شهریور 92 - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

با تصمیم هیئت دولت جمشید انصاری به عنوان استاندار زنجان منصوب شد.
 در جلسه امروز هیئت دولت جمشید انصاری به عنوان استاندار جدید زنجان منصوب شد.

 جمشید انصاری از اعضای بنیاد باران است وی در مجلس هشتم از معدود نماینده های اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی بود.

از دیگر سوابق انصاری می توان به، استاندار آذر بایجان غربی، عضو ستاد برنامه ریزی امور فرهنگی فرزندان شاهد، عضو هیئت مدیره سازمان اقتصادی کوثر، عضو شورای عالی اداری کشور به عنوان صاحب نظر به انتخاب رئیس جمهور وقت سید محمد خاتمی، عضویت در سه شورا از 7 شورای تدوین برنامه سوم توسعه و دبیر شورای اصلاح ساختار کشور و... اشاره کرد.




تاریخ : چهارشنبه 92/6/27 | 11:40 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی رابه عنوان معاون جدیدحقوقی وامورمجلس این وزارتخانه وبه جای احمدحیدری منصوب کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی سه دوره نماینده مجلس شورای اسلامی در مجلس (اول، دوم و چهارم)، ریاست کمیسیون اداری و استخدامی مجلس، نماینده منتخب مجلس چهارم در شورای عالی اداری، معاونت حقوقی و امور مجلس سازمان مدیریت، دبیری هیات عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری، مدیرکل حقوقی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، نماینده هیأت عالی گزینش در هیات مرکزی وزارت آموزش و پرورش و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان بوده است.
همچنین در حاشیه انتصاب معاون جدید حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، علی اصغر فانی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، اظهارداشت: دوستی و آشنایی اینجانب با آقایان مهندس حیدری و حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی از قدمت زیادی برخوردار است، گرچه امروز به ظاهر از مهندس حیدری خداحافظی می‌کنیم، اما همچنان به راهنمایی و حمایت وی نیازمندیم.

وی با تقدیر و تشکر از حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری زنجانی برای پذیرش این مسئولیت افزود: وزارت آموزش وپرورش باگستردگی فراوان با کارمندان قانون ا ستخدام کشوری به تنهایی جمعیتی دوبرابرنیروی ا نسانی مجموع سایر وزارتخانه‌ها دارد.

فانی وزارت آموزش و پرورش را بزرگ‌ترین فصل مشترک دولت و ملت توصیف و اظهار کرد: هر تصمیمی که در آموزش و پرورش اتخاذ می‌شود بر کل جامعه تاثیر می‌گذارد، زیرا این وزارتخانه به وسعت ایران اسلامی مخاطب دارد و تصمیمات آن بسیار حساس و اثرگذار است.

وی مجلس را عصاره ملت نامید و ادامه داد: نقش و اهمیت معاونت حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش به واسطه وظایف کاری آن نظیر تعامل فراوان با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، ارتباط با دیوان عدالت اداری، دیوان محاسبات، شورای عالی اداری و... است؛ به همین جهت درانتخاب معاون پارلمانی این وزارتخانه مطالعه و دقت فراوان صورت گرفته است.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین مصطفی ناصری معاون جدید حقوقی و امور مجلس این وزارتخانه، گفت: به دلیل ضرورت کاری که دکتر فانی مطرح کردند، پذیرای این مسئولیت شد.

حجت السلام ناصری در زمینه پذیرش این مسئولیت افزود: اگرچه از نظر اداری کارمند آموزش و پرورش نبوده‌ام، اما با این مجموعه بیگانه نیستم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سوابق اجرایی خود، ادامه داد: زمینه آشنایی اینجانب با دکتر فانی به بیش از یک دهه گذشته در هیأت مرکزی وزارت آموزش و پرورش بر می‌گردد.

وی با اشاره به این مطلب که دکتر فانی شخصیت شناخته شده‌ای در کشور است، اضافه کرد: دلایل پذیرش این مسئولیت از سوی بنده به واسطه خصوصیاتی نظیر؛ تعبد به احکام شرع و اسلام و در کنار آن تعصب به مسائل مذهبی و حمایت از حق بود که در ایشان سراغ داشتم.

حجت الاسلام والمسلمین ناصری با ابراز خرسندی از انتصاب دکتر فانی به سمت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: خوشحالی اینجانب از این انتصاب به واسطه آموزشی و پرورشی بودن وی بود، زیرا‌گاه مشکلاتی که دراین وزارتخانه بوجودمی‌آمد ازقرارگرفتن فردی غیرازجامعه آموزش وپرورش در رأس آن ناشی می‌شد.

وی در پایان با اشاره به استمداد از لطف الهی در انجام امور، گفت: از زحمات مهندس حیدری تشکر می‌کنم و امیدوارم رهنمودهای وی ادامه داشته باشد تا آنچه در انجام امور به آن نیاز داریم حمایت دکتر فانی برای پیشبرد کار‌ها و کمک سایر دوستان است.




تاریخ : سه شنبه 92/6/26 | 8:39 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

علی یوسفی عصر امروز در جمع مسئولان این شهرستان با اشاره به پروژه‌های عمرانی صورت گرفته در شهرهای شهرستان خدابنده، خواستار توجه و همیاری بیشتر به شهرداری‌های این شهرستان خدابنده برای پیشبرد پروژه‌های عمرانی شد.

وی با اشاره به دو شهر جدید کرسف و نوربهار تصریح کرد: مسئولان استانی باید توجه ویژه به این دو شهر داشته باشند.

فرماندار شهرستان خدابنده افزود: توسعه این دو شهر نیازمند توجه و حمایت مسئولان استانی است.

وی در ادامه با اشاره به نام‌گذاری سال‌جاری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت: همه ساله این نامگذاری‌ها آثار و برکات بسیار ارزشمندی برای توسعه کشور در همه عرصه‌ها به ارمغان می‌آورد.

فرماندار شهرستان خدابنده افزود: مدیران شهرستان باید از شعار سال به نحو مطلوب استفاده و آن را یک فرصت مغتنم در عرصه تولیدی و اقتصادی‌، ‌سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی به حساب آورند.

وی با تاکید بر لزوم همت مضاعف مسئولان در راستای توسعه روزافزون منطقه تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید با همتی مضاعف و با همراهی و همدلی هر چه بیشتر همچون سال‌های گذشته با حرکتی جهشی در عرصه تولید و اقتصاد و رفع مشکلات موجود گام‌های موثری بردارند.

یوسفی افزود: توسعه بخش کشاورزی تحقق عملی شعار سال است که با توجه به ظرفیت‌های بالقوه شهرستان، ارتقاء و توسعه بخش کشاورزی فرصت و زمینه مناسبی برای افزایش بازده تولیدات داخلی است.

وی به تبیین شعار حماسه اقتصادی اشاره و عنوان داشت: این شعار باید در رأس همه اولویت‌های کاری قرار گرفته و همراه با برنامه‌ریزی هدفمند در تمام عرصه‌ها عملیاتی شود.




تاریخ : جمعه 92/6/22 | 1:1 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

ابوالغنایم، شیخ رکن‌الدین سجاسی از مشهورترین عارفان نیمه اول قرن هفتم هجری قمری است. وی در زمان امیرمسعود شاه خسروی در قرن هفتم (سبعه ثمانیه مجلسی) از طوایف جلال‌الدین عبدالوفاء سجاسی و قوام الدین و کمال‌الدین سجاسی بوده است که کمال‌الدین سجاسی را کمان خنجری می‌گفتند. پدر رکن‌الدین سجاسی جلال‌الدوله حسن وزیر المسترشد بالله ابومنصور الفضل بن احمد خلیفه عباسی بود، و شرف‌الدوله نایب پدر در امور هارون الرشید بوده است.
حمدالله مستوفی در «نزهة‌القلوب» می‌نویسد: سجاس و سهرورد در آغاز دو شهر بوده که در فترت مغول خراب شد، اکنون به هریک به قدر دیمی مانده است.» زین‌العابدین شیروانی هم در «بستان السیاحه» و نیز در «حدائق السیاحه» درباره سجاس چنین گفته است: «در قدیم الایام شهری کوچک بوده از بلاد آذربایجان و روایتی از عراق عجم که در فترت مغول خراب شده است، اکنون قریه‌ای است و رکن‌الدین که از مشایخ سلسله صفی‌الدین اردبیل است از آن جا ظهور نموده است.»
شیخ رکن‌الدین سجاس مراد و مرشد شمس‌الدین، محمدبن علی‌بن ملک داد تبریزی بود چنانچه مو لف «روضات الجنات» می‌نویسد:شیخ ابوبکر بن (سله‌باف) پیرشیخ شمس‌الدین تبریزی است. حضرت شمس‌ تبریزی مدت مدید ملامت شیخ ابوبکر سله باف نمود. بعد از کسب اجازه از او سیاحت می‌کرد و محبوب و مطلوب خود را می‌جست تا به خدمت شیخ‌المشایخ رکن‌الدین سجاسی رسید.» روزی رکن‌الدین سجاسی شمس‌الدین را گفت: «ترا می‌باید رفت و در رم سوخته‌ای است، آتش در وی می‌باید زد»
از مریدان و تربیت یافتگان دیگر شیخ‌ رکن‌الدین سجاسی، شیخ اوحدالدین کرمانی و شیخ شهاب‌الدین اهری است که در ترجمه احوال در کتاب دانشمندان آذربایجان آمده است. «شیخ شهاب‌الدین محمود اهری از مشایخ تبار آذربایجان و از ارادات ایشان، رکن‌الدین سجاس است. در مدرسه سرخاب تبریز رفته و منظور نظر وی شده است، پس از عقد نکاح دختر وی خدیجه سلطان از طرف آن بزرگوار (شیخ رکن‌الدین سجاس) به قصبه اهر رفته و تا آخر عمر به هدایت و ارث مردم مشغول بوده و به درجه قطب عرفان نائل گشته و در همان قصبه وفات نموده است.
مولانا شهاب‌الدین سجاس برادر رکن‌الدین سجاسی بوده که مریدانی از جمله: شیخ شجاع‌‌الدین تبریز پیرو مرشد زاهد گیلانی، شیخ اوحدالدین کرمانی، شیخ اصیل الدین محمد شیرازی، ابن الجوزی (مرید رکن‌الدین سجاسی) و عزالدین مرودبن محمدبن معین‌الدین محمود ذهبی شیرازی مشهور به زرکوب و شیخ‌ شهاب‌اله آقای محمدنوربخش صاحب کتاب سلسله الذهب و سلسله الاولیاء داشته است. وی در تذکره این کتاب چنین بیان می‌کند: «رکن‌الدین السجاس کان من اکابر الاولیاء و المرشیدین و متکلمات و الریاضیات و المشاهدات و المعانیات وله زعامت احکام الشریعه و آداب الطریقه و هوشان کبیر: رکن‌الدین سجاس قدس سره از بزرگان اولیاء خدا و مرشدان و از بزرگان احوال مکاتبات بی‌هدایت کشفیات، با سختی‌ها و مشاهده‌های غیرعادی و معانیات بود. وی دارای رهبری در احکام دین و آداب طریقت فقه اسلامی و مقامی بلند بود که منزلت و شان بسیار داشت. ابوالغنایم رکن‌الدین سجاسی دارای نوشته‌ها مانده است. نوشته‌های کوتاه و پراکنده و رباعیها و قطعاتی نیز از او در حواشی کتب عارفان دیده می‌شود و از جمله آثار ایشان مقاله مناظره عبدالوفاء و سجاس در مورد عرفان، ظاهرا میکروفیلم آن بنا به نقل از «کتاب تاریخ پیدایش تصوف و عرفان» در کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران موجود می‌باشد. البته گروهی هم معتقدند که در زمان مغول آثار او و از جمله این اثر نیز از بین رفته است. از اشعار فارسی او نیز دو رباعی نقل شده است.
مردان خدا میل به هستی نکنند خودبینی و خویشتن پرستی نکنند
آنجا که مجردان حق می‌نوشند خم خانه تهی کنند و مستی نکنند
غواصی کن، گرت گهر می‌یابد غواصی را چهار هنر می‌باید
سررشته به دست یار و جان بر کف دوست دم نازدن و قدم زسر می‌باید

مؤلف «تاریخ عرفا و حکمای زنجان» از «شیرازنامه» چنین نقل کرده است که «بعد از وفات شیخ روز بهان تبلی، عزالدین مردود زرکوب برای اولین مرتبه به سفر حجاز رفت و در آن سفر او را به خدمت شیخ اوحدالدین کرمانی و رکن‌الدین سجاس موافقت و مواخات عظیم دست داد. چون وفات شیخ روزبهان
در محرم سال 606 بوده است، شیخ رکن‌الدین در این سال در قید حیات بوده است و وفات وی بعد از این سال بوده است




تاریخ : شنبه 92/6/16 | 4:40 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر




تاریخ : یکشنبه 92/6/10 | 12:37 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

ملا قربانعلی ارقینی معروف به حجت‌الاسلام مرجع تقلید قدرتمند و پر نفوذ عصر مشروطه در حدود سال 1246ق در یکی از روستاهای شهرستان خدابنده به نام ارقین  چشم به جهان گشود. پدرش کشاورزی معتقد و شیفته اهل بیت عصمت علیهم السلام موسوم به علی عسکر بود و مادرش سارا (نرگس) نام داشت.

 در اوایل کودکی از زادگاهش به زنجان آمد و پس از طی تحصیلات مقدماتی، در مدرسه نصرالله خان به تحصیل علوم دینی پرداخت و مقدمات علوم اسلامی را نزد اساتید آن دیار از جمله آخوند ملاعلی قارپوزآبادی فرا گرفت.

 در سال 1266ق که با شروع فتنه بابیان در زنجان و وقوع آشوب در شهر، مجال درس و بحث از عالمان دینی گرفته شده بود ملا قربانعلی زنجانی برای ادامه تحصیل و شرکت در درس خارج عازم عتبات شد، 1 اما چون راه عراق بسته بود ابتدا مدتی را در بروجرد گذراند و سپس راهی نجف اشرف شد و در آن شهر از محضر عالمان بزرگی چون صاحب ‌جواهر، شیخ مرتضی انصاری، شیخ راضی نجفی و حاج سید حسین کوه‌کمری کسب فیض نمود.

 ایشان در غربت سالیان درازی را در نهایت تنگدستی سپری نمود و با پشتکار فراوان به درجه اجتهاد نائل گشت و با درگذشت استاد ارجمندش شیخ مرتضی انصاری در سال 1281ق به زنجان بازگشت و دنباله کار استاد خود آخوند قارپوزآبادی را در تأسیس و تکمیل حوزه علمیه زنجان به دست گرفت وبه تربیت شاگردان و ترویج و اجرای قوانین اسلام پرداخت. 2 از حوزه علمیه او در زنجان و از محضر پر فیضش نیز فقها و مراجع تقلید نامدار و دانشمندان بنامی همچون سید یونس اردبیلی، شیخ عبدالکریم زنجانی‌ نجفی و آخوند ملا فتحعلی زنجانی برخاسته هر کدام به سهم خویش در ترویج اسلام و روشن‌سازی افکار مسلمین کوشیدند.

 از ویژگیهای شخصیت حجت‌الاسلام دانش فراوان در احکام و مسائل شرعیه، محفوظات گسترده، قوه استقلال و فقاهت عمیق بود. او بر فقه تسلط کامل داشت و شاید تنها مرجع تقلید آن دوران بود که هئیت استفتائیه نداشت و خود همه سؤالهای شرعی و استفتائات را کتباً پاسخ می‌داد.

 ایشان علاوه بر فقه و اصول در عرفان و حکمت نیز اطلاعات وافری داشت. از دیگر ویژگیهایش دوری کامل او از دنیا و لذات آن بود. زهد و پارسایی و زندگی کاملاً ساده او و عدم علاقه به مال‌اندوزی ایشان همه مردم را شیفته خود ساخته بود. آن عالم بزرگوار در سراسر عمر تأهل اختیار نکرد. از جمله خصائص مهم آخوند زنجانی عزت نفس و مناعت طبع وی در قبال ارباب قدرت بود. احتشام‌السلطنه یکی از حکام زنجان در روزگار ناصرالدین‌شاه در خاطرات خود می‌نویسد: «آخوند ملا قربانعلی زنجانی مردی وارسته، فقیه، عالم و مورد توجه عموم مردم بود و ابداً با هیچ حکومتی رفت و آمد نمی‌کرد». 3 حجت‌الاسلام در طول دوران زعامت دینی خود از عوامل حکومت قاجار نه حاکمی را پذیرفت و نه به حضور حاکمی رفت. او رجال دیوانی قاجار را عادل نمی‌دانست و با هیچ یک از پادشاهان قاجار ملاقات نکرد.

 در حیات سیاسی ایشان برخورد شدید با دو حاکم خودکامه عصر استبداد در زنجان مانند مهدی خان وزیر‌همایون و سعدالسلطنه دیده می‌شود. یکی دیگر از ویژگیهای فکری، عقیدتی و سیاسی آخوند ملا قربانعلی زنجانی خصلت مشروعه‌خواهی ایشان است. او یکی از فقیهان بزرگ عصر قاجار و مشروطیت است که در جریان نهضت مشروطه‌خواهی اصل قضیه را مشکوک می‌پنداشت و آن را تحریکی از سوی دولتهای استعماری روس و انگلیس برای تأمین مقاصد خاص خودشان تلقی می‌کرد. 4 در انقلاب مشروطه حجت‌الاسلام شیخ فضل‌الله نوری، آقا سید محمدکاظم یزدی و میرزا حسن مجتهد تبریزی معتقد بودند که قانون اساسی و دیگر قوانین حقوقی و جزایی باید مطابق با قوانین اسلام و شرع باشد به همین دلیل پیشنهاد کردند عنوان حکومت، مشروطه مشروعه باشد و شیخ فضل‌الله نوری سردمدار نهضت مشروطه مشروعه یا مشروعه‌خواهی گردید.

 رویارویی و نبرد دو اندیشه مشروطه و مشروعه محدود به تهران نبود و در شهرهای بزرگ دیگر نیز وجود داشت.در رشت آیت‌الله حاج ملا محمد خمامی ‌رشتی، در زنجان آخوند ملا قربانعلی زنجانی و در تبریز میرزا محمدحسن مجتهد تبریزی از حامیان مشروطه مشروعه بودند. با مخالفتهای حجت‌الاسلام، اندیشه مشروطه‌خواهی در زنجان رونق چندانی نیافت و از این روی طرفداران مشروطیت بر آن شدند تا مردم زنجان را به نهضت مشروطه‌خواهی ملحق نمایند و بدین منظور از سوی محمدولی خان سپهدار تنکابنی دو تن از مشروطه‌خواهان رشت که در قزوین استقرار یافته بودند وارد زنجان شدند و به تبلیغ مشروطه در بین مردم پرداختند.

 کم کم آرامش شهر از بین رفت و مردم دچار اختلاف عقیده شدند. آخوند ملا قربانعلی زنجانی به عظیم‌زاده اردبیلی و علی‌اکبر خان زنجانی دو مأمور اعزامی پیغام داد که برای برقراری مجدد آرامش شهر، زنجان را ترک نمایند ولی آنان به رغم این توصیه دارالحکومه را تصرف کردند و زمام امور شهر را در دست گرفتند و آتش جنگ را شعله‌ور ساختند.

 در پی این اقدام مردم زنجان با رهنمودهای حجت‌الاسلام موفق شدند دارالحکومه را از دست مشروطه‌خواهان خارج نمایند ولی بعد از مدت کوتاهی محمدعلی ‌شاه از سلطنت خلع شد و مشروطه‌خواهان قدرت را در دست گرفتند. 5 آنان پس از برقراری حکومت به تصفیه حساب با مخالفان مشروطه پرداختند. طرفداران استبداد هر یک به گوشه‌ای پناه بردند ولی حامیان مشروطه مشروعه مانند شیخ فضل‌الله نوری و آخوند ملا قربانعلی زنجانی همچون کوه مقاوم و استوار پا برجای ایستادند.

 در سال 1327ق مشروطه‌خواهان قوایی را به سرکردگی سه تن از سرداران مشروطه به نامهای سردار معتضد، سردار بهادر بختیاری و یپرم ‌خان ارمنی جهت سرکوب مخالفان مشروطه به اردبیل و زنجان روانه ساختند. آنها، این بزرگوار را دستگیر و به عتبات عالیات تبعید نمودند. این مجاهد نستوه و بزرگوار در سال 1328ق تنها و غریبانه در کاظمین دار فانی را وداع گفت و تا آخرین لحظه عمر برای تحقق حکومت مشروعه پایداری نمود. از تألیفات آخوند ملا قربانعلی زنجانی می‌توان به رساله سؤال و جواب، رساله مفصل توضیح‌المسائل، حاشیه بر تبصره المتعلمین فی احکام‌الدین و حاشیه بر مکاسب اشاره نمود.

منبع:موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران




تاریخ : چهارشنبه 92/6/6 | 3:53 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

محمد سلطانی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی نمایندگان ادوار انتخاب شد.

اسامی اعضای جدید شورای مرکزی نمایندگان ادوار به شرح ذیل می باشد.

 محمدرضا مجیدی نماینده سابق شهرستان فسا

همت بیگمرادی نماینده سابق شهرستان قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب

حسین رشیدی نماینده سابق شهرستان داراب فارس

میرحسین سیدزاده نماینده سابق شهرستان جلفا - مرند

خداداد قبادی نماینده سابق شهرستان اقلید فارس

سید امرالله موسوی نماینده سابق شهرستان خمین

سید محمد ابطحی نماینده سابق شهرستان خمینی‌ شهر

سید مجتبی عرفانی نماینده سابق شهرستان تالش

لاله افتخاری نماینده سابق و فعلی شهرستان  تهران

سید حشمت‌الله موسوی نماینده سابق شهرستان ایلام

محمد قاسم کیا نماینده سابق شهرستان کردکوی

سید خلیل موشح نماینده سابق شهرستان بندر انزلی

سعدالله روستا نماینده سابق شهرستان سروستان

محمد سلطانی نماینده سابق شهرستان خدابنده

محمد رضایی نماینده سابق شهرستان بندر عباس

علی محمد کریمی نماینده سابق شهرستان مریوان




تاریخ : چهارشنبه 92/6/6 | 2:27 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر




تاریخ : یکشنبه 92/6/3 | 2:3 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

                                                                                                                                  

 اجلاس بین المللی صلح، روز سه شنبه به همت موسسه بین المللی صلح با حضور هنرمندان، سفرا و آیات عظام  و محمد سلطانی نماینده شهرستان خدابنده در مجلس هفتم وعضو شورای مرکزی نمایندگان ادوار در تالار وحدت برگزار و نشان ویژه صلح به آیت الله هاشمی رفسنجانی اهدا شد.

 دکتر حمیدرضا حقیقت، دبیر اجلاس بین المللی صلح در این مراسم گفت: صلح یک واژه جهان وطنی است شمولیت آن منحصر به افراد، جامعه و کشور خاصی نیست بلکه کلی و عمومی است. موسسه سفیران صلح، سروشی است برای رساندن پیام صلح به همه مردم جهان و به همین جهت، این پیام را امروز در این اجلاس از زبان همه شما ابلاغ مکی کنیم که همه مردم جهان با یکدیگر برابرند.

 در ادامه این مراسم پس از شعرخوانی حسین غفاری، ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه سفیران صلح گفت: این موسسه، سازمانی  مردم نهاد، حقوق بشر دوستانه و بین المللی است که در زمینه رفع مشکلاتی همچون ایدز، اعتیاد و افراط گری فعالیت می کند. وی افزود: ما در این مدت برنامه ها، مراسم، همایشهای ملی و بین المللی و مسابقاتی با نام جام سفیران صلح برگزار کردیم. در این اجلاس یکی از شخصیت های برجسته را انتخاب و نشان ویژه صلح را به وی تقدیم می کنیم. صنوبر در این زمینه افزود: امسال نشان ویژه صلح به لحاظ دیپلماسی صلح آمیز آیت الله هاشمی رفسنجانی به وی تقدیم میشود.

در ادامه این مراسم از آنجا که آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل مشغله کاری نتوانستند در این اجلاس شرکت کند، آیت الله هاشم هاشم زاده به نیابت از سوی وی پیام او را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است : در روزگاری که زیاده خواهانی از یک سو تروریسم و از سویی دیگر صلح و صفا و صمیمیت جوامع بشری را نشانه گرفته اتد و با تهدید تحقیر بذر خشم و کینه را در دل های بشریت می کارند، هر قدمی که در راه تلطیف قلوب همراهان بشری برداشته شود شایسته تقدیر و تشکر است.این فرهنگ غنی در دنیای معاصر که سبدهای اندیشه تصمیم سازان آن، بعضا خالی از عدالت است، عزیز می شود. از دوگانگی های حرف و عمل سردمداران جهانی نمی گویم تا کام مهمانان این اجلاس را تلخ ننماییم و این اقدام موسسه سفیران صلح را می ستایم.سوسوی یک ستاره در سیاهترین شبها آنقدر چشم نواز است که خیلی ها را به تماشا می نشاند انشاالله هر یک از میهمانان داخلی و خارجی، سفیران صلح ایران در جهان می شوند تا صلح و صفا در جهان بیشتر و بهتر بدرخشد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علیخانی مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی به نمایندگی از او نشان صلح را دریافت کرد. در ادامه مراسم به گروهی از هنرمندان، ورزشکاران و سفرای برخی کشورها تندیس صلح اهدا شد. علی دایی، رویانیان، اکبر عبدی، افشین پیروانی، بهنوش بختیاری، امین زندگانی، رضا داوود نژاد، شهره سلطانی، سحر ذکریا، آیدین یداللهی، رضا بنفشه خواه، خانواده مرحومه عسل بدیعی، و سفرای کشور های فلسطین، لیبی، سومالی، یمن، کوبا، الجزیره و زیمبابوه، از جمله کسانی بودند که تندیس صلح به آنها اهدا شد. در پایان این مراسم نهال صلح در محوطه تالار وحدت غرس شد.




تاریخ : شنبه 92/6/2 | 10:5 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
       



  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه