اهدای نشان ویزه صلح به آیت الله هاشمی رفسنجانی توسط محمد سلطانی - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

                                                                                                                                  

 اجلاس بین المللی صلح، روز سه شنبه به همت موسسه بین المللی صلح با حضور هنرمندان، سفرا و آیات عظام  و محمد سلطانی نماینده شهرستان خدابنده در مجلس هفتم وعضو شورای مرکزی نمایندگان ادوار در تالار وحدت برگزار و نشان ویژه صلح به آیت الله هاشمی رفسنجانی اهدا شد.

 دکتر حمیدرضا حقیقت، دبیر اجلاس بین المللی صلح در این مراسم گفت: صلح یک واژه جهان وطنی است شمولیت آن منحصر به افراد، جامعه و کشور خاصی نیست بلکه کلی و عمومی است. موسسه سفیران صلح، سروشی است برای رساندن پیام صلح به همه مردم جهان و به همین جهت، این پیام را امروز در این اجلاس از زبان همه شما ابلاغ مکی کنیم که همه مردم جهان با یکدیگر برابرند.

 در ادامه این مراسم پس از شعرخوانی حسین غفاری، ابراهیم صنوبر مدیر عامل موسسه سفیران صلح گفت: این موسسه، سازمانی  مردم نهاد، حقوق بشر دوستانه و بین المللی است که در زمینه رفع مشکلاتی همچون ایدز، اعتیاد و افراط گری فعالیت می کند. وی افزود: ما در این مدت برنامه ها، مراسم، همایشهای ملی و بین المللی و مسابقاتی با نام جام سفیران صلح برگزار کردیم. در این اجلاس یکی از شخصیت های برجسته را انتخاب و نشان ویژه صلح را به وی تقدیم می کنیم. صنوبر در این زمینه افزود: امسال نشان ویژه صلح به لحاظ دیپلماسی صلح آمیز آیت الله هاشمی رفسنجانی به وی تقدیم میشود.

در ادامه این مراسم از آنجا که آیت الله هاشمی رفسنجانی به دلیل مشغله کاری نتوانستند در این اجلاس شرکت کند، آیت الله هاشم هاشم زاده به نیابت از سوی وی پیام او را قرائت کرد. در بخشی از این پیام آمده است : در روزگاری که زیاده خواهانی از یک سو تروریسم و از سویی دیگر صلح و صفا و صمیمیت جوامع بشری را نشانه گرفته اتد و با تهدید تحقیر بذر خشم و کینه را در دل های بشریت می کارند، هر قدمی که در راه تلطیف قلوب همراهان بشری برداشته شود شایسته تقدیر و تشکر است.این فرهنگ غنی در دنیای معاصر که سبدهای اندیشه تصمیم سازان آن، بعضا خالی از عدالت است، عزیز می شود. از دوگانگی های حرف و عمل سردمداران جهانی نمی گویم تا کام مهمانان این اجلاس را تلخ ننماییم و این اقدام موسسه سفیران صلح را می ستایم.سوسوی یک ستاره در سیاهترین شبها آنقدر چشم نواز است که خیلی ها را به تماشا می نشاند انشاالله هر یک از میهمانان داخلی و خارجی، سفیران صلح ایران در جهان می شوند تا صلح و صفا در جهان بیشتر و بهتر بدرخشد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام علیخانی مشاور آیت الله هاشمی رفسنجانی به نمایندگی از او نشان صلح را دریافت کرد. در ادامه مراسم به گروهی از هنرمندان، ورزشکاران و سفرای برخی کشورها تندیس صلح اهدا شد. علی دایی، رویانیان، اکبر عبدی، افشین پیروانی، بهنوش بختیاری، امین زندگانی، رضا داوود نژاد، شهره سلطانی، سحر ذکریا، آیدین یداللهی، رضا بنفشه خواه، خانواده مرحومه عسل بدیعی، و سفرای کشور های فلسطین، لیبی، سومالی، یمن، کوبا، الجزیره و زیمبابوه، از جمله کسانی بودند که تندیس صلح به آنها اهدا شد. در پایان این مراسم نهال صلح در محوطه تالار وحدت غرس شد.




تاریخ : شنبه 92/6/2 | 10:5 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه