امامزادگان و بقاع متبرکه باید با توجه به منزلتشان مرمت شوند - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

حجت الاسلام والمسلمین "علی محمدی": اماکن مذهبی، امام‌زادگان و بقاع متبرکه از جایگاه معنوی ویژه‌ برخوردار بوده و باید با توجه به شان و منزلتشان مرمت شوند.

 حجت الاسلام والمسلمین  "علی محمدی"، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم امضاء تفاهم نامه‌ میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و سازمان اوقاف و امور خیریه که صبح امروز در سالن همایش هتل ارم برگزار شد گفت:  یکی از مشکلاتی که در سازمان اوقاف و امور خیریه داشتیم حفاظت از امامزادگان، مساجد و اماکن مذهبی است که باید با توجه به قوانین میراث فرهنگی مرمت شوند و در این راستا باید مورد مطالعه و بررسی قرار گیرند
 
وی افزود: لازم بود تا در این زمینه تفاهم‌نامه‌ای میان سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه به امضا برسد تا این اماکن مذهبی و تاریخی آنطور که شایسته است حفظ شود.   
 
حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه وظیفه دارد اماکن مذهبی و بقاع متبرکه را حفظ کند وسازمان میراث فرهنگی نیز با توجه به اینکه این اماکن تاریخی هستند باید زیر نظر میراث مرمت شود.   
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: برای این تفاهم‌نامه زحمات بسیاری کشیده شده و ما این تفاهم‌نامه را با آغاز ریاست جدید سازمان میراث فرهنگی به فال نیک می‌گیریم.
 
وی ادامه داد: باید اماکن مذهبی، امامزداگان و بقاع متبرکه با توجه به شان و منزلت آنها و رعایت قوانین میراث فرهنگی حفظ شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی تصریح کرد: بقاع برخی از پیامبران در کشورمان قرار دارد که می‌توان به دانیال نبی در شوش و قیدار نبی در شهر خدابنده اشاره کرد که ما به وجود آنها افتخار می‌کنیم بعد از هجرت امام رضا(ع) به ایران تعداد بسیاری از امام‌زادگان به کشورمان آمدند.   
 
وی افزود: با آماده‌سازی این اماکن ظرفیت لازم را برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی فراهم کنیم تا آنطور که شایسته است به معرفی آنها بپردازیم.
 
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: مهمتر از این تفاهم‌نامه روحیه همکاری بین دو سازمان میراث فرهنگی و سازمان اوقاف و امور خیریه است باید تعصبات را کنار بگذاریم تا به موفقیت‌های خوبی برسیم. 




تاریخ : سه شنبه 92/11/22 | 5:18 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه