بهرهگیری از آبیاریهای نوین در 1500 هکتار از اراضی کشاورزی ایجرود - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

مسئول جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود اعلام کردخبرگزاری فارس: بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین در 1500 هکتار از اراضی کشاورزی ایجرود

بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین در 1500 هکتار از اراضی کشاورزی ایجرود

مسئول اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود گفت: در حال حاضر یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ایجرود زیر پوشش آبیاری‌های نوین قرار دارد.

محمدباقر آقاجانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است. وی به اهمیت استفاده از آبیاری‌های نوین در بخش کشاورزی اشاره و عنوان کرد: در عصر حاضر به دلیل کاهش بارندگی و افت سطح آب‌های زیر زمینی، بهره‌گیری از آبیاری‌های نوین به منظور صرفه‌جویی در مصرف آب بسیار ضروری است. مسئول اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین سهم را در مصرف آب دارد، عنوان کرد: استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی در کاهش هدر رفت آب بسیار تاثیرگذار است. این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر حدود یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ایجرود زیر پوشش آبیاری‌های نوین قرار دارد. آقاجانلو خاطرنشان کرد: سال گذشته موفق شدیم حدود 200 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ایجرود را تحت پوشش آبیاری‌های نوین ببریم. وی استقبال کشاورزان ایجرودی از سیستم‌های آبیاری نوین را مناسب دانست و افزود: در سال‌های اخیر کشاورزان به خوبی با مزایا و ویژگی‌های خوب سیستم‌‌های آبیاری نوین آشنا شده‌اند که استقبال خوب آنها را به دنبال داشته است. مسئول اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شهرستان ایجرود به اقدامات صورت گرفته برای گسترش استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در بین کشاورزان ایجرودی اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی در زمینه آبیاری‌های تحت فشار در شهرستان ایجرود از جمله اقداماتی بوده که با استقبال کشاورزان مواجه شد. این مسئول با اشاره به نقش حمایت‌های دولتی و تخصیص اعتبار در گسترش استفاده از آبیاری‌های تحت فشار در بین کشاورزان اضافه کرد: حمایت‌های دولتی در این راستا خود عاملی برای تشویق کشاورزان در به کارگیری آبیاری‌های نوین در اراضی کشاورزی به شمار می‌رود. آقاجانلو به مزایای استفاده از سیستم‌های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی و باغات اشاره و اذعان داشت: افزایش راندمان آب یا همان کاهش تلفات آب از مهم‌ترین مزایای بکارگیری این سیستم‌ها به شمار می‌رود. وی در پایان متذکر شد: افزایش عملکرد محصول، کنترل برخی از آفات و بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های کارگری از دیگر مزایای بهره‌گیری از سیستم‌های آبیاری نوین از جمله آبیاری قطره‌ای و آبیاری بارانی است.




تاریخ : یکشنبه 93/1/31 | 2:23 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه