توجه به توانایی معلولان، ضروریست - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

یک بانوی هنرمند معلول گفت: توجه به توانایی معلولان در زمینه‌ی اشتغال این قشر از جامعه ضروریست.

«رقیه حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: برخی معلولان به علت کم‎توانایی در بخش‎هایی از زندگی خود و به علت کم‎توجهی به دیگر توانمندی‎‏هایی که دارند به حاشیه رانده شده و اغلب منزوی و گوشه‌‎گیر می‌شوند و حتی این امر می‎تواند زمینه‌ی افسردگی آن‏ها را فراهم کند.

 وی افزود: این در حالی است که هرچند معلولیت، کم‎‏توانی را به همراه دارد اما سبب نمی‌شود که فرد کم‎توان دیگر قابلیت‎های خود را نادیده بگیرد و از دیگر فعالیت‎هایی که می‎تواند در زندگی روزمره خود داشته باشد غافل بماند.

 حسینی تصریح کرد: استعدادیابی و پیگیری علاقه‌مندی هر فرد کم‎توان ضروریست که این افراد می‌توانند با استفاده از این توانایی‎ها حتی وارد چرخه اشتغال و حتی کارآفرینی شد و علاوه بر استفاده از توانایی خود در عرصه‌ی تولید و فعالیت برای خانواده نیز درآمدزایی داشته باشد.

 این بانوی هنرمند که در زمینه‌ی تولید تابلوهای سه بعدی فعالیت دارد، گفت: انجام فعالیت‎های هنری که نیاز چندانی به تحرک جسمانی ندارد زمینه‌ی شکوفایی احساس و طراوت وجودی فرد را نیز فراهم می‎کند به ویژه این که بانوان هنرمند می‎توانند در کنار فعالیت‎های هنری خود وظیفه‌ی مادری و همسری خود را نیز بخوبی انجام دهند.

 این هنرمند معلول که از ناحیه‌ی 2 مشکل دارد، خاطرنشان کرد: حمایت دستگاه‎ها و نهادهای مرتبط در زمینه‌ی اشتغال معلولان توانمند در عرصه‎های مختلف ضروریست تا این افراد بتوانند علاوه بر بروز توانمندی خود در چرخه‌ی فعالیت اقتصادی نیز موثر واقع شوند.

 این هنرمند خدابنده‎ای گفت: بازاریابی محصولات هنری نیز یکی از دغدغه‎های این حوزه است که خوشبختانه در شهرهای بزرگ‌تر استقبال از محصولات هنری نسبت به شهرهای کوچک بیشتر است و تأمین هزینه‌ی حمل و نقل در این خصوص، باری است بردوش هنرمند تحمیل می‌شود.

 حسینی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‎هایی از آثار هنرمندان معلول علاوه بر تشویق و دلگرمی هنرمندان این حوزه، زمینه‌ی آشنایی عموم مردم با توانمندی این افراد و ایجاد زمینه‌ی مناسب برای فروش و درآمدزایی برای این فعالیت‎ها را فراهم می‎کند.




تاریخ : دوشنبه 92/10/23 | 10:24 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه