بهمن 92 - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
باب‌الله فتحی با حضور مسئولان استان زنجان به عنوان فرماندار جدید شهرستان خدابنده معارفه شد.
 فرماندار جدید شهرستان خدابنده پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی از جمله استاندار زنجان به جای علی یوسفی معارفه شد.

در سفر مسئولان استان زنجان به شهرستان خدابنده چند پروِژه هم در سطح شهرستان خدابنده از جمله سالن چند منظوره مدیریت بحران به بهره‌برداری می‌رسد که بخشی از اعتبار آن از محل اعتبارات استانی و بخشی هم از منابع داخلی شهرداری قیدار تامین شده است.

سالن چند منظوره مدیریت بحران شهر قیدار با اعتباری 10 میلیارد ریالی احداث شده است
.



تاریخ : سه شنبه 92/11/22 | 5:13 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
  استاندار زنجان، 80 درصد توسعه را از طریق شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری یاد کرد و گفت: در این راستا باید به دنبال جذب اینگونه سرمایه گذاریها در شهرستان و استان باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید انصاری ظهر یکشنبه در حاشیه تودیع و معارفه فرماندار خدابنده در گفتگو با خبرنگاران افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران در طول سی وپنج سال گذشته  کارهای زیادی در این مدت برای محرومیت زدایی صورت گرفته که شهرستان خدابنده نیز از این امر مستثنی نبوده است.

وی اظهار داشت: برای توسعه شهرستان خدابنده باید به دنبال جذب سرمایه گذار و شرکتهای بزرگ سرمایه گذار در این مناطق باشیم.

استاندار زنجان گفت: 15 الی 20درصد توسعه هر منطقه با منابع دولتی حاصل می شود وهمه ما در پی دسترسی به این منابع هستیم.

انصاری تاکید کرد: تفاوت جمهوری اسلامی با سایر دولت ها، استقرار عدالت و توسعه خدمات زیر ساختی در بین آحاد مردم بخصوص اقشار محروم روستایی می باشد.

وی با بیان این مطلب که شهرستان خدابنده پتانسیل های  قابل توجهی در بخش گردشگری صنعت معدن دارد گفت : محور اساسی توسعه وسرمایه گذاری این شهرستان در بخش کشاورزی متمرکز شده است که می بایست با پیگیری های صحیح و عزم و اراده جدی و کار کارشناسی در کوتاه مدت، زمینه مناسبی را جهت توسعه همه جانبه وارتقای شاخص های توسعه و جذب اعتبارغیر دولتی فراهم نمود .  

استاندار زنجان یادآورشد: تمامی دولت ها در کشورهای مختلف برنامه کاری خود را در خدمت به مردم دانسته و احداث مدارس ، خطوط ارتباطی راه و شهرسازی ، احداث زیر ساخت ها و توسعه خدمات بهداشتی و درمانی را جزو وظایف ذاتی خود می دانند ولی تفاوت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این است که بهره مندی از خدمات دولتی و امکانات کشور معطوف به گروه و افراد خاصی نباشد و بین تمام آحاد جامعه بخصوص جامعه روستایی توزیع گردد.

انصاری، تصریح کرد: علت اینکه مردم ایران بعد از 35 سال ، هنوزوفادار و پایبند انقلاب و آرمانهای آن هستند اینست که به درستی رویکرد عدالت محوری و جهت گیری نظام را درک کرده اند.

وی با اشاره به این موضوع که نباید برای توسعه شهری صرفاً منتظر اعتبارات دولتی بود گفت: شهرداریها می بایست از ظرفیت های سرمایه گذاران در راستای عمران شهری به نحو مطلوب استفاده نمایند به طوریکه سرمایه گذاران نیز از ارزش افزوده اجرای پروژه ها منتفع گردند




تاریخ : سه شنبه 92/11/22 | 5:6 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
  مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان، با اشاره به جمعیت یک میلیونی استان زنجان گفت: 30 درصد چمعیت این استان به کشاورزی مشغول هستند.

محمد رضا نهاوندی پور در گفتگو با خبرنگار مهر،افزود: شهرستان خدابنده سالانه 150 هزار تن گندم تولید می کند.

وی اظهار داشت: استان زنجان با توجه به بارندگی کمی که دارد تولید مطلوبی ندارد و جزو استانهای متوسط کشور است.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان، با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی سال 80 تشکیل شد گفت: در این مدت 12 سال اتفاقات خوبی رخ داده است.

نهاوندی پور یادآورشد: استان زنجان جزو استانهایی است که بیشتر از متوسط رشد کمی و کیفی داشته است و دو برابر نیاز استان محصولات کشاورزی تولید می کند.

وی ، از وجود 88 هزار بهره بردار کشاورزی در استان زنجان خبر داد و گفت : از این تعداد 24 هزار بهره بردار کشاورزی در شهرستان زنجان فعالیت دارند که 28 درصد بهره برداران کشاورزی استان را تشکیل می دهند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در نه ماهه سالجاری تعداد  91 هزار و 791راس انواع دام سبک و سنگین روستایی و صنعتی در سطح استان تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 66 درصد رشد داشته است.

نهاوندی پور تصریح کرد: در همین مدت مبلغ خسارت پرداخت شده به این بخش 10798 میلیون ریال می باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 18 درصد کاهش  داشته است.

وی گفت: در نه ماهه سال 92 در بخش طیور صنعتی (مرغ گوشتی ، تخمگذار ، مادر گوشتی و بوقلمون گوشتی ) نیز تعداد 10798 قطعه تحت پوشش صندوق بیمه محصولات کشاورزی بودندکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 9 درصد کاهش مشاهده داشته است. 

مدیر کل جهاد کشاورزی استان زنجان یادآورشد: میزان غرامت پرداخت شده در این بخش هم در حدود 11 میلیارد ریال است.




تاریخ : سه شنبه 92/11/22 | 5:0 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
 
 امام جمعه قیدار، با اشاره به اینکه شهرستان قیدار استعدادها و پتانسیلهای فراوانی دارد گفت: با این وجود این شهرستان با 170 هزار نفرجمعیت یک متخصص گوش و حلق و بینی ندارد .
 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی طالبی شامگاه یکشنبه در مراسم تودیع ومعارفه فرمانداران شهرستان خدابنده خطاب به مسئولین افزود: مسئولین باید خودشان را خدمتگزارمردم بدانندونباید به مردم به چشم برده نگاه کرد.

وی، با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری خودشان را ولی نعمت می دانند گفت: در صورتی رضایتمندی حاصل می شود که مردم خودشان را خادم بدانند.

فرماندار قیدار، با اشاره به اینکه از زمان تاسیس فرمانداری در شهرستان خدابنده 29نفر بعنوان فرماندار وسرپرست خدمت کردند گفت:بنده سی امین فرماندار شهرستان خدابنده هستم.

باب الله فتحی، به وسعت وگستردگی شهرستان خدابنده اشاره وافزود:حل مشکلات وتوسعه شهرستان همدلی وهمفکری مرد را می طلبد.

وی در ادامه تاکید کرد: در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان باید از پتانسیلها و ظرفیتها به خوبی استفاده شود.

فرماند قیدار تاکید کرد: در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان باید مسئولان شهرستان با برنامه ریزی کارشناسی شده و مدون تمهیدات لازم را در دستور کاریی خود قرار دهند.

وی در ادامه به روز 22 بهمن ماه اشاره کرد و افزود: مردم با حضور گسترده خود پاسخ کوبنده خود را به دشمن خواهند داد و همچنین این حضور گسترده اقتدار ایران در مقابل استکبار را تثبیت می کند.

در این مراسم با تقدیر از خدمات یوسفی فرماندار سابق شهرستان خدابنده باب الله فتخی به عنوان نخستین فرماندار دولت یازدهم و سی امین فرماندار این شهرستان بعد از انقلاب معرفی شد




تاریخ : سه شنبه 92/11/22 | 4:52 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

طی حکمی از سوی جمشید انصاری استاندار زنجان،باب الله فتحی بعنوان فرماندار شهرستان خدابنده منصوب شد.

قرار است روز یکشنبه فتحی بعنوان فرماندار دولت تدبیر و امید معارفه و علی یوسفی فرماندار فعلی تودیع شود.

این مراسم در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور خدابنده برگزار خواهدشد.




تاریخ : جمعه 92/11/18 | 11:56 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خدابنده گفت: دشمن امروز به دنبال تضعیف حوزه علمیه و بسیج است.

خبرگزاری فارس: دشمن به دنبال تضعیف حوزه علمیه و بسیج است

 

 به مناسبت ایام‌الله دهه فجر نشست بصیرتی بسیج طلاب و روحانیون شهرستان خدابنده صبح امروز با حضور طلاب در محل مسجد جامع شهر قیدار برگزار شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خدابنده در این نشست با تبریک ایام‌الله دهه فجر و فرا رسیدن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران به اسم روحانیت بوده و رهبری آن نیز از حوزه علمیه برخاسته است.

حجت‌الاسلام نجم‌الدین فتحی ادامه داد: نهضت امام خمینی(ره) از لحاظ روحی به خداوند متعال و از لحاظ اجتماعی به مردم متصل است.

وی در ادامه با بیان اینکه دشمن امروز به دنبال تضعیف حوزه علمیه و بسیج است، متذکر شد: نهضت اسلامی یک حقیقت است و به عنوان مصلحت، هدف و وسیله محسوب نمی‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه خدابنده افراط گرایی و تفریط و نفوذ عقاید خرافی را از آفت‌های نهضت دانست و بیان داشت: تغییر هدف و عدم رشد علم و تمدن از دیگر آفت‌های نهضت محسوب می‌شود.

این مسئول در پایان اذعان داشت: امید است مسلمانان با اتحاد و همدلی در کنار همدیگر وحدت خود را به جهانیان نشان دهند.




تاریخ : چهارشنبه 92/11/16 | 9:47 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

به مناسبت دهه فجر نخستین یادواره شهدای بسیج ورزشکار شهرستان خدابنده برگزار شد.

نخستین یادواره شهدای بسیج ورزشکار شهرستان خدابنده ظهر امروز با حضور مسئولان، خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، دانش‌آموزان و ورزشکاران در محل سالن اشراق شهرستان برگزار شد.

در این مراسم امام جمعه شهر قیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اظهار داشت: ماهیت اقتصادی، سیاسی و اعتقادی جزو سه مورد از ماهیت‌های انقلابی کشورمان محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام علی طالبی درباره اهمیت انقلاب اسلامی ایران گفت: اسلام برای همه امور زندگی بشر دارای برنامه و پیام آزادی برای همه دنیا بوده که به آن افتخار و تا پای جان از ماهیت آن حفاظت می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از وظایف سنگین و دشوار مردم انتقال فرهنگ شهادت به جوانان امروز است که مسئولان باید برای بهبود آن تلاش کنند.

در ادامه این مراسم مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه آرامش و امنیت نظام جمهوری اسلامی ایران مرهون جانفشانی شهدای انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس است، اضافه کرد: نسل جوان امروز باید با الگوگیری از شهدای انقلاب در راه تعالی و پیشرفت این مرز بوم و حفظ آرمان‌های انقلاب تلاش کنند.

در پایان این مراسم هیئت ورزش زورخانه‌ای شهرستان خدابنده به اجرای برنامه پرداخت و از خانواده‌های معظم شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیر شد.




تاریخ : چهارشنبه 92/11/16 | 8:48 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از برگزاری مراسم تجلیل از فعالان قرآنی این شهرستان خبر داد.

 اداره اوقاف خدابنده سالانه به مناسبت دهه فجر برنامه‌های متنوعی را اجرا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دهه فجر یکی از زمان‌های ماندگار و به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب کشور است، تصریح کرد: برای پاسداشت این دهه هر سال برنامه‌های بسیاری در امامزادگان و مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی همزمان با دهه فجر در شهرستان خدابنده و توسط اداره اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود، اضافه کرد: اداره اوقاف علاوه بر اجرای برنامه‌های مختلف در امامزادگان در برنامه‌های کمیته مساجد نیز حضور فعال دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از فعالان قرآنی در این شهرستان تصریح کرد: این اقدام همزمان با مراسم جشن انقلاب که در مسجد باب‌الحوائج (ع) خدابنده برگزار شد، صورت گرفت.

این مسئول با اشاره به برگزاری مراسم جشن انقلاب در مساجد شهرستان خدابنده هر شب پس از نماز مغرب و عشاء افزود: در این مراسم علاوه بر سخنرانی که در زمینه دستاوردهای انقلاب و اهداف آن صورت می‌گیرد، برنامه‌های جانبی نیز همچون مسابقات فرهنگی اجرا می‌شود.

محمدی با اشاره به مسابقه انشانویسی با موضوع انقلاب اسلامی در مساجد گفت: در این مسابقه به نفرات برتری که خاطرات جالب و دیدنی از انقلاب و یا روزهای دهه فجر داشته باشند، جوایزی اهدا می‌شود.

لازم به ذکر است، امسال مراسم جشن انقلاب در مسجد فاطمه زهرا (س) شهر قیدار، مسجد مهدیه شهر قیدار، مسجد باب الحوائج شهر قیدار، مساجد جوار امامزاده قاسم (ع) شهر سهرورد و مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) شهر قیدار برگزار خواهد شد.




تاریخ : چهارشنبه 92/11/16 | 8:46 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

مرکز پزشکی قانونی خدابنده همزمان با ایام الله دهه فجر افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: مرکز پزشکی قانونی خدابنده افتتاح شد  ظهر امروز و همزمان با سومین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی، مرکز پزشکی قانونی شهرستان خدابنده با حضور دکتر فروزش، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پزشکی قانونی کشور افتتاح شد.

با بهره‌برداری کامل از این پروژه خدمات متعدد و متنوعی به مراجعه کنندگان شهرستان خدابنده ارائه می‌شود.

این پروژه از مصوبات دور دوم سفرهای ریاست جمهوری به استان بود که با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد ریال با حضور مسئولان کشوری کلنگ زنی شده بود.

پزشکی قانونی شهرستان خدابنده در متراژ 460 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 5 میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی ساخته شد و از امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهرستان خدابنده 170 هزار نفر جمعیت دارد که از این پس مراجعین پزشکی قانونی این شهرستان برای رسیدگی به پرونده های خود از تردد به شهر زنجان بی نیاز شدند.




تاریخ : سه شنبه 92/11/15 | 11:14 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
 
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: در زمینه تغییر الگوی کشت و توسعه محصولات جدید در شهرستان خدابنده اقدامات موثری انجام شده است.
خبرگزاری فارس: اهتمام جدی برای تغییر الگوی کشت کشاورزی خدابنده

 

علی عیوضی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در زمینه تغییر الگوی کشت و  توسعه محصولات جدید در شهرستان خدابنده صورت گرفته می‌توان به کشت ذرت علوفه‌ای اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کشت ذرت علوفه‌ای با عددی نزدیک به 20 هکتار در شهرستان خدابنده صورت گرفته است، افزود: این اقدامات در طی چهار سال اخیر آغاز شده و در حال حاضر یک‌هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این محصول قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان به کشت محصول سیر در اراضی شهرستان خدابنده اشاره کرد و گفت: در زمینه کشت سیر که در سطحی بالغ بر سه هکتار بصورت الگویی در شهرستان خدابنده و در طی سه سال گذشته آغاز شده است، امروز بیش از 350 هکتار از اراضی شهرستان را به کشت سیر اختصاص می‌دهند.

این مسئول کشت دانه روغنی گلرنگ را یادآور شد و تاکید کرد: کشت دانه روغنی گلرنگ و در مناطق خوش آب و هو ا و مناسب کشت سویا نیز در منطقه اقدام شده است. که در صورت گسترش آن می‌توان به آن‌ها توجه بیشتری کرد.

عیوضی ادامه داد: کشت کتان و زعفران نیز چند سالی است که در سطح شهرستان به خوبی گسترش یافته و زمینه‌ای برای تغیر الگویی کشت را در شهرستان به‌وجود آورده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده به کشت گیاهان اورژانسی اشاره کرد و یادآور شد: کشت گیاهان اورژانسی از جمله دیگر اقدامات شهرستان به منظور تامین علوفه شهرستان بوده است و با کشت دانه خلر و ماشک در سطح شهرستان ابتدا با کشت‌های الگویی و در نهایت در سطح وسیعی بالغ بر 300 تا 400 هکتار سالانه نه تنها تامین‌کننده علوفه در شرایط بد آب و هوایی است بلکه در تهیه بذر نیز بسیار مورد توجه سایر استان‌ها قرار گرفته است.




تاریخ : دوشنبه 92/11/14 | 10:41 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه