اردیبهشت 94 - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

 

هاشمی رفسنجانی با تأکید بر صبغه فرهنگی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، گفت: تقویت زیرساخت های فرهنگی که کتاب اساس آن است، به توسعه همه جانبه در ابعاد دیگری می انجامد.

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ملتی که کتاب ندارد فرهنگ ندارد، گفت: کتابخانه ملی ایران می تواند با استفاده از سرمایه های فرهنگی کشور که در داخل و خارج هستند، اسلام، مکتب اهل بیت (ع) و ایران را به جهانیان معرفی کند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی چهارشنبه در دیدار رییس و معاونین سازمان اسناد و کتابخانه ملی، غنای ایران در اسناد تاریخی و سابقه فرهنگی و تمدنی قوم ایرانی در تألیف و استفاده از کتاب را ستود. ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:49 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

چرا هاشمی به دانشگاه امیرکبیر رفت؟

چرا هاشمی به دانشگاه امیرکبیر رفت؟

آنانکه آقای هاشمی را در این چند دهه می‌شناسند، خوب می‌دانند او کسی نیست که ساکت نشسته و اجازه دهد دیگران برایش تصمیم بگیرند، اساسا هاشمی اهل عقب‌نشینی نیست و در مسیرش حاضر به پرداخت هر هزینه‌ای هست ...

دکتر غلامعلی رجایی - با اینکه یک هفته از حادثه دانشگاه امیرکبیر گذشته است، بعضی از من می‌پرسند در دانشگاه پلی‌تکنیک چه اتفاقی افتاد و حقیقت ماجرا چه بود؟ دوشنبه هفته گذشته من از ساعت 10 در دانشگاه امیرکبیر حضور داشتم و از نزدیک نظاره‌گر تجمع دو طیف متضاد اصولگرا از یک‌سو و اعتدالیون و اصلاح‌طلب‌ها، از سوی دیگر بودم.  در بدو ورودم به دانشگاه، با تجمع دانشجویان اصولگرا مواجه شدم و ضمن عبور از میان آنها، نگاهی هم به تجمع دانشجویان اصلاح‌طلب و هوادار هاشمی انداختم. جمعیت دانشجویان اعتدالی و اصلاح‌طلب، بیشتر از جمعیت مقابل بود. این دو گروه با فاصله نزدیکی از یکدیگر ایستاده و شعارهایی می‌دادند.  در دست هریک شعارهایی نوشته‌شده روی مقواهایی سفید دیده می‌شد.

روی یکی از نوشته‌هایی که اصولگراها در دست گرفته و به هوا برده بودند! در تعبیری خنده‌دار، از آقای هاشمی به‌عنوان جاعل خاطرات امام(ره) نام برده شده بود. از خودم می‌پرسیدم تقصیر اصلی متوجه هرکس یا کسانی باشد، سهم این جوان‌ها از این تقصیر بسیار کم است. اینها غالبا با انگیزه‌هایی پاک براساس دستور و هماهنگی قبلی در چنین مراسمی حضور می‌یابند تا منویاتی را که به آنها دیکته شده پیاده کنند. خبری که ظاهرا در صحتش هیچ شک و تردیدی نیست، این است که مدت‌هاست کمیته‌ای در جایی درست شده که برای مهار جریان منتقدان، به‌دقت رفت‌وآمدهای آنها را زیر نظر دارد. این کمیته برای هر مورد نسخه‌ای خاص می‌پیچد و آن را به رده میانی ابلاغ می‌کند و در ادامه این جوانان صاف و بعضا صادق که از عمق مطالب و جریانات پیچیده سیاسی تقریبا اطلاعی ندارند- و طبیعی است که نداشته باشند - مجری این منویات می‌شوند.  آنان که آقای هاشمی را در این چند دهه شناخته و می‌شناسند، به‌خوبی می‌دانند آقای هاشمی کسی نیست که اجازه دهد دیگران برایش تصمیم بگیرند یا تسلیم جوی بشود که بعضی برایش می‌سازند. می‌دانند اساسا آقای هاشمی اهل عقب‌نشینی نیست و در این مسیر حاضر به پرداخت هر هزینه‌ای هم هست. من این نکته را برای اولین‌بار و برای درج در تاریخ می‌نویسم که یکی، دوروز بعد از انتخاب اخیر رئیس مجلس خبرگان، یکی از نمایندگان این مجلس که به آقای هاشمی رأی داده بود، در بیانی معنادار و رمزآلود به من گفت: فلانی، شما که به آقای هاشمی نزدیک هستی، به آقای هاشمی بگو قدر این 24رأی را بداند چون اینها با این رأی پای خیلی‌چیزها ایستادند!
اما چند نکته:
1-کانون‌های معلوم پشت پرده با سازماندهی چنین جوانان معصوم و ناآگاه از امور، دانسته می‌خواهند با چنین رفتاری هاشمی را در کنج عزلتی فرو برند که نه دیداری داشته باشد و نه به مصلحت از خود -‌که بحق خیلی‌ها وی را شناسنامه انقلاب می‌دانند و هست- دم بزند و نه از امام(ره) بگوید. نه به جایی برود و نه به نقد آسیب‌های موجود بنشیند، اما نمی‌دانند هاشمی حذف‌شدنی نیست؛ 

1- اینکه هاشمی که بعضی وی را به‌دلیل سابقه و نفوذش در دوران امام، از برجستگان چهره انقلاب می‌دانند از منظر بعضی نباید بتواند در جمع استادان یک دانشگاه سخن بگوید، اتفاق مهمی است که پیام‌های مهم آن در سطح کشور حتما بازتاب‌های متفاوتی داشته و خواهد داشت. حتما جامعه و نخبگان کشور از خود می‌پرسند چه اتفاقی در کشور درحال وقوع است که در نتیجه رفتار بعضی‌ها دیگر حتی برای هاشمی هم فضا برای سخنرانی در جمع استادان میسر نیست؟ باید از هاشمی خواست بیاید و حرف بزند و دغدغه‌هایش را با استادان، دانشجویان، نخبگان و عامه مردم بگوید، حتی اگر این دغدغه‌ها به مذاق بعضی‌ها خوش نیاید.
2- هرچند تردیدی نیست که هاشمی همین معترضان و حتی هتاکان را هم به‌مثابه فرزندان خویش و فرزندان ملت دانسته و می‌داند و هرگز از چنین رفتاری لب به شکایت یا گله نگشوده و نخواهد گشود و نشان داده که موافقتی به برخورد قضایی با صاحبان چنین رویه‌هایی ندارد، اما وظیفه دستگاه‌های مربوطه در داخل و خارج نسبت به این اتفاق مهم در دانشگاه است که در برابر حریم‌شکنی نسبت به بزرگان انقلاب نباید مسامحه و کوتاهی کرد.
اگر با حریم‌شکنان برخورد مناسب قانونی انجام نشود- اگرچه این حریم‌شکنی حتی در داخل دانشگاه هم قابل تعقیب است و کسی به هیچ دانشجویی در قبال حریم‌شکنی، مصونیت قضایی نداده است- حریم‌شکنان چون رفتارشان را بدون عکس‌العمل و جزا دیده و می‌بینند، قطعا در برخوردهای آتی در کارشان جری‌تر خواهند شد و این نه‌تنها به‌نفع نظام که حتی به‌نفع خود آنها هم نیست!
3- دانشگاه و به‌خصوص پلی‌تکنیک- که از دانشگاه‌های پیشگام و پیشتاز بود- همواره باید جای بحث و نقد رفتار و رویه دولت‌مردان و سیاسیون باشد. اینکه دو دسته دانشجو بیایند و نظر و شعارشان را بدهند، جای بحثی ندارد، اما بحث برسر محتوا و مکانیزم اظهارنظر یا مخالفت است.
4- هاشمی در مراسم تجلیل از استادان در دانشگاه امیرکبیر از ضرورت تحقق شعار همدلی و هم‌زبانی رهبری در سال جدید و اقتدار کشور و ملت ایران در برابر توطئه‌های استعمار در ناامن‌کردن منطقه و توطئه آمریکا در تقسیم بعضی کشورها از جمله عراق، سوریه و یمن به دو یا سه کشور، حرف زد که رسانه‌ها و سایت‌های اصولگرا نیم‌نگاهی هم به آن نکردند و با درج تیترها و خبرهای گمراه‌کننده به‌دنبال صید ماهی خود از این آب گل‌آلود‌شده بودند. به نظر می‌‌رسد تأکید هاشمی بر دیدگاه‌های رهبری هم به مذاق این دوستان خوش نمی‌آید!.
این‌گونه که از شواهد امر برمی‌آید از نظر این دوستان، هاشمیِ خوب، یک هاشمیِ ساکت و غیرمنتقد است!.

منبع: شرق




تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:48 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 انقلاب و هاشمی در مصاف تندروها

انقلاب و هاشمی در مصاف تندروها

آقای هاشمی در مواجهه با تندروها مصمم است تا تصویر ارائه شده افراطی ها را از انقلاب، بازسازی کند و تصویر واقعی را ارائه دهد. آیت‌الله مقابل تندروها ایستاده تا اعلام کند انقلاب اسلامی برای تحقق آزادی و دموکراسی به وجود آمده ...

دکتر صادق زیبا کلام -  سخنرانی روز گذشته آیت‌ا... هاشمی در دانشگاه امیرکبیر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این‌ جهت ‌که رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام موفق شدند به‌رغم مخالفت‌هایی که در روزهای قبل ابراز می‌شد، سخنرانی خود را در جمع دانشجویان انجام دهند.

دانشگاه امیرکبیر همانند دانشکده فنی دانشگاه تهران و دانشگاه شریف در مبارزه‌های انقلاب اسلامی پیشرو و فعال بوده‌ است. این سه دانشگاه قبل از انقلاب هیچ‌گاه سکوت نکردند و در سنگر دیگری که لازمه فضای آن دوران بود، پیشرو در اقدامات آزادی‌خواهانه بودند. بنابراین اینکه آیت‌ا... هاشمی یکی از این سه کانون مهم تحولات سیاسی را برای ایراد سخنرانی انتخاب کردند حائز اهمیت است و یادآور نقش و جایگاهی است که این دانشگاه در سال‌های قبل داشته است.

به‌‌طور یقین سخنرانی آیت‌ا... هاشمی در وهله اول به نفع توسعه جامعه‌ مدنی ایران است و نشان می‌دهد که محیط‌های دانشگاهی پذیرای افکار وی است و از وی استقبال می‌کنند. واقعیت این است که در میان اصولگراها، شخصیتی مانند آیت‌ا... هاشمی با این سابقه کمتر حضور دارد که با استقبال عظیم اساتید و دانشجویان روبه‌رو شود. آقای هاشمی در مواجهه با تندروها مصمم است تصویری که این افراد از روزهای ماندگار انقلاب ترسیم کرده‌اند را بازسازی کند و تصویر واقعی را به مخاطبین و خصوصا نسل جوان ارائه دهد. آیت‌ا... هاشمی تلاش دارد اعلام کند انقلاب اسلامی برای تحقق آزادی و دموکراسی به وجود آمد. می‌خواهد بگوید تفکر رادیکالیسم با انقلاب اسلامی هیچ‌گونه تشابهی ندارد.

البته کار ایشان دشوار است اما به‌هرحال آیت‌ا... هاشمی با قدرت، استدلال خود را علیه تندروی و رادیکالیسم اعلام می‌کنند و استقبالی که دانشجویان و اساتید دانشگاه امیرکبیر از آیت‌ا... انجام دادند نشان‌دهنده‌ این است که تا چه اندازه وی توانسته‌ با ارتباطی که با مردم ظرف سال‌های اخیر اتخاذ کرده‌ برای خود محبوبیت در بین مردم و به‌ویژه قشر نخبه جامعه ایجاد کند.

منبع: آرمان




تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:47 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

اعتقاد مصباح یزدی به "ولایت غیرفقیه"

اعتقاد مصباح یزدی به "ولایت غیرفقیه"

مخالفت با تأکید آیت‌الله هاشمی بر عدم ضرورت حذف رهبری شورایی از قانون اساسی در حالی صورت می‌گیرد که برخی از مخالفان رهبری شورایی نظیر آیت الله مصباح یزدی حتی به «ولایت غیرفقیه» هم اعتقاد دارند!

حجت الاسلام رضا صنعتی* - مخالفت با تأکید آیت‌الله هاشمی بر عدم ضرورت حذف رهبری شورایی از قانون اساسی در حالی صورت می‌گیرد که برخی از مخالفان رهبری شورایی خود از فرض‌های دیگری سخن گفته‌اند که به مراتب از وضعیت ایده‌آل حاکمیت ولی‌فقیه واحد تنزل یافته‌تر است. به عنوان نمونه آیت‌الله مصباح یزدی در تبیین نظریه‌ی سیاسی خود در یکی از سخنرانی‌های پیش از خطبه‌های نمازجمعه‌ی تهران می‌گوید:

از دیدگاه اسلام ساختار حکومت اسلامی مراتب گوناگونی دارد، مرتبه‌ی ایده‌آل آن وقتی تحقق می‌یابد که پیامبر یا امام معصوم در رأس حکومت قرار گیرد. مرتبه‌ی نازل‌تر از آن، این است که حکومت به فقیه جامع‌الشرایطی سپرده شود که از نظر علم، تقوا و مدیریت جامعه شباهت بیشتری به امام معصوم داشته باشد. نازل‌تر از این مرتبه نیز تصور دارد ـ چنان‌که فقها آن را در کتاب‌های خود به عنوان یک فرض فقهی مطرح کرده‌اند ـ و آن این است که اگر فقیه جامع‌الشرایط یافت نشد و یا اگر فقیهی که مردم به او دسترسی دارند فاقد قدرت مدیریت جامعه است، ولایت و حکومت به عدول مؤمنین سپرده می‌شود؛ چون نمی‌توان جامعه را به حال خود رها کرد و حکومتی برای آن تشکیل نداد. پس اگر امام معصوم حضور داشت، حکومت و ولایت او نهایت مطلوب است؛ و اگر معصوم حضور نداشت، بایسته است که فقیهی که اشبه به امام معصوم است حکومت را به دست گیرد. در صورت نبود چنین فقیهی، مؤمن عادلی حکومت را به دست می‌گیرد که عدالت و تقوای او در حدی است که مردم به او اعتماد می‌کنند و به اجرای احکام از سوی او رضایت می‌دهند، گرچه علم و دانش او در حد یک فقیه نیست. البته ما امیدواریم که همواره در جامعه‌ی ما علما و بزرگانی که صلاحیت رهبری و مدیریت جامعه را دارند، وجود داشته باشد تا بار سنگین رهبری جامعه را به دوش بگیرند؛ چنانچه خداوند متعال بر ما منت نهاد و نعمت وجود امام عزیز را به ما ارزانی داشت تا به نحو شایسته جامعه‌ی ما را رهبری کند و پس از او کسی را برای ما ذخیره کرد که شاگرد و خلف صالح آن امام می‌باشد و در تقوی، زهد، بینش سیاسی، رعایت مصالح مسلمین، مدیریت و رهبری جامعه‌ی اسلامی و صفات برجسته‌ی دیگر به آن عزیز شبیه‌تر و نزدیک‌تر است.
پرسش اساسی ما آن است که چگونه از نگاه آقایان تنزّل از ولایت «فقیه» به «مؤمنِ غیرفقیه» در شرایط خاص جایز است ولی در همان شرایط تنزّل به «شورای فقها» جایز نیست؟!  نکته‌ی دیگر آنکه چگونه دفاع از فرض «رهبری شورایی فقها» که در اولین قانون اساسی جمهوری اسلامی به امضای امام خمینی و شمار زیادی از فقهای عضو مجلس خبرگان قانون اساسی رسید، طرحی شیطانی و تضعیف جایگاه ولایت فقیه تلقی می‌شود  اما طرح «ولایت مؤمن غیرفقیه» از تریبون نماز جمعه‌ی تهران که مستلزم تغییرات گسترده در ساختارهای فقاهت محور نظام و تعریف نظمی نوین از جمله در ساماندهی تعاملات رهبر غیرفقیه با شخصیت‌ها و نهادهای فقهی‌ برای حفظ ماهیت اسلامی حکومت خواهد بود، تضعیف جایگاه «ولایت فقیه» نیست؟.

* نویسنده کتاب گفتمان مصباح
منبع: کتاب مشروعیت آسمانی

- گفتنی است کتاب مشروعیت آسمانی به بررسی مشروعیت ولایت فقیه در اندیشه آیت الله هاشمی رفسنجانی و مطابقت آن با روایت مخالفان ایشان پرداخته است که در 168 صفحه از سوی انتشارات سلمان فارسی با قیمت 7500 تومان منتشر گردیده که هم اکنون در نمایشگاه کتاب تهران در غرفه این ناشر در راهروی 3 غرفه 30 قابل خریداری است.




تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:47 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

تعبیر رئیس جمهور عراق درباره هاشمی

"مردم ما به شما افتخار می کنند"

تعبیر رئیس جمهور عراق درباره هاشمی

آقای فواد معصوم، رئیس جمهور عراق دراین دیدار خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جناب‌عالی از شخصیت‌ها و چهره‌هایی هستید که مردم عراق به ایشان افتخار می‌کنند

 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس جمهور عراق با تأکید بر این نکته که «جمهوری اسلامی ایران منافع ملی در عراق را از طریق کمک به استقرار صلح و ثبات سیاسی و تحکیم روند مردم سالاری در این کشور دنبال می‌کند»، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران کمک به دولت و مردم عراق در تمام زمینه‌ها و توسعه‌ی آن کشور و حمایت از دولت و ملت در مبارزه علیه تروریسم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز نگرانی از سازماندهی هدفمند تروریست‌ها در عراق و حمایت گسترده دشمنان مسلمانان از گروه تروریستی داعش با عنوان «دولت اسلامی»، خاطر نشان کرد: البته باید توجه داشت خطر تروریست‌ها فقط در محدوده عراق نخواهد ماند و دامنه‌ی این‌گونه اقدامات می‌تواند ابعاد گسترده‌تری در منطقه و حتی در همان کشورهای غربی به خود بگیرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه مردم عراق سالیان درازی است که از آرامش و امنیت واقعی برخوردار نبوده‌اند، گفت: الان زمان آن رسیده است تا بخش‌های مختلف عراق اعم از شیعه، سنی و کردها با همدلی و همکاری، امنیت کامل را در تمام کشور برقرار سازند.

ایشان با تأکید بر این نکته که امنیت عراق پیوند محکمی با امنیت منطقه دارد، اظهار داشت: مردم و مسؤولان عراقی بهتر می‌دانند که مطمئن ترین راه برای غلبه بر بحران امنیتی فعلی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پایان گفت: در جلوگیری و گسترش تفرقه بسیار جدی باشید و ایران را به عنوان یک دوست واقعی همواره در کنار خود ببینید.

آقای فواد معصوم نیز در این دیدار با یادآوری سوابق توجهات و اقدامات خوب و نقش تأثیرگذار جمهوری اسلامی ایران برای کمک به مردم عراق در مراحل مختلف، خطاب به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: جناب‌عالی از شخصیت‌ها و چهره‌هایی هستید که مردم عراق به ایشان افتخار می‌کنند.

رئیس جمهور عراق با تأکید بر اراده سیاسی کشور متبوعش برای گسترش روابط همه جانبه با جمهوری اسلامی ایران، گفت: لغو روادید، حفظ محیط زیست، ارتباط ریلی، لایروبی و پاکسازی شط العرب و اروندرود از مباحث مطرح شده در روابط دو کشور است.

آقای فؤاد معصوم با قدردانی از موضع ارزنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق و ارسال کمک‌های انسان دوستانه و راهبردی به این کشور گفت: ایران اولین کشوری بود که فوراً و بدون پیش شرط در همه‌ی زمینه‌ها به خصوص در مقابله با داعش که ریشه در حزب بعث دارند به عراق کمک کرد.

رئیس جمهور عراق افزود: ایران به عنوان کشور دوست و همسایه عراق نقش مهمی برای برقرای همگرایی داخلی در عراق ایفا کرده است و ما نیازمند تجربیات ارزشمند ایران در زمینه‌های مختلف هستیم.

وی در خصوص بحران کنونی عراق گفت: متأسفانه هر روز بر جنایت و تفرقه‌انگیزی‌های داعش در عراق افزوده می‌شود و در شرایط فعلی نیاز به همگرایی هر چه بیشتر داریم و به دنبال برقرای آشتی سیاسی و اجتماعی در کشورمان هستیم.

آقای معصوم در پایان با ابراز خرسندی از حضور در ایران و ملاقات با مقامات مختلف کشورمان گفت: دوستی ایران با عراق در مراحل و بحران‌های مختلف، به دولت و ملت عراق به اثبات رسیده است.




تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:45 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

بازدید دو و نیم ساعته رهبر معظم انقلاب از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران (1394/02/23 - 12:43)

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در مصلای امام خمینی(ره) بازدید کردند.
در این بازدید دو و نیم ساعته که آقای جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رهبر معظم انقلاب را همراهی می کرد، غرفه داران و برخی ناشران حاضر در نمایشگاه توضیحاتی در خصوص تازه های نشر و فعالیت های صورت گرفته در عرصه چاپ کتاب بیان کردند.



تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:43 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهوری عراق:
جوانان عراق هر کدام قهرمان بالقوه هستند/ آثار جنایت سعودیها در یمن گریبان خودشان را خواهد گرفت (1394/02/23 - 18:50)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار آقای فؤاد معصوم ریس جمهوری عراق و هیأت همراه، عراق را کشوری بسیار مهم و تأثیرگذار در میان کشورهای عربی و اسلامی دانستند و با اشاره به شرایط بسیار تأسف آور منطقه از جمله در یمن و سوریه تأکید کردند: عراق با توجه جایگاه خود، قطعاً می تواند در مسائل منطقه تأثیرگذار باشد و باید از این ظرفیت بیش از پیش استفاده شود.
رهبر انقلاب اسلامی، روابط جمهوری اسلامی ایران و عراق را بسیار عمیق و برادرانه خواندند و با استقبال از گسترش روز افزون این روابط، گفتند: روابط کنونی ایران و عراق در مقایسه با سالهای گذشته، بی سابقه است و این روند که نشان دهنده حکمت و درایت برادران عراقی است، باید همچنان ادامه یابد. ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:42 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی درگذشت اخوی آیت الله موحدی کرمانی (1394/02/24 - 13:02)

رهبر معظم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت اخویِ آیت الله حاج شیخ محمد علی موحدی کرمانی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسمه تعالی
جناب مستطاب حجة الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ محمد علی موحدی کرمانی دامت برکاته
درگذشت اخوی مکرّم مرحوم حجة الاسلام آقای حاج شیخ محمد مهدی موحدی رحمة الله علیه را که خطیبی توانا و دارای خدمات ارزشمندی در دوران جمهوری اسلامی و پیش از آن، و مفتخر به تقدیم فرزند شهید و فاضل خود در دفاع مقدس بودند، به جنابعالی و خاندان شریف و فرزندان معزّز و به قاطبه ی دوستان و علاقمندان ایشان تسلیت عرض میکنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم. والسلام علیکم و رحمة الله
سید علی خامنه ای
24/ اردیبهشت/1394



تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:40 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم:
 
سیاست خباثت‌آلود استکبار در منطقه ایجاد جنگهای نیابتی است/ خلیج فارس ناامن برای همه ناامن خواهد بود/ هر اندازه که بتوانیم از مظلوم دفاع و با ظالم مقابله خواهیم کرد/ رئیس‌جمهور: کشورهای مسلمان به اردوگاه پیامبر(ص) پناه ببرند نه کمپ دیوید (1394/02/26 - 13:16)
در خجسته سالروز بعثت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز (شنبه) در دیدار جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفرای کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم، با تأکید بر لزوم بهره گیری از درس های بعثت برای مقابله هوشیارانه با جاهلیت مدرن امروز که بسیار خطرناک تر و مجهزتر از جاهلیت قبل از اسلام است، استکبار و در رأس آن امریکا را عامل اصلی شکل گیری «جاهلیت مدرن» دانستند و گفتند: تجربه 35 سال گذشته جمهوری اسلامی ایران، نشان داده است که امت بزرگ اسلامی با حفظ دو اصل «بصیرت» و «عزم و همت» می تواند در مقابل این جاهلیت بایستد و آن را شکست دهد. ادامه مطلب...


تاریخ : شنبه 94/2/26 | 10:38 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
استاد گرانقدر جناب آقای ذبیح الله عبدی

معلم مهربان ، توانمند و سخت کوش آموزش و پرورش شهرستان خدابنده 

انتخاب بجا وشایسته جنابعالی را به عنوان معلم و معاون نمونه استانی تبریک عرض نموده و توفیقات روز افزون شما را از درگاه خداوند متعال خواستاریم.
مهندس یدالله نجفی



تاریخ : شنبه 94/2/19 | 4:10 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه