اجرای 14 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده گفت: 14 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در این شهرستان اجرایی شده است.

خبرگزاری فارس: اجرای 14 هزار هکتار طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده

 

علی عیوضی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: نخستین طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده در سال 74 عملیاتی شده است.

وی اجرای 14 هزار هکتار آبیاری تحت فشار در خدابنده را یادآور شد و افزود: تجهیز این اراضی بعد از نخستین تجهیز آبیاری تحت فشار در این شهرستان بوده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده آبیاری تحت فشار را دارای مزایای بی‌شماری دانست و تاکید کرد: باید از ظرفیت بالای آبیاری تحت فشار در مزارع این شهرستان به نحو مطلوبی بهره‌برداری کرد.

وی به اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح‌های مختلف در آبیاری تحت فشار مزارع این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: اعتباری بالغ بر 576 میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

عیوضی هزینه‌کرد این پروژه‌ها را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: هزینه مناسبی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده صورت گرفته است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده این هزینه‌ها را در قبال مزایای آن دارای فایده برشمرد و تاکید کرد: هزینه‌های صورت گرفته در مقابل فواید آن در درازمدت بسیار ناچیز خواهد بود.

وی به صرفه‌جویی در مصرف آب در اجرای طرح‎های آبیاری تحت فشار اشاره کرد و یادآور شد: اجرای این طرح‌ها موجب صرفه‌جویی قابل توجه در مصرف آب شده است.

عیوضی از صرفه‌جویی 63 میلیون مترمکعبی آب خبر داد و خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده موفق به صرفه‌جویی‌ 63 میلیون مترمکعب آب در بخش کشاورزی به صورت سالانه شده‌ایم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده راندمان آبیاری در آبیاری تحت فشار را بالا عنوان کرد و افزود: راندمان آبیاری با آبیاری تحت فشار بسیار بالاتر از روش‌های سنتی آبیاری است.

وی آبیاری تحت فشار را دارای دو بخش آبیاری قطره‌ای و بارانی دانست و یادآور شد: راندمان آبیاری با آبیاری تحت فشار در روش قطره‌ای 90 تا 95 درصد است.

عیوضی به آبیاری تحت فشار به روش بارانی نیز اشاره کرد و گفت: راندمان آبیاری با آبیاری تحت فشار در روش بارانی 70 تا 75 درصد برآورد شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده همچنین به راندمان آبیاری در روش سنتی اشاره کرد و افزود: در خوش‌بینانه‌ترین حالت راندمان آبیاری در روش سنتی 30 درصد برآورد شده است.

وی با اشاره به آبیاری تحت فشار به روش بارانی در اراضی شهرستان خدابنده تصریح کرد: روش بارانی دارای سه روش اجرایی متفاوت است.

عیوضی با بیان اینکه سه روش اجرایی طرح‎های آبیاری بارانی ثابت، ولمو و سنترپیوت نام دارد، خاطرنشان کرد: در شهرستان خدابنده 80 درصد طرح‌های آبیاری بارانی از نوع کلاسیک است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده اهمیت آبیاری تحت فشار در اراضی این شهرستان را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: افزایش ظرفیت‌های فعلی در دستور کار قرار دارد.

وی اجرای آبیاری تحت فشار را دارای مزیت‌های شغلی مناسب عنوان کرد و ادامه داد: اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در شهرستان خدابنده موجب اشتغالزایی بیش از 2 هزار و 800 نفر شده است.

عیوضی اجرای آبیاری تحت فشار را موجب افزایش عملکرد در تولید محصولات دانست و خاطرنشان کرد: استفاده از آبیاری تحت فشار موجب توسعه عملکرد در تولید محصولات کشاورزی می‌شود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده از افزایش 30 عملکرد محصولات تولیدی در خدابنده خبر داد و تاکید کرد: با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار افزایش 30 درصدی عملکرد محصولات در هر هکتار را شاهد هستیم.




تاریخ : پنج شنبه 92/6/28 | 12:19 صبح | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه