بهمن 92 - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
فرمانده سپاه ناحیه خدابنده گفت: به مناسبت دهه فجر 70 برنامه در شهرستان خدابنده اجرا می‌شود.
خبرگزاری فارس: اجرای 70 برنامه به مناسبت دهه فجر در خدابنده

 

 

ولی‌الله ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: به مناسبت ایام‌الله دهه فجر برنامه‌های مختلفی در استان زنجان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعا 70 برنامه مختلف در شهرستان خدابنده برگزار می‌شود، تصریح کرد: نشست بصیرتی و روشنگری، نشست پژوهشی و معرفتی و نشست هم‌اندیشی فرماندهان حوزه و پایگاه و سرگروه‌های صالحین بسیج امروز در خدابنده برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده به برنامه‌های دهه فجر فردا 14 بهمن ماه جاری اشاره کرد و افزود: برنامه آموزش رباتیک در واحد مقاومت خوارزمی و واحدهای مقاومت شهرستان برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه فردا مراسم جشن انقلاب در همه پایگاه‌های مقاومت شهرستان برگزار می‌شود، گفت: مرحله دوم و سوم آمادگی دفاعی مدارس برگزار می‌شود.

* مجمع بزرگ بانوان خدابنده 14 بهمن برگزار می‌شود

ابراهیمی با اشاره به اینکه مجمع بزرگ بانوان شهرستان خدابنده در بقعه حضرت قیدار النبی (ع) برگزار می‌شود، بیان داشت: فردا برنامه ویزیت رایگان آحاد مردم در بهداری سپاه ناحیه خدابنده اجرا می‌شود.

وی برگزاری مسابقه تنیس روی میز را از برنامه‌های 15 بهمن ماه جاری اعلام کرد و ادامه داد: نشست شورای عالی قشر بسیج کارمندی در نمازخانه حوزه برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده برگزاری محفل انس با قران را از دیگر برنامه‌های روز 15 بهمن ماه اعلام کرد و یادآور شد: همچنین دعای توسل در مساجد شهرستان برگزار می‌شود.

* افتتاح پایگاه مقاومت «سجاس، زرین‌رود و گل‌تپه»

این مسئول افتتاح پایگاه صالحین و پایگاه خواهران و برادران «سجاس»، پایگاه خواهران «زرین رود»، پایگاه شهید صفوی «گل‌تپه» را از برنامه‌های روز 16 بهمن ماه جاری اعلام کرد و گفت: این پایگاه‌ها با حضور سردار جهانبخش کرمی فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار می‌شود.

ابراهیمی دیدار با خانواده شهید خسروی نژاد با حضور سردار کرمی را از دیگر برنامه‌های روز 16 بهمن اعلام کرد و متذکر شد: دیدار با امام جمعه شهر سجاس در این روز با حضور سردار کرمی برگزار می‌شود.

* برگزاری مسابقه ورزشی «کشتی و فوتسال» در خدابنده

وی با اشاره به اینکه در این روز مسابقه ورزشی کشتی و فوتسال در باشگاه 9 دی بسیج شهید فهمیده برگزار می‌شود، تصریح کرد: نشست بصیرتی مردمی شهرستانی و هیئت عاشقان ولایت و یادواره شهدای ورزشکار در روز 16 بهمن ماه جاری برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده خاطرنشان کرد: مجمع عالی پیشکسوتان در این روز در حسینیه سپاه ناحیه خدابنده برگزار می‌شود.

این مسئول برگزاری مسابقه امیدان را از برنامه‌های روز 17 بهمن ماه جاری اعلام کرد و ابراز داشت: طرح مشکلات فرهنگیان در سالن آموزش و پرورش شهر قیدار برگزار می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه ایستگاه صلواتی در این روز در سطح شهر برگزار می‌شود، افزود: غبارروبی مزار شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های روز 17 بهمن است.

وی اهدای جهیزیه به زوج‌های جوان را از دیگر برنامه‌های روز 17 بهمن اعلام کرد و گفت: دعای کمیل از دیگر برنامه‌های دهه فجر در این روز است.

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده شرکت بسیجیان و پایوران در نماز عبادی و سیاسی جمعه را از برنامه‌های روز 18 بهمن ماه اعلام کرد و ادامه داد: مسابقه کشتی روستایی محلی و دعای پرفیض ندبه نیز در این روز برگزار می‌شود.

این مسئول برگزاری نشست روشنگری و بصیرتی قشر کارگری و جشن انقلاب را از برنامه‌های روز 19 بهمن ماه اعلام کرد و افزود: نشست روشنگری و بصیرتی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر در مسجد جامع شهر قیدار برگزار می‌شود.

ابراهیمی عنوان کرد: مراسم گرامیداشت جشن انقلاب با حضور حلقه‌های شجره طیبه صالحین در این روز برگزار می‌شود.

* برگزاری مسابقه وبلاگ‌نویسی در واحدهای مقاومت خدابنده

وی با اشاره به اینکه مسابقه تیراندازی در روز 20 بهمن ماه جاری در باشگاه ورزشی تختی برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسابقه وبلاگ‌نویسی در این روز در واحدهای مقاومت برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه خدابنده با اشاره به اینکه نشست سبک زندگی اسلامی با موضوع عفاف و حجاب در روز 21 بهمن ماه جاری در مصلی شهر قیدار برگزار می‌شود، اذعان داشت: مسابقه فوتسال قهرمانی حوزه در طول این روز در سالن شهید فهمیده برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه بسیجیان، آحاد مختلف مردم و گروه رزمی ذوالفقار در راهپیمایی روز 22 بهمن ماه شرکت می‌کنند، گفت: در این روز سرود همگانی توسط دانش‌آموزان بسیجی «قیدار و بزینه رود» در میدان معلم شهر قیدار و مزار شهدای شهر بزینه‌رود برگزار می‌شود.

ابراهیمی در پایان متذکر شد: ایستگاه صلواتی در روز 22 بهمن در مسیر راهپیمایی توسط حوزه شهید رجایی کارمندی، خدیجه کبری (س) و اصناف برگزار می‌شود.




تاریخ : یکشنبه 92/11/13 | 10:15 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
   شهردار قیدار(خدابنده) به ساماندهی صنعتگران داخل این شهر اشاره کرد و گفت:دغدغه شورای اسلامی این است که با هم قدمهایی در جهت توسعه شهرقیدار برداریم و در تلاش هستیم صنایع مزاحم به خارج از شهر خدابنده منتقل می شوند.

 یدالله لطفی ظهر سه شنبه در اولین همایش صنعتگران وشهردار وشورای اسلامی شهر قیدار با حضور بیش از 700نفر از مغازه داران صنعتگر در فرهنگسرای اشراق خدابنده  با بیان اینکه در نظر گرفتن زمین مناسبی در خارج از شهر، مشاغل مزاحم داخل شهر منتقل می‌شوند افزود: در راستای ساماندهی صاحبان مشاغل مزاحم و انتقال آن‎ها به خارج از شهر تاکنون 750 نفر در این طرح ثبت‎نام کرده‎اند.

وی ادامه داد: مشاغل مزاحم شامل فعالیت‎‎هایی هستند که علاوه بر ایجاد سر و صدا و آلودگی صوتی در نازیبایی شهر نیز تاثیر دارند که از آن جمله فعالیت‎هایی از جمله صاف‌کاری و تعمیر اتومبیل، مکانیکی و تعویض روغنی‌ها می‎باشد.

لطفی تصریح کرد: با توجه به 40 هکتار زمینی که در منطقه مناسبی تهیه شده که در ورودی شهر از مسیر همدان به خدابنده و کمربندی در حال احداث است، بسیاری از مشاغلی که در زمره مشاغل مزاحم تعریف نشده‌اند، از جمله دارندگان نمایشگاه‌های اتومبیل نیز خواستار دریافت زمین جهت انتقال فعالیت به این منطقه شده‌اند.این مسوول تاکید کرد: این زمین در مراحل مقدماتی آماده‎سازی و تفکیک جهت واگذاری و ساخت و ‎ساز برای صاحبان این مشاغل است.

شهردار قیدار خاطرنشان کرد: انتقال این فعالیت‎ها به خارج از شهر علاوه بر ایجاد منظر مناسب در سیمای شهری از ایجاد سر و صدای مزاحم نیز در جهت رفاه حال شهروندان کم می‌کند و علاوه برآن با فعالیت در یک منطقه منسجم دسترسی به این خدمات به ویژه در مناطق پرتردد راحت‎تر خواهد شد.

لطفی  با بیان اینکه این منطقه با عنوان "زمین صنعت‌گران" نام‌گذاری شده است، گفت: در نظر داریم با هدف تشویق صاحبان این‌گونه مشاغل تا حد امکان تسهیلات ویژه‌ای برای انتقال به این منطقه را داشته باشیم که از آن جمله ارایه مجوز رایگان برای احداث مکان فعالیت برای فعالان است.

شهردارقیدار با بیان اینکه شهرستان خدابنده با تمام استعداد ها وپتانسیلها چرا توسعه نیافته است گفت:شهروندان مجبور به همراهی با شهردار نیستند این ضعف شهردار را می رساند که نمی تواند خودش را با مردم همراه وهمدل نماید ما مسئولین باید در جهت توسعه شهر وشهرستان کارهایی را انجام دهیم تا مردم نیز به ما اعتماد کرده وحرکت کنند؛چراکه اگر ما نخواهیم هیچ تحولی ایجاد نمی شود.

لطفی به نقش مردم در توسعه شهر و شهرستان اشاره کرد و گفت: در وهله اول خود مردم هستند که باعث حرکت در کارهای عمرانی و آبادانی می شوند چرا که اگر مردم نخواهند هیچ کاری صورت نمی گیرد واگر مردم بخواهند در عمران وآبادانی معجزه ایجاد می شود.

شهردار قیدار با بیان اینکه عملکرد 3 ساله شهرداری با 15 سال گذشته برابری می کند؛ افزود: در حال حاضر 40 برابر 40 سال گذشته عمران ، آبادانی وتوسعه فضای سبز کار صورت گرفته است که کوه  150 هکتاری پنجه علی واحداث راه ارتباطی به مسافت8کیلومتر وکاشت 5 هزار نهال که 40 هزار  هزارنهال مثمر نیز در آینده غرس خواهد شد ویا احداث پارک 10هکتاری بانوان که دیوارکشی وساخت ساختمان 70درصد به اتمام رسیده است از جمله آنها می باشد.

لطفی گفت:در هنگام ساماندهی وتعریض ورودیهای شهر قیدار دوستی از روی دلسوزی به من گفت:این همه کارها را شروع کردی ونمی توانی به سرانجام برسانی که من به وی گفتم شما به قدرت مردم قیدار پی نبردی وگرنه این حرفها را نمی زدی.

وی به چهار بانده نمودن ورودیها، تملک اطراف بقعه حضرت قیدار نبی (ع) و آزاد سازی بناهای اطراف اشاره وگفت:در طول 46سال گذشته حتی یک متر آزاد سازی صورت نگرفته بود که اینهمه ساختمان تخریب وآزاد سازی شد و آسفالت ریزی، جدولگذاری، احداث فضاهای سبز کوچک را از صورت گرفت.

شهردار قیدار با بیان اینکه  رساندن بودجه 500 میلیونی تومانی شهرداری قیدار به 12 میلیارد تومانی کار ساده ای نبود؛ گفت: امروز بودجه شهرداری شهر قیدار با شهرداری ابهر برابری می کند این در حالی است که آنها سالانه چندین میلیون از صنعت اعتبار می گیرند.

شهردار قیدار مطرح کردن این موضوع که همه ما به دنبال توسعه و رشد همه جانبه شهرستان هستیم گفت: به برکت مردم حرکت عظیمی صورت گرفته که در سال آینده خیابان طالقانی به خیابان حسینیه وصل خواهد شد.

لطفی با اظهار اینکه با اراده و عزم یک مسئول مشکلات بسیار بزرگ بسیار راحت مرتفع خواهد شد گفت: شهرداری و شورای اسلامی تصمیم گرفته اند با همت خود مردم و حمایت صنعتگران صنایع مزاحم شهری را از شهر خارج کرده و به نگرانیهای شما پایان دهد.

وی به تأمین 40 هکتار زمین در کنار جاده حصار اشاره کرد و اظهار کرد: تا عید نوروز بحثهای تغییر کاربری انجام و بعد از عید نوروز زیر سازی وجدولگذاری خیابانها صورت خواهد گرفت.

لطفی از مساعدت اعضای شورای اسلامی و معتمدین 7 نفره صنعتگران اشاره کرد و گفت: به هر یک از صنتگران 120 متر زمین ارائه خواهد شد که شهرداری پی گیر اخذ وام 20 میلیون تومانی برای احداث هر یک از مغازه ها می باشد که در این مورد نامه به دکتر محمدی معاون وزیر اقتصاد ارائه کرده ایم.

شهردار قیدار گفت: میدان احشام شهر 3ماه قبل شروع شده و بسیاری از کارهای آن صورت گرفته که در تیر ماه 93 به بهره برداری می رسد تا دامداران و چوبداران شهرستان در رفاه و آسایش بوده وبه کار خود در سلامت ادامه دهند.

شهردار قیدار و اعضای شورای اسلامی شهر را پی گیر مسائل و مشکلات صنعتگران اشاره کرد و افزود: زمین خریداری شده از یک طرف به جاده حصار و از طرف دیگر به کمربندی در حال احداث و از طرف دیگر به میدان میوه و تره بار وصل می شود که در جهت رضای مردم که رضای خداوند متعال نیز در آن می باشد خریداری صورت گرفته است.

لطفی متراژ زمینهای صنعتگران را بین 80 تا 120 متر و عرض خیابانها را از بالای 14 متری تا 20 متر عنوان نمود. در ادامه صنعتگران پرسشهای خود را در خصوص احداث سایت صنایع مزاحم شهری مطرح نمودند که شهردار به همه آنها پاسخ داد.




تاریخ : شنبه 92/11/12 | 10:27 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 

انقلاب حجت‌الاسلام علی طالبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم  اظهار کرد: در بیش از سه دهه، کشتی انقلاب اسلامی در دریای متلاطم و سرشار از خطرات سهمگین با وجود مواجهه با انواع تهدیدها و تحریم‌ها توانسته به خوبی راه خود را طی کرده و قله‌های موفقیت را در عرصه‌های مختلف فتح کند و الگوی کشورهای منطقه و سراسر جهان شود‌.

وی با تبریک دهه مبارک فجر افزود: انقلاب اسلامی ایران پدیده‌ای الهی و مبارک بود که در اواخر قرن بیستم جهان استکباری را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مستضعفان عالم روشن کرد.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری رهبران شایسته‌ای چون حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری توانسته اینک به الگوئی برای جهانیان تبدیل شود و پایه‌های سیستم نظام لیبرال سرمایه‌داری را به لرزه در‌آورد.

وی بیان کرد: همه مسئولان‌، نخبگان و خواص و دست اندرکارانی که به نوعی صاحب قدرت و منصب هستند، باید برای رساندن این کشتی به مقصد از هیچ کوششی دریغ نکنند.

طالبی گفت: اگر کسانی در نیمه راه دچار خستگی و یا دچار رکود روحی‌، فکری و یا سیاسی شوند‌، قطعا خللی به این حرکت توفنده و پر شتاب وارد نمی‌شود.

وی خاطر نشان کرد: تنها مسئله‌ای که اتفاق می‌افتد، این است که از این کشتی خارج و دچار طوفان‌های سهمگین می‌شود چرا که نیروهای تازه نفس این حرکت را به راحتی ادامه می‌دهند چون ناخدای این کشتی ولی امر مسلمین بوده و رابطه او با ملت ناگسستنی است‌.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه تا زمانی که این رابطه اعتقادی وجود دارد هیچ خطری این انقلاب را تهدید نخواهد کرد، افزود: اگر کسی امروز در مقابل ولایت فقیه قرار گیرد با همه سوابق خوبی که داشته باشد مانند کسی است که در مقابل معصومین(ع) قرار گرفته است، همان طلحه و زبیر زمان است.

وی دیگر دستاورد مهم انقلاب اسلامی ایران را فروپاشی نظریه جدایی دین از سیاست عنوان و بیان کرد: قدرت‌های استکباری جهان برای چپاول دسترنج توده‌های محروم نغمه جدایی دین از سیاست را مطرح کردند و با این توطئه توانستند بر جنبه‌های فکری، فرهنگی‌، دینی و ملی جوامع اسلامی تسلط پیدا کنند و منابع مالی و ذخایر زیر زمینی آن‌ها را به غارت ببرند که پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بر چنین عقیده باطلی خط بطلان کشید.

طالبی ابراز کرد: حضرت امام(ره) به منظور ایجاد حاکمیت الهی بر اساس موازین اسلام اصل مقدس ولایت فقیه را مطرح و زمام امور جامعه اسلامی را به دست گرفت و رهبری سیاسی و مذهبی را عینیت بخشید

 




تاریخ : شنبه 92/11/12 | 10:14 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 

علی یوسفی فرماندار خدابندهفرماندار خدابنده با اشاره به افتتاح 29 پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال همزمان با دهه فجر، از احداث یک مجتمع گاوداری 5 هزار راسی در خدابنده خبر داد.

علی یوسفی با اشاره به اینکه قرار است یک مجتمع گاوداری 5 هزار راسی در خدابنده احداث شود، اظهار کرد: کار‌های اداری این مجموعه شامل امضای قرارداد و موافقت‌ نامه‌های این طرح انجام شده است.

وی افزود: احداث این مجموعه با مشارکت اقتصادی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که یک سرمایه گذاری مطمئن است انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان خدابنده بیان کرد: این مجموعه شامل فضایی بالغ بر 380 هکتار زمین است که در آن فعالیت‌هایی همچون دامپروری، کشاورزی، پرورش گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی مربوطه انجام می‌شود.

وی با اشاره به 328 هکتار زمین مورد نیاز برای این پروژه تصریح کرد: 130 هکتار از زمین این مجموعه خریداری شده است و 250 هکتار نیز از طریق زمین‌های ملی شهرستان تامین شده است.

یوسفی به ویژه برنامه جشن انقلاب که در 16 بهمن برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت: این برنامه به صورت شهرستانی و با همکاری شبکه استانی اشراق انجام می‌شود.

وی به افتتاح 29 پروژه با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال در شهرستان خدابنده اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها شامل گازرسانی به شش روستا، راه سازی در دو روستا، سالن ورزشی در سجاس با ظرفیت 80 نفر، سالن ورزشی بانوان، سالن مدیریت بحران در قیدار است.

فرماندار شهرستان خدابنده تصریح کرد: تعدادی از این پروژه‌ها با حضور استاندار و مسئولان استانداری و برخی دیگر توسط مسئولان شهرستانی افتتاح می‌شوند.

 




تاریخ : شنبه 92/11/12 | 10:10 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده از جمع‌آوری 18 میلیارد ریال زکات در شهرستان خدابنده خبر داد.

خبرگزاری فارس: جمع‌آوری 18 میلیارد ریال زکات در شهرستان خدابنده

 

غدیر خلجی عصر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان خدابنده که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، گزارشی از عملکرد دبیرخانه شورای زکات در این شهرستان ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از سنت‌های حسنه جمع‌آوری زکات است، اضافه کرد: کمیته امداد خدابنده به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده با اشاره به برگزاری جلسات زکات در شهرستان خدابنده افزود: با برگزاری این جلسات راهکارهای لازم برای جمع‌آوری زکات در شهرستان بررسی می‌شود.

این مسئول با اشاره به سیاست‌های تشویقی و مبلغ پیش‌بینی شده برای جمع‌آوری زکات در سال‌جاری تصریح کرد: از همه فعالیت‌های انجام شده در بحث زکات از جمله برگزاری جلسات چهره به چهره با کشاورزان مستند‌سازی شده است.

وی همچنین به نصب بنرهای تبلیغی در زمینه زکات در سطح نیز اشاره داشت و گفت: این بنرها در معابر پرتردد شهر نصب می‌شود.

خلجی در ادامه با اشاره به جمع‌آوری 18 میلیارد ریال زکات در شهرستان خدابنده طی سال جاری اذعان داشت: این مبالغ صرف ساخت 54 پروژه عمرانی در روستاها و شهرها می‌شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده با بیان اینکه بالا بودن مبلغ زکات جمع‌آوری شده به دلیل همکاری روحانیون صورت گرفته است، ادامه داد: کمیته امداد نیز به منظور تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات از ظرفیت روحانیون استفاده می‌‌کند.

این مسئول به اعزام مبلغان به مناطق محروم شهرستان اشاره داشت و بیان کرد: تبیین اهمیت و لزوم پرداخت زکات در جامعه اسلامی با حضور در مناطق مختلف از جمله اقداماتی است که با همکاری روحانیون انجام می‌شود




تاریخ : شنبه 92/11/12 | 9:58 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

امام جمعه قیدار گفت: روحانیون نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ زکات دارند.

خبرگزاری فارس: روحانیون نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ پرداخت زکات دارند

 

 حجت‌الاسلام علی طالبی عصر امروز در جلسه شورای زکات شهرستان خدابنده اظهار کرد: طی سال جاری اقدامات چشمگیر و مورد توجهی در بحث تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در شهرستان صورت گرفته است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه شورای زکات در این شهرستان اذعان داشت: تلاش‌های انجام شده توسط این دبیرخانه موجب گرایش مردم به پرداخت زکات شده است.

امام جمعه قیدار در با اشاره به آیات قرآنی نازل شده و روایات نقل شده از ائمه معصومان (ع) در رابطه با پرداخت زکات گفت: با بررسی‌های به عمل آمده در قرآن کریم کلمه زکات 32 بار تکرار شده است که این امر نشان از اهمیت بالای این موضوع است.

این مسئول با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات تصریح کرد: زکات یکی از واجبات است و قبولی نماز منوط به پرداخت زکات است.

طالبی به انجام کارهای تبلیغی در بحث تبلیغ و ترویج زکات نیز تاکید کرد و بیان داشت: تبلیغ زکات باید به گونه‌ای باشد که در پایان هر سخنرانی گریزی نیز به تبلیغ زکات و واجبات اسلام زده شود.

وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌های اجرایی از جمله جهاد کشاورزی و سازمان تبلیغات اسلامی در زمینه جمع‌آوری زکات اذعان داشت: حضور پررنگ روحانیون نیز کمک شایانی به تبیین این امر مهم در جامعه می‌کند




تاریخ : شنبه 92/11/12 | 9:57 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از پیشرفت 95 درصدی ساخت بقعه قیدار نبی (ع) در شهرستان خدابنده خبر داد.

خبرگزاری فارس: پیشرفت 95 درصدی ساخت بقعه قیدار نبی خدابنده

 

حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره اوقاف شهرستان خدابنده فعالیت‌های بسیاری را در طول سال برای بازسازی و تعمیر بقاع متبرکه انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بازسازی بقاع و همچنین رسیدگی به امور امامزادگان موجب جذب جوانان به این مکان‌های مذهبی می‌شود، تصریح کرد: تبدیل بقاع به قطب فرهنگی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری صورت می‌گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اداره اوقاف این شهرستان در بحث توسعه حرم قیدار نبی (ع) ادامه داد: میزان پیشرفت حرم قیدار نبی (ع) 95 درصد است.

این مسئول همچنین به ساخت محوطه این بقعه نیز اشاره کرد و یادآور شد: آزاد سازی محوطه و ساخت آن دارای 20 درصد پیشرفت است.

محمدی از دیگر پروژه‌های در حال ساخت اداره اوقاف شهرستان خدابنده را تالار احسان عنوان کرد و گفت: با بازرسی‌های به عمل آمده میزان پیشرفت این تالار 30 درصد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد موقوفات موجود در شهرستان خدابنده را بیش از 50 مورد اعلام کرد و ابراز داشت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در تلاش است با توجه به سیاست‌های کلی سازمان موقوفات را در شهرستان توسعه داده و موقوفات موجود را حفظ کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده در ادامه با دعوت از مردم به انجام عمل حسنه وقف متذکر شد: وقف میراث جاویدان هر شخص و به معنای هدیه ابدی برای خدمت عمومی است.

این مسئول با بیان اینکه وقف به عنوان صدقه جاریه است، اذعان داشت: یکی از خصوصیات انسان مومن تخصیص دادن قسمتی از مالش برای نیازمندان است و یکی از

یکی از بهترین نوع تخصیص مال، وقف است که انسان مومن قسمتی از مالش را در راستای برطرف ساختن مشکل موسسه‌های خدمات رسانی به اجتماع و نیازمندان وقف می‌کند.




تاریخ : شنبه 92/11/12 | 5:14 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 همزمان با فرارسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، بهره برداری از 27 پروژه بیمه ای و درمانی در کشور آغاز می شود.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان تامین اجتماعی، افتتاح بخش ارولوژی بیمارستان لبافی نژاد، درمانگاه آزادی، ساختمان های پشتیبانی و شروع عملیات اجرایی بیمارستان هدایت از پروژه های آماده بهره برداری اداره کل درمان تامین اجتماعی استان تهران خواهد بود.

همچنین در این ایام، بخش سنگ شکن بیمارستان امام رضا(ع) آذربایجان غربی، درمانگاه خدابنده زنجان، نصب و راه اندازی بخش سنگ شکن بیمارستان ولیعصر(ع) قائمشهر، افتتاح و پلی کلینیک دکتر غرضی اصفهان، مدیریت درمان و اسنادپزشکی خراسان رضوی، اداره کل و مدیریت درمان قزوین و درمانگاه خمین آماده کلنگ زنی می شوند.

بر اساس این گزارش، شعب 9 و 24 شرق تهران بزرگ، شعبه 17 غرب تهران و شعبه بهارستان اداره کل شهرستان های تهران نیز در این ایام افتتاح می شود.

همچنین شعب سرعین و اصلاندوز در استان اردبیل، ساختمان شعب کوهرنگ(چلگرد) و شهرستان بن از چهارمحال و بختیاری، شعبه دو بیرجند، شعبه اقماری آوج و شعبه چهار کرمانشاه همزمان با دهه فجر افتتاح خواهند شد.

شعب سیاهکل، ماسال و کوچصفهان استان گیلان، شعبه سه اراک، شعبه دو ساوه، شعب کمیجان و خنداب، ساختمان اداره کل، همچنین شعب یک و عقدا یزد نیز افتتاح و شعب سه یزد، دو سنندج و دو بانه کلنگ زنی می شود.




تاریخ : چهارشنبه 92/11/9 | 11:2 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 مدیر  کل اوقاف وامورخیریه استان زنجان با اشاره به برخی ازآیات قرآنی نازل شده در زمینه وقف و همچنین روایات نقل شده از ائمه معصومان (ع) در این زمینه گفت : وقف یک سنت حسنه است و همگان باید در ترویج بیش از پیش آن تلاش کنند.

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به وجود 2 هزار و 430 موقوفه در استان زنجان بیان کرد: با راه‌اندازی سامانه جامع موقوفات اطلاعات کاملی از موقوفات موجود در استان گردآوری شده است.

 وی با اشاره به اینکه در این سامانه جامع همه اطلاعات مربوط به موقوفات استان ثبت شده است، اضافه کرد: وارد کردن اطلاعات موقوفه و مکان متبرکه، پرونده‌های ثبتی و منفعتی یا انتفاعی بودن موقوفات از دیگر اطلاعات ثبت شده در این سامانه است.

 این مسئول با ارائه گزارشی از موقوفات موجود در استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر در استان زنجان 2 هزار و 436 موقوفه وجود دارد.

 حجت الاسلام باقری با اشاره به اینکه از مجموع موقوفات استان زنجان 950 مورد منفعتی است،ادامه داد :  همچنین از این تعداد 318 مورد درآمد دار است.

 وی با بیان اینکه بیشترین موقوفات از نظر تعداد در مرکز استان متمرکز است، خاطرنشان کرد: همچنین از نظر ارزشی نیز قیدار دارای بیشترین موقوفات است.




تاریخ : چهارشنبه 92/11/9 | 10:58 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از برگزاری مراسم جشن انقلاب در مساجد خدابنده خبر داد.

خبرگزاری فارس: برگزاری مراسم جشن انقلاب در مساجد خدابنده حجت‌الاسلام حسن‌رضا محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی به مناسبت دهه فجر در شهرستان خدابنده برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم جشن و سخنرانی در مساجد این شهرستان تصریح کرد: امسال در 15 مسجد این شهرستان مراسم جشن انقلاب برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه مراسم جشن انقلاب با حضور مردم شهرستان و جمعی از مسئولان در دهه فجر و در مساجد مختلف برگزار می‌شود، اضافه کرد: مسجد فاطمه زهرا (س) شهر قیدار، مسجد مهدیه شهر قیدار، مسجد باب الحوائج شهر قیدار، مساجد جوار امامزاده قاسم (ع) شهر سهرورد و مسجد حضرت موسی بن جعفر (ع) شهر قیدار از جمله مساجدی هستند که امسال جشن انقلاب در آنها برگزار خواهد شد.

این مسئول همچنین به برگزاری مراسم جشن انقلاب در مساجد حسینیه و زینبیه اعظم قیدار اشاره کرد و اذعان داشت: امسال نیز طبق سنوات گذشته در جوار بقعه قیدار جشن انقلاب با حضور مردم و مسئولان برگزار خواهد شد.

وی همچنین به برگزاری جشن انقلاب و سخنرانی در امامزاده احمد (ع) روستای غلام ویس اشاره کرد و گفت: امسال در امامزاده حمدالله روستای قرا محمد و امامزاده سید ابراهیم (ع) روستای آغاجری نیز جشن انقلاب برگزار خواهد شد.

محمدی در خاتمه از برگزاری مراسم جشن در امامزاده سید ابراهیم شهر سجاس خبر داد و بیان کرد: همچنین در مساجد فاطمه زهرا (س) شهر سجاس، مسجد سادات شهر سجاس و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای مجید آباد نیز جشن انقلاب برگزار خواهد شد.




تاریخ : چهارشنبه 92/11/9 | 10:52 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه