یادآور شد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری حاد ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان است.

 وی با بیان اینکه این کلاس باهمکاری شبکه دامپزشکی شهرستان خدابنده برگزار شده است، افزود: کلاس آموزشی در سالن خوشه طلایی مدیریت جهاد کشاورزی خدابنده برگزار شده است.

 عیوضی به این بیماری اشاره کرد و اظهار داشت: این بیماری در انسان با سردرد شدید، تب، لرز، درد عضلانی، سرخی مخاط چشم، ترس از نور و علائم مشابه آغاز شده و ممکن است با حالت تهوع، گلو درد و گاه با اسهال و درد منتشر شکمی همراه باشد.




تاریخ : جمعه 92/6/22 | 12:53 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

رئیس آموزش و پرورش شهرستان خدابنده از تحصیل 2 هزار و 100 دانش‎آموز در مدارس قرآن‌ این شهرستان خبر داد.

 

بهرامعلی قاسمی، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان خدابنده با اشاره به این‌که 16 مدرسه قرآن فوق برنامه‎ای در سطح یک، دو و سه در این شهرستان فعالیت می‌کنند، گفت: دو مدرسه تخصصی قرآن نیز در قالب برنامه‏ای مشغول به ارائه خدمات به دانش‎آموزان هستند.

وی ادامه داد: در این مدارس 2 هزار و 100 دانش‎آموز مشغول به تحصیل هستند که 42 مربی مسئولیت هدایت و راهنمایی آنان را برعهده دارند.

این مقام مسئول با بیان این‌که قرائت، حفظ و تجوید از جمله رشته‎هایی هستند که در این مدارس تدریس می‌شود، ابراز کرد: بدون تردید آموزش این رشته‎های قرآنی تأثیر بسزایی در رشد و تعالی دانش‎آموزان متناسب با آن‌چه قرآن کریم بر آن تأکید دارد، خواهد داشت.

قاسمی متذکر شد: علاقه‌مندان برای حضور در مدارس قرآنی از اول مهرماه به‌مدت یک هفته فرصت دارند تا با ثبت ‎نام در این مدارس از آموزش‎های آن بهره‎مند شوند.

وی در پایان تصریح کرد: مدارس قرآن از آغاز تأسیس تاکنون با استقبال گسترده دانش‎آموزان و اولیا آنان مواجه شده و به‌طور قطع در آینده نه چندان دور شاهد برکات و ثمرات مثبت آن هستیم.




تاریخ : دوشنبه 92/6/18 | 4:34 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

فرماندار خدابنده با اشاره به اینکه در 78 روستای شهرستان خدابنده طرح هادی اجرا شده است، گفت: اجرای این طرح نسبت به 27 سال قبل 240 رشد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی یوسفی شامگاه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: طرح هادی برای روستاهای بالای 40 خانوار اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در هفته دولت 57 طرح عمرانی در این شهرستان به بهره برداری رسید، گفت: اعتباری که برای طرحها هزینه شده 12 میلیارد و 100 میلیون تومان است.

فرماندار خدابنده اظهار داشت: از این تعداد پروژه تنها یک مورد از پروژه ها کلنگ زنی بود.

یوسفی تاکید کرد: هفت پروژه از مجموع 57 پروژه آماده افتتاح در حوزه انرژی است و دو پروژه هم درحوزه ورزش است که شامل احداث سالن‌های ورزشی است.

وی طرح‌های گازرسانی را از دیگر پروژه‌های آماده بهره‌برداری در هفته دولت اعلام  کرد و افزود: در این راستا روستای ینگجه، امام کندی و شهر گرماب از جمله این طرح‌ها است.

یوسفی افزود: در چند سال گذشته این شهرستان از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری توسعه خوبی داشته است.

وی در ادامه گفت: در دولت دهم استفاده از نیروهای متخصص و جوان در دستور کار بود که در این راستا  این شهرستات هم مستثنی از این امر نبود.

فرماندار خدابنده خبرنگاران را بزرگترین پل ارتباطی بین مردم و دولت یاد کرد و افزود: خبرنگاران رسالت بزرگی بر دوش دارند چرا که مطالبه به حق مردم را صادقانه به گوش مدیران می رسانند.




تاریخ : دوشنبه 92/6/18 | 9:32 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
دیداراعضای ستادپروژه مهر آموزش وپرورش خدابنده باامام جمعه شهرقیدار
اعضای ستادپروژه مهر آموزش وپرورش خدابنده در آستانه سال تحصیلی جدید وبه منظور بهر ه مندی از فیوضات معنوی امام جمعه شهر قیدار با حجت الاسلام والمسلمین طالبی دیدار نمودند.

بهرامعلی قاسمی مدیر آموزش وپرورش خدابنده دراین دیدار ضمن تبریک انتصاب امام جمعه جدید شهر قیدار اظهارامیدواری نمود که زمینه تعامل وهمکاری های نهاد نماز جمعه وآموزش وپرورش بیبشتر از گذشته فراهم گردد. حجت الاسلام طالبی نیز در سخنان خود از حضور اعضای ستادپروژه مهر تقدیر نمود ودر سخنان خود تعالی اهداف مقدس تعلیم وتربیت وحسن همکاری های مربوطه را خواستارشد.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 9:24 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 علی عیوضی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کارگاه آموزشی کودهای هیومیکی در شهرستان خدابنده با هدف آشنایی کشاورزان صورت گرفته است.

وی به این دوره آموزشی اشاره کرد و افزود: در این دوره آموزشی نحوه مصرف کودهای هیومیکی برای کشاورزان و کارشناسان شهرستان خدابنده آموزش داده شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از حضور 61 نفر در این دوره آموزشی خبر داد و تاکید کرد: این کارگاه آموزشی با تدریس اساتید شرکت گلسنگ کویر یزد برگزار شده است.

وی به کودهای هیومیکی اشاره کرد و یادآور شد: کودهای هیومیکی منشأ طبیعی دارند که در این کارگاه به منشأ طبیعی آن اشاره و تاکید شد.

عیوضی با بیان اینکه با مصرف این کودها نیاز به کودهای شیمیایی کاهش می‎یاید، خاطرنشان کرد: علاوه بر

کاهش نیاز به کودهای شیمیایی عوارض مختلف آن را نیز کاهش می‌دهد.

                                                                                                                                                       رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کلاس‌های آموزشی برای کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: این کلاس‌های آموزشی در ارتقای کاری کشاورزان موثر است.

وی آموزش را یکی از مهم‎ترین محورها در توسعه بخش کشاورزی عنوان کرد و اظهار داشت: آموزش موجب بالندگی علمی و کاری در بخش کشاورزی می‌شود.

عیوضی با بیان اینکه باید نسبت به برگزاری دوره‎های آموزشی برای کشاورزی اقدام کرد، افزود: تقویت بخش آموزش کشاورزی در سطح شهرستان ضروری است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده افزایش بهره‎وری را یکی از فواید مهم دوره‌های آموزشی دانست و تاکید کرد: برای ارتقای بهره‎وری در بخش کشاورزی باید نسبت به بخش آموزش بهای بیشتری داده شود.

وی به ظرفیت‌های بخش کشاورزی شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: شهرستان خدابنده دارای ظرفیت‎های مناسبی در بخش‌های مختلف کشاورزی است.

عیوضی استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه بخش کشاوری را یادآور شد و تاکید کرد: برای توسعه متوازن کشاوری باید از همه ظرفیت‌های موجود بهره برده شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به کشت محصول گلرنگ در اراضی کشاورزی خدابنده اشاره و خاطرنشان کرد: میزان قابل توجهی از این محصول در سال زراعی جدید کشت شده است.

وی با بیان اینکه کشت این محصول دارای فواید اقتصادی مناسبی خواهد بود، افزود: مطابق پیش‌بینی‌ها حجم مناسبی از این محصول کشت و برداشت می‌شود.  

عیوضی با اشاره به طرح‎های توسعه کشاوری در شهرستان خدابنده، اظهار داشت: شهرستان خدابنده در بخش طرح‌های توسعه کشاورزی در سطح استان عملکرد مناسبی داشته است.   




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 9:21 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 غدیر خلجی صبح امروز در جلسه ستاد زکات شهرستان خدابنده خلاصه‌ای از فعالیت‌ها و عملکرد ستاد زکات شهرستان خدابنده طی سال جاری را ارائه کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های تشویقی زکات و مبلغ پیش‌بینی شده برای جمع‌آوری زکات در سال جاری تصریح کرد: از همه فعالیت‌های انجام شده در بحث زکات از جمله برگزاری جلسات چهره به چهره با کشاورزان مستند‌سازی شده است.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده همچنین به برگزاری مستمر جلسات شورای زکات اشاره کرد و گفت: طی پنج ماهه نخست امسال 9 میلیارد و 759 میلیون و 453 هزار ریال زکات در شهرستان خدابنده جمع‌آوری شده است.

در ادامه این جلسه فرماندار شهرستان خدابنده با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شورای زکات این شهرستان بر لزوم استفاده از ظرفیت آموزشگاه‌ها و دانشگاه‌های شهرستان در بین اقشار مختلف جامعه تاکید کرد.

علی یوسفی همچنین به پیگیری سیاست‌های تشویقی زکات اشاره داشت و گفت: باید فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان با انجام اقدامات مربوط نهادینه شود.

در ادامه امام جمعه قیدار نیز با اشاره به برخی از احادیث و روایات نقل شده در بحث اهمیت پرداخت زکات اظهار کرد: پرداخت زکات موجب تطهیر مال و تزکیه آن می‌شود.

حجت‌الاسلام طالبی با بیان اینکه پرداخت زکات موجب افزایش نعمت‌های الهی می‌شود، اضافه کرد: همچون امر نماز به زکات نیز 32 بار در قرآن اشاره شده است.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 2:56 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه