اخبار قدیمی شهرستان - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده از کشف 2 هزار قلم انواع لوازم آرایشی قاچاق در خدابنده خبر داد.

 بهرام خلیلی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان خدابنده در راستای مبارزه با قاچاق کالا طرح‌های مختلفی را در طول سال اجرایی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولیدات داخلی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به منظور عملیاتی کردن این موضوع در محورهای ورودی شهرستان  تور ایست و بازرسی ایجاد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط ماموران انتظامی این شهرستان در بحث مبارزه با قاچاق کالا تصریح کرد: اخیرا ماموران انتظامی خدابنده با ایجاد این تور ایست و بازرسی به چند دستگاه خودرو مشکوک شده و با انجام تمهیدات لازم و علائم هشدار دهنده موفق به متوقف کردن خودرو شدند.

وی خاطر نشان کرد: در بازرسی از این خوردوها دو هزار و 37 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی کشف شد.

خلیلی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها 701 دستگاه ترازوی دیجیتال قاچاق نیز کشف شد، اضافه کرد: کشف سه دستگاه لوازم خانگی قاچاق نیز از دیگر کشفیات به عمل آمده در این بازرسی بود.

 




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 2:54 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از آغاز مراحل بازسازی بقعه امامزاده اسماعیل(ع) روستای قانلی از توابع این شهرستان خبر داد.

علی ذوالقدر، مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) شعبه زنجان، با اشاره به آغاز عملیات خاک‌برداری و تسطیح بقعه قدیمی امامزاده اسماعیل(ع) روستای قانلی، اظهار کرد: بنای ساختمانی این بقعه متبرکه در سال‎های گذشته در قالب یک ساختمان کاه‎گلی بود و 50 متر بیشتر زیربنا نداشت و به مرور زمان تبدیل به یک تپه شده بود.

وی ادامه داد: همین امر موجب شد تا اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ارتباط با بازسازی بقعه امامزاده اسماعیل(ع) دست به کار شود و در همین راستا هفته گذشته خاک‌برداری و تسطیح آن صورت گرفت.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنا بر پیش‎بینی‎های صورت گرفته، مقرر شده است که امسال پی‌ریزی این بنا کامل شود و مراحل بعدی با تزریق اعتبارات اولیه صورت گیرد.

ذوالقدر با اشاره به کمک‎های مردمی در تجهیز امامزاده اسماعیل(ع) روستای قانلی، خاطرنشان کرد: یکی از خیران در قالب طرح مودت 200 میلیون ریال یاری رسانده و بالغ بر 10 مورد در تأمین شن و ماسه آن کمک کردند.

وی با اشاره به مزیت‎های جغرافیایی سزمایه‌گذاری برای بازسازی بقعه امامزاده اسماعیل(ع)، متذکر شد: این امامزاده در مسیر جاده اصلی ابهر ـ قیدار قرار گرفته و از طرفی در 50 متری آن سد خاکی زده شده است که آن را از دیگر اماکن مقدسه متمایز می‌سازد و سبب جذب گردشگران مذهبی به آن می‌شود.

مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در پایان گفت: برای تأمین رفاه حال زائران امامزاده اسماعیل(ع) خدابنده، مجتمع فرهنگی ـ تفریحی نیز در کنار آن احداث می‌شود تا موجب رونق گردشگری شود.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 2:50 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 علی یوسفی عصر امروز در جمع مسئولان حوزه کشاورزی این شهرستان با بیان اینکه شهرستان خدابنده به عنوان قطب کشاورزی محسوب می‌شود، اظهار داشت: امروز ما با تولید فراوان گندم در شهرستان، نزدیک به 80 هزار تن ذخیره گندم داریم.

وی افزود: این در حالی است که نیاز شهرستان خدابنده به گندم 20 هزار تن است.

فرماندار شهرستان خدابنده با تأکید بر لزوم تقویت بحث زکات خاطرنشان کرد: همه هزینه‌ها باید به صورت دقیق و زیر نظر امام جمعه قیدار و با فصل‌بندی و تعیین منبع هزینه شود.

وی افزود: در زمینه اطلاع‌رسانی و تبلیغ این امر مهم باید کار کارشناسی صورت بگیرد و به مردم اطلاع‌رسانی شود که زکات آن‌ها در چه مسائلی صرف شده است.

یوسفی اضافه کرد: این امر تبلیغ بسیار خوبی برای ارتقای فرهنگ پرداخت زکات است.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه پرداخت زکات دارای اهمیت بسیاری در دین مبین اسلام است، گفت: در بسیاری از روایت‌های نقل شده از ائمه معصومین(ع) و همچنین آیه‌های قرآن بر پرداخت زکات تاکید شده است.

وی با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی در این بحث موجب پرداخت بیشتر زکات می‌شود.

فرماندار شهرستان خدابنده با بیان اینکه پرداخت زکات موجب تامین عدالت اجتماعی می‌شود، عنوان داشت: باید نتایج سازنده پرداخت زکات در بین افراد جامعه تبیین شود.

وی اذعان داشت: برحسب وظیفه باید مردم را در امر مهم زکات که یک واجب الهی است راهنمایی کرده و ایشان را به سوی پرداخت زکات دعوت کنیم.

یوسفی تصریح کرد: کسانی که اموالشان را در راه خدا انفاق کرده و زکات می‌دهند، خداوند همیشه آنان را بی‌نیاز می‌کند و همانگونه که از یک دانه گندم هفت خوشه گندم و از هر خوشه 100 دانه گندم می‌روید، همانگونه نیز برکت خود را بر مردم افزون می‌کند.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 2:48 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

رییس دانشگاه پیام‌نور خدابنده گفت: با پیگیری‎های صورت گرفته رشته تحصیلی شیلات در این واحد راه‏‌اندازی شده است.

 منصور ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، اظهارکرد: در حال حاضر حدود 2500 دانشجو در 32 رشته و دو مقطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته این دانشگاه اشتغال به تحصیل دارند.

 وی افزود: امسال برای اولین بار پذیرش دانشجو در رشته شیلات در این واحد صورت می‎‏گیرد.

 ایمانی با تاکید بر اینکه اخذ مجوز رشته‎های دانشگاه براساس نیازهای منطقه در اولویت قرار دارد، گفت: تلاش می‎شود تا درخواست مجوز راه‎اندازی رشته‏‌های جدید بر اساس نیازهای منطقه صورت گیرد و با توجه به کشاورزی بودن منطقه در حال حاضر گرایش‏‌های مختلف رشته کشاورزی در این واحد برای تحصیل علاقه‌مندان دایر است.

 وی با اشاره به پروژه‎های عمرانی در دست احداث این دانشگاه، تصریح کرد: احداث سالن ورزشی در این دانشگاه با زیربنای 2600 مترمربع و با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

ایمانی با تاکید بر اینکه اعتبار این پروژه از محل اعتبارات دانشگاه پیام‎‏نور است، تصریح کرد: پیش‎بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

 رییس دانشگاه پیام‎نور خدابنده با تاکید بر اینکه توجه به دروس آزمایشگاهی نیز از اولویت‎های این واحد است، گفت: در حال حاضر برای بیشتر رشته‎هایی که نیاز به فضای آزمایشگاهی دارند، امکانات موجود در دانشگاه فراهم است و در صورت کمبود نیز با موسسات مربوطه برای استفاده دانشجویان از امکانات موجود وارد مذاکره شده‎ایم.

 ایمانی در خصوص سطح علمی دانشجویان دانشگاه پیام‌نور، خاطرنشان کرد: با توجه به سیستم آموزشی دانشگاه پیام‌نور، دانشجویان ملزم به مطالعه بیشتر دروس و انجام فعالیت‎های علمی و پژوهشی بیشتری هستند، بنابراین از بنیه علمی خوبی برخودار هستند، به طوری که در سال گذشته بیش از 200 نفر از دانشجویان این واحد مجاز به انتخاب رشته در مقاطع کارشناسی ارشد بودند.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 1:56 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده از 4 میلیارد و 900 میلیون ریال زکات در شهرستان خدابنده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان، غدیر خلجی اظهار کرد: یکی از سنت‌های حسنه مورد تاکید در دین اسلام پرداخت زکات است.
وی با بیان اینکه کمیته امداد خدابنده نیز به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد، تصریح کرد: اعزام مبلغان برای ترویج فرهنگ پرداخت زکات در مناطق محروم از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام می‌شود.
سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده همچنین به نصب بنرهای تبلیغی در زمینه زکات در سطح نیز اشاره داشت و گفت: این بنرها در معابر پرتردد شهر نصب می‌شود.
وی به برگزاری جلسات چهره به چهره با حضور کشاورزان عمده‌کار نیز اشاره کرد و گفت: در راستای برگزاری این جلسات نحوه پرداخت زکات و آثار فردی و اجتماعی آن برای کشاورزان تبیین می‌شود.
خلجی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری 4 میلیارد و 994 میلیون و 400 هزار ریال زکات در شهرستان خدابنده افزود: خوشبختانه با تلاش های انجام شده این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری یافته است.
لازم به ذکر است، مبالغی که به عنوان زکات در شهرستان های مختلف جمع‌اوری می‌شوند، در راستای محرومیت زدایی از جامعه هدف امداد و همچنین احداث پروژه‌های عام‌المنفعه هزینه می‌شود.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 1:56 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: بیش از 60 معدن در این شهرستان ثبت و مجوز صادر شده که از این تعداد 26 معدن فعال است.

  
   علی یوسفی روز چهارشنبه با بیان اینکه در خصوص فعالیت معادن مشکلات اجتماعی وجود دارد افزود: منافع بهره برداران از معادن در تقابل با منافع روستاییان است.

به گفته وی استحصال از معادن و شیوه استخراج نباید مخل امنیت روستاییان و از بین رفتن محصولات کشاورزی باشد.

یوسفی یکی از عوامل آسیب را تخریب آسفالت راه های روستایی به دلیل حمل نقل مواد معدنی با تناژ بالا با ماشین آلات سنگین عنوان کرد.

وی ابراز کرد: استخراج از معادن گرد و خاک هایی را برای روستاییان به همراه دارد که این مسئله را فرماندار و بخشداران مدیریت می کنند.

یوسفی تصریح کرد: چنانچه صدور مجوزمعادن به بهره برداران توسط فرمانداران انجام شود، مجوزها با رعایت مسائل زیست محیطی صادر می شود.

وی افزود: صنعت، معدن و تجارت بسیاری از مشکلات را پاسخگو نیست و برخی از بهره برداران از معادن نگاه تولیدی ندارند.

فرماندار شهرستان خدابنده گفت: گرفتن مجوز و واگذاری آن به دیگری موجب مشکلاتی در این بخ می شود که این امر بدون مدیریت شهرستان انجام می شود.

یوسفی خاطر نشان کرد: در این شهرستان 30 نوع ماده معدنی از سیلیس، گواتر، گچ و آهک و دیگر کانی ها وجود دارد.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 1:52 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

این کتاب در 302 صفحه حاوی اطلاعات تاریخی شهرستان خدابنده می باشد و توسط محرمعلی فیروزی و علی غفاری از دبیران شهرستان تالیف و به چاپ رسیده است.این کتاب در شش بخش می باشد که در در بخش اول کلیات و مفاهیم جغرافیای تاریخی دوم خدابنده در دوره پیش از اسلام سوم خدابنده در دوره اسلامی چهارم خدابنده در دوره قاجار پنجم خدابنده در دوره پهلوی و ششم خدابنده در دوره جمهوری اسلامی پرداخته شده است.در دوره پس انقلاب سخنرانی های روسای جمهوری اسلامی هاشمی،خاتمی و احمدی نژاد مهم ترین رخدادهای این شهرستان بوده است.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 1:41 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

حجت الاسلام والمسلمین موسوی نیا امام جمعه شهر سجاس به عنوان امام جمعه شهر صائین قلعه منصوب شدند و از امامت جمعه شهر سجاس خداحافظی کردند.




تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 1:8 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری مهر گمانه‌زنی‌های مختلفی درباره استانداران دولت تدبیر و امید در مجامع مختلف شده است. گمانه‌زنی‌هایی که برخی تکذیب و برخی تلویحاً تأیید شده‌اند.

سید فاضل موسوی نماینده اسبق شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی یکی از گزینه های استانداری قزوین می باشد.




تاریخ : شنبه 92/6/16 | 4:57 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

مروت الله پرتو نماینده سابق مجلس شورای اسلامی مصاحبه ای با خبرنگار هفته نامه بیان خدابنده بخاطر سخنرانی های اخیر نماینده فعلی مردم خدابنده انجام دادند.

پرتو:نسبت خیانت به نمایندگان و مسئولین نشان از بی تقوایی،ضعف اعتقادی و فریب کاری است

پرتو گفت:آقایی که نسبت خیانت به نمایندگان ادوار مختلف مجلس غیر از خودش می دهد،لابد با فرهنگ دین و تقوا بیگانه استکه وی باید خدمات خودش در زمان نمایندگی را بگوید نه اینکه در زمان شاه در محمودآباد مدرسه احداث شده بگوید من کردم و آن را بنام خودش ثبت کند.

پمپ بنزین را که من به زرین رود، گرماب و سجاس آوردم به اسم خودش بنویسد.پرتو با اشاره به اینکه دو دوره نماینده مجلس بودم همه برای خودشان ماشین و ساختمان گرفته و انتفاعی به نفع خود عمل کردندولی من گفتم حکومت اسلامی گوشت قربانی نیست برداریم ببریم گفت:کسانی که ادعا می کنند هر کس در هر جایگاهی ادعا می کند که در دوره کسی کاری صورت نگرفته و یا نمایندگان قبل از من خیانت کردند،معلوم است که تقوای وی ایراد دارد.

وی افزود:عمل و ایثار را خداوند قبول نمی کند مگر از تقوا پیشه گان،این آقا می گوید،وقتی در حضور بی نظیر مردم در 22 بهمن سال قبل می گویدنمایندگان کار نکردند. روز قدس سالجاری می گوید چهار سال دولت خاتمی و هشت سال دولت احمدی نژادکاری صورت نگرفته است،من نه مدافع آقای خاتمی هستم و در زمان احمدی نژاد هم رهبر معظم انقلاب می فرمایند کارهای زیادی صورت گرفته است.

نماینده مردم خدابنده در دوره سوم و ششم گفت:اینها از بی تقوایی و ضعف اعتقادی و فریبکاری است و عوام هم با دست رنج خودشان روزی در آوردند و درستی حرف دروغ و راست را خوب می فهمند و می دانند بی تقوایی برای چه؟

وی گفت دوره ششم مجلش شورای اسلامی قیدار به چهار راه تبدیل شد.




تاریخ : شنبه 92/6/16 | 3:9 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه