جمعآوری 3،9 میلیارد ریال صدقه در شهرستان خدابنده - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده از جمع‌آوری 3 میلیارد و 900میلیون ریال صدقه در شهرستان خدابنده خبر داد.

خبرگزاری فارس: جمع‌آوری 3،9 میلیارد ریال صدقه در شهرستان خدابنده غدیر خلجی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: یکی از آرمان‌های مهم و یکی از اهداف بنیادین که اسلام توجه به آن دارد ساختن یک جامعه ایده آل بر محور عدالت اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه صدقه چیزی است که انسان به قصد قربت از مال خود خارج سازد و به مستمندان و نیازمندان دهد، خاطرنشان کرد: صدقه به مطلق انفاق در راه خدا اطلاق می شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده با اشاره به برخی از آیات قرآنی نازل شده در زمینه اهمیت پرداخت صدقه، اذعان داشت: در سوره بقره قرآن یکی از آثار مهم صدقات را بهره مندی انسان از محبت خدا دانسته است.

این مسئول در ادامه با اشاره به کارکردهای صدقات و تاثیرات آن در زندگی فردی و اجتماعی افراد بیان کرد: صدقه دو کارکرد در امور مادی و معنوی و دنیوی و اخروی دارد.

خلجی با اشاره به برخی از آثار مثبت پرداخت صدقات در زندگی فردی افراد، ابراز داشت: با پرداخت صدقه نه تنها از مال شخص صدقه دهنده کاسته نمی‌شود، بلکه بر آن افزوده شده و برکت آن بیشتر می‌شود.

سرپرست کمیته امداد شهرستان خدابنده در ادامه با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری صدقات توسط کمیته امداد بیان کرد: این امر به منظور ترویج انفاق و احسان در جامعه و همچنین محرومیت زدایی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری صدقات از طریق توزیع صدقات بین مشترکان خانگی و همچنین نصب آن در معابر و ادارات صورت می‌گیرد، اضافه کرد: در حال حاضر 23 هزار و 700 صندوق صدقه در شهرستان خدابنده وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین صندوق‌های صدقه موجود در شهرستان خدابنده شامل صندوق‌های کوچک است، اذعان داشت: در مجموع تا پایان سال جاری 3 میلیارد و 941 میلیون ریال صدقه در شهرستان خدابنده جمع‌آوری شده است.

خلجی به موارد هزینه‌کرد صدقات نیز اشاره داشت و بیان کرد: پرداخت وام کارگشایی به مددجویان، تامین جهیزیه برای نوعروسان، پرداخت کمک‌های موردی ویژه و ابن‌السبیل به نیازمندان از جمله موارد هزینه‌کرد صدقات است.




تاریخ : پنج شنبه 92/10/26 | 9:14 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه