واردات محصولات کشاورزری با اهداف برنامه چشمانداز20 ساله تضاد دار - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب
       
مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان زنجان:
واردات محصولات کشاورزری با اهداف برنامه چشم‌انداز20 ساله تضاد دارد

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان زنجان گفت: امروز بسیاری از محصولات کشاورزی که در داخل قادر به تولید است، وارد میشود که این کار با اهداف برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 20ساله کشور در تضاد است.

خبرگزاری فارس: واردات محصولات کشاورزری با اهداف برنامه چشم‌انداز20 ساله تضاد دارد

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس علی خان محمدی مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی و در پاسخ به این پرسش که دولت چه تمهیداتی را برای بخش کشاورزی با توجه به نزدیک شدن به زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید در نظر بگیرد، گفت: با توجه به نقش مهم کشاورزی در اشتغال و تأمین مواد غذایی لازم است که اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها با دقت بیشتری انجام شود.

وی افزود: به دلیل عدم اجرای تعهدات دولت قبل و پرداخت نکردن یارانه تولید، پس از اجرای فاز اول هدفمندی یارانه‌ها بزرگترین ضربه بر پیکره کشاورزی کشور وارد شده‌ است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: بر اثر افزایش قیمت حامل‌های انرژی در فاز اول این بخش با افزایش هزینه تولید مواجه شد و بنابراین افزایش هزینه‌های تولید کاهش نقدینگی و تعطیلی و نیمه تعطیلی بنگاه‌ها و مهاجرت روستائیان به شهرها را در پی داشت.

وی افزود: امروز کشور بسیاری از محصولات کشاورزی را  که در داخل قادر به تولید است را وارد می‌کند که این کار با اهداف برنامه پنجم توسعه و چشم انداز 20ساله کشور در تضاد است.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان زنجان بیان داشت: کشاورزی در حال حاضر به دلایل گوناگون، روند نزولی دارد. پرداخت نشدن یارانه تولید و افزایش قیمت ها به شدت تولید را کاهش داده است.

وی افزود: در فاز دوم هدفمندسازی یارانه باید بستر‌ و زیرساخت لازم برای حمایت از کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: عدم توجه به الگوی کشت و یکپارچه‌سازی اراضی، نوسازی ادوات کشاورزی، بهره‌وری آب، کاهش انرژی در مرغداری‌ها و واحدهای دامدار‌ای و گلخانه‌ها خطرات جبران ناپذیری بوجود خواهد آورد.

خان محمدی افزود: برای اجرای مرحله دوم هدفمند‌سازی یارانه باید دولت از کارشناسان اقتصادی و محافل علمی دانشگاهی، تولید‌کنندگان برتر و خبره و تشکل‌های مربوط به هر بخش بهره بگیرد.

مدیرعامل کانون خبرگان کشاورزی استان زنجان اظهار داشت: دولت باید فرهنگ مدیریت را اصلاح و زمینه‌های ساختاری را به وجود آورد و نظارت به برنامه‌ها را در اولویت قرار دهد، زیرا توجه به تشکل‌ها و بها دادن به عاملان تولید و انتقال یافته‌های تحقیقی به مزرعه می‌تواند موفقیت در اهداف را به دنبال داشته باشد.

 




تاریخ : یکشنبه 93/1/31 | 9:3 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه