اخبار قدیمی شهرستان - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان خدابنده همزمان با سراسر کشور با حضور محمد سلطانی مشاور وزیر راه و شهرسازی،موسوی نماینده مجلس شورای اسلامی،فرماندار،مسئولان محلی و مردم همیشه در صحنه خدابنده با سخنرانی  حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلو رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر بیگدلو امروز در جمع راهپیمایان شهر قیدار روز جهانی قدس را گرامیداشت و اظهار داشت: این روز باید برای همیشه به روزی برای مبارزه با استکبار تبدیل شود. وی با تقدیر از حضور حماسی و پر شکوه مردم خدابنده در راهپیمایی روز قدس تصریح کرد: مردم خدابنده بار دیگر حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس را محکوم کردند. رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ادامه داد: اعلام انزجار از مستکبران جهان وظیفه همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است و باید همه مسلمانان از مردم مظلوم فلسطین اعلام حمایت کنند. بیگدلو به بیان پاره‌ای از جنایات اخیر صهیونیست‌های غاصب در فروش اعضای بدن مردم مظلوم غزه اشاره کرد و گفت: باید ملل مسلمان در این زمینه سکوت نکنند و جنایت‌های این رژیم را محکوم کنند. راهپیمایی مردم روزه‌دار قیدار همزمان با دیگر نقاط کشور از میدان شهدای این شهر آغاز و تا حرم مطهر حضرت قیدار نبی(ع)   ادامه یافت. مردم قیدار در این راهپیمایی با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس را در سرزمین‌های اشغالی محکوم کردند. در پایان این راهپیمایی قطعنامه پایانی روز قدس قرائت و با تکبیر مردم همیشه در صحنه قیدار مورد تاکید قرار گرفت




تاریخ : جمعه 92/5/11 | 2:50 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

با تماسی که با نزدیکان ننه حسن در نمایشگاه ایشان در تهران داشتیم اعلام کردند که تابلوهای ننه حسن به قیمت چهار میلیون تومان پیش فروش شده است.




تاریخ : پنج شنبه 92/4/13 | 9:53 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

منور رمضانی معروف به «ننه حسن» متولد 1316 خورشیدی در سهرورد و ساکن شهرستان خدابنده شهر قیدار از توابع استان زنجان، نقاش خودآموخته ایرانی است که از کودکی تا سن 70 سالگی به هنر قالی بافی و طراحی نقوش قالی مشغول بوده و در سالیان اخیر به نقاشی روی آورده و در زمره نقاشان خودآموخته ایرانی قرار گرفته است. اکنون آثار این نقاش خودآموخته به همت فرزندش به گالری نامی خانه هنرمندان ایران آورده شده است تا پیش روی علاقه‌مندان قرار گیرد.

جمشید حقیقت‌شناس هنرمند نقاش و مدیر گالری‌های خانه هنرمندان ایران در گفت‌وگو با خبرنگار هنرهای تجسمی فارس درباره نمایش آثار «ننه حسن» در خانه هنرمندان ایران گفت: هر کسی که اثری هنری را به وجود آورد، می‌تواند در خانه هنرمندان ایران برای او نمایشگاه برگزار کرد و این جزء سیاست‌های این خانه هنرمندان ایران است. در راستای حمایت از هنرمندان خودآموخته،‌با خانم منور رمضانی با پیگیری‌های پسرش از سال گذشته در تعامل بودیم تا نمایشگاهی از آثار ایشان را برگزار کنیم و سرانجام در تیرماه امسال موفق به برگزاری این نمایشگاه شدیم.

وی افزود: آثار ایشان در شورای هنرهای تجسمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و زمانی را برای نمایش آثار ایشان در نظر گرفتیم و کاتالوگی از آثارشان را نیز به همراه مقدمه‌ای از حمید سوری چاپ کردیم که در نمایشگاه موجود است.

حقیقت شناس ویژگی آثار ننه حسن را یادآوری به هنرمندان دیگر عنوان کرد و افزود: آن چه در آثار خودآموخته‌ها وجود دارد این است که دچار تاریخ رشته‌های هنری نیستند و به عبارتی تاریخ زده نیستند. آنها بر اساس نیازها و آشنایی‌هایشان با موضوعات پیرامون خود آثاری را به وجود می‌آورند و در پروسه‌ای یاد می‌گیرند که چگونه این آثار را عرضه کنند.

این هنرمند نقاش درباره جایگاه آموزش به هنرمندان خودآموخته هم گفت: به نظر من به طور کلی هنر یک امر خودآموخته است و آکادمی این هنر را برای کسانی که می خواهند وارد این حوزه شوند، توضیح می‌دهد. بنابراین تنها کاری که برای این هنرمندان می توان کرد، ایجاد شرایط و بستر مساعدی است تا آن چه در ذهن دارند، به اثر هنری تبدیل کنند.

وی اضافه کرد: آموزش کمکی به آنها نمی‌کند، بلکه راهنمایی‌های اندک کمک می‌کند که فکر و ذهن خود را بهتر انتقال بدهند.

حقیقت‌شناس با بیان این که آثار هنرمندان خودآموخته به طور مستقیم از زندگی آن‌ها نشأت می‌گیرد گفت:‌ آثار این هنرمندان تحت تاثیر زندگی آنهاست و آن چه در زندگی می‌بیند و دچار آن شده است به نمایش می‌گذارد،‌ قرار نیست که روی زندگی تاثیر بگذارد بلکه یادآوری می‌کند آنچه را که دیگر هنرمندان در تولید آثار هنری فراموش کرده‌اند.

او درباره ارتباط مردم با این آثار هم گفت: مردم به خاطر سادگی و لطافت موجود در این آثار با آن ارتباط برقرار می کنند چرا که احساس خوبی را به مخاطب منتقل می‌کند.

این هنرمند نقاش درباره تفاوت آثار ننه حسن با مکرمه قنبری دیگر نقاش خودآموخته گفت: اگر چه هر دو جزء نقاشان خودآموخته هستند و آثارشان تحت تأثیر زندگی است اما جنس آثار نقاشی ننه حسن و مسائلی که با آن در ارتباط است، با مکرمه قنبری متفاوت است.

او درباره قیمت‌گذاری آثار این هنرمند خودآموخته هم گفت: قیمت‌گذاری آثار هنرمندان خودآموخته متأثر از جذب مخاطب است که اگر بتواند روی مخاطب تأثیرگذار باشد،‌ قیمت این آثار هم رشد می‌کند. آثار ننه حسن از حدود یک میلیون و یک میلیون و 500 هزار تومان شروع می‌شود.

به گزارش فارس،‌دوران زندگی پر فراز و نشیب «ننه حسن» سرشار از تجربیات و آموخته‌هایی است که او نسل به نسل و سینه به سینه از پیشینیان خود به ارث برده است که این آموخته ها شامل روایت ها، افسانه ها، داستان واره ها، منظومه ها، اعتقادات، اسطوره ها و آئین های کهن است و انبوهی از ناگفته ها را پیش روی ما قرار می دهد که بازگو کننده هویت این مرز و بوم بوده و بازنمود آنها را در قالب آثار نقاشی «ننه حسن» می توان دید.

با تاملی کوتاه در این آثار به سادگی می توان به ارتباط این نقاشی ها و رنگ ها و ترکیب ها با نقوش قالی ها پی برد که این قالی ها بستر مناسبی برای حفظ روایت های کهن بوده است. وجود مایه‌های روایی و اسطوره ای، ظرافت چشمگیر در به کارگیری رنگ ها وترکیب بندی ها، ریتم و پویایی نقوش از مهمترین ویژگی هایی است که در آثار ایشان به چشم می خورد.

بی شک اعتبار آثارش ازانبوه تجربیات و صداقت در بیان آنچه درذهن دارد نشات گرفته است. زندگی، طبیعت و انسان از شاخصه های مهم و مشترک اغلب آثار این هنرمند است و نحوه بازنمایی تصاویر یادآور نقش های کهن و آثارتمدن های باستانی است که گویی او این شیوه بازنمایی را بی واسطه از پیشینیان خود آموخته و میراث دار دانسته های آنان است. این قبیل آثارگنجینه های ارزشمندی هستند که موشکافی جنبه های روایی و زیبایی شناختی آنها حجمی از ارتباط ها را در مقابل ما قرار می دهند و کمک شایانی در جهت دست یابی به فهمی عمیق از دیرینه پر بار هنر این مرز و بوم در اختیار ما قرار می دهند.

 




تاریخ : سه شنبه 92/4/11 | 2:37 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر خبر داد 8 کشته در واژگونی اتوبوس در جاده قیدار : فرمانده انتظامی شهرستان ابهر گفت: به دلیل چپ شدن یک دستگاه اتوبوس در جاده قیدار به تهران هشت نفر از مسافران جان خود را از دست دادند. محمداکبری کنعان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: پیش از ظهر امروز در جاده قیدار به تهران نرسیده به سد کینه ورس به علت عدم توانایی و تخطی از سرعت مطمئنه در سراشیبی اتوبوس حامل مسافر واژگون شد. وی با بیان اینکه اتوبوس مذکور از ناحیه جلو از سمت چپ با کوه برخورد و واژگون شده است، بیان داشت: این اتوبوس 50 متر در وسط آسفالت جاده به زمین کشیده شده است. فرمانده انتظامی شهرستان ابهر تصریح کرد: متاسفانه در این حادثه دلخراش هشت نفر از همشهریان فوت و تعدادی از مجروحان نیز به بیمارستان امدادی ابهر انتقال یافتند. وی با بیان اینکه تا کنون علت این حادثه مشخص نشده است، تصریح کرد: این اتوبوس حامل 40 نفر بود.منبع خبرگزاری فارس




تاریخ : دوشنبه 90/10/26 | 2:26 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه