انجمن سینمای جوان دانشگاه نیست/ گردهمایی فیلم و عکس بی تکلفترین برنامه انجمن است
آموزش انجمن سینمای جوانان ایران قرار است متفاوت از سالهای گذشته پاتوقی برای هنرجویان باشد تا فیلم سازی را به صورت عملی فرا بگیرند.
به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست خبری؛ تشریح برنامههای گردهمایی سالانه فیلمسازان و عکاسان سینمای جوانان ایران که صبح امروز در ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران با حضور حبیب ایل بیگی رئیس هیات مدیره و مدیر عامل انجمن سینمای جوان، فرید فرخنده کیش قائم مقام مدیر عامل درامور استانها و اصحاب رسانه برگزار شد.
حبیی ایل بیگی مدیر عامل انجمن سینمای جوان گفت: در آذرماه سالذ 1392 کار خود را در انجمن سینمای جوان آغاز کردم و تلاش کردیم که در ماههای پایان سال 92 نسبت به ارزیابی انجمن در حوزههای مختلف اقدام کنیم.
در طول این مدت این ارزیابی انجام نشده بود، قصد داشتیم تا درطول این مدت درمورد انجمن خیلی گفتگو نکنیم تا ارزیابی کامل انجام شود و بعد به سمع .ونظر مخاطبان رسانه برسانیم.
وی ادامه داد: ما در اسیب شناسی که در سال 1392 انجام دادیم از مسئولان 59 گانه دفاتر درخواست کردیم که آنچه در انجمن عرضه می شود ، دیدگاههای خود را در این خصوص بیان کنند ونظرات اساتید، پیشکسوتان و هنرجویان رادر سه محور آموزش، تولید و عرضه و جشنوارهها پرس و جو کردیم.
خوشبختانه در 2 ماه اول که کار را آغاز کردیم، دیدگاهها جمع آوری شد و در دفتر تهران به شکل حضوری متوجه نظرات آنها در خصوص فعالیت انجمن در این مدت شدیم.
ایل بیگی افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه بودیم و در آسیب شناسی متوجه آن شدیم درسالهای گذشته کم وبیش دربرخی از شهرها شاهد برگزاری هفتههای فیلم وعکس بودیم.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان اظهار داشت: هفته فیلم وعکس بی تکلف ترین برنامه انجمن سینمای جوان است و نقطه آغاز فیلم و فیلمسازان است برای کشف استعداد درشهرستانها است.
ایل بیگی تصریح کرد: ما متوجه شدیم که بسیاری از فیلمهای فیلمسازان انجمن در شهرستانها نمایش داده نمیود و آنها از دیدگاه های مردم مطلع نیستند.
این مورد باعث می شود که یک فیلمساز یا عکاس درشهر خود دیده نشود.
رئیس هیات مدیره انجمن سینمای جوان بیان کرد: درسال 1993 با برگزاری هفتههای فیلم وعکس موتور حرکت انجمن سینمای جوان را روشن کنیم.
انجمن سالانه تعداد زیادی هنرجو میگیرد، ما 59 دفتر در شهرستانهای مختلف داریم.
وی افزود: ماه رجب را بهترین زمان برای برگزاری هفتههای فیلم وعکس دیدیم که درسراسر کشور برگزار می شود. این گردهمایی سالانه فیملسازان وعکاسان انجمن سینمای جوان بین 3 یا 5 روز توسط هنرجویان فیلمسازان و اعضای انجمن با بودجه های بسیار کم برگزار می شود .
هدف این گردهمایی درکنار هم بودن هنرجویان، اساتید و صاحب نظران است که آثار هنرجویان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و به ارتقا سطح کیفی آثار آنها کمک کندو زمینه رشد آنها فراهم شود.
ایل بیگی تصریح کرد: در آسیب شناسی که در خصوص فعالیتهای انجمن انجام دادیم به نکته مهمی رسیدیم که امور استانهای انجمن زیرنظر مجموعه اداری و مالی بود که به دلیل اهمیت این حوزه، در این دوره تصمیم گرفتیم که معاونت مناطق در امور استان را در انجمن سینمای جوان تاسیی کنیم و " فرید فرخنده کیش" این سمت را به عهده دارد.
وی افزود: در این سالها گردهمایی فیلم و عکس کم برگزار می شد و رونق زیادی نداشت و از آثار فیلمسازان حمایت نمی شد.
قبل از آغاز ماه مبارک رمضان 52 هفته فیلم و عکس در سراسر کشور برگزار می شود.
مدیر عامل انجمن گفت: در این گردهمایی 1378 فیلمساز و 922 عکاس آثارشان به نمایش درمی آید ، 146 کارگاه درکنار این گردهمایی سالانه برگزار می شود و 1767 فیلم و 2364 قطعه عکس از فیلمسازان و عکاسان در 52 گردهمایی به نمایش گذاشته میشود. 7 دفتر انجمن چون نیمه تعطیل بودند هفته فیلم و عکس آنها در نیمه دوئم سال 93 برگزار می شود.
ایل بیگی تصریح کرد: گردهمایی فیلم وعکس اولین مرحله فعالیت انجمن سینمای جوان است .عرضه ونمایش جشنواره های استانی را پس از پایان هفته های فیلم و عکس برگزار می کنیم و در ادامه جشنوارههای منطقهای و بعد از آن جشنواره فیلم کوتاه برگزار خواهد شد، هنرجویانی که این سه مرحله را طی کردند و از هفته های فلیلم و عکس، جشنواره منطقهای واستانی اثارشان به نمایش گذاشته شد در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شرکت می کنند.
درادامه نشست خبری فرید فرخنده کیش قائم مقام مدیر عامل درامور استانها گفت: انجمن سینمای جوان طی سالهای گذشته دچار رکود کیفی شده که بارویکردهای جدید انجمن، بازگشت هویت دفاتر انجمن درسراسر کشور اولین هدفی است که ما آن را انجام خواهیم داد.
وی ضمن اشاره به این نکته که دفاتر انجمن سینمای جوان بالهای اجرایی سینمای کشور است افزود: بعداز آسیب شناسی که انجام دادیم نشاط و خودباوری را به دفاتر انجمن برگرداندیم که گام اول هفتههای فیلمسازان و عکاسان است از 59 دفتر انجمن 7 دفتر انجمن سینمای جوان فعالیت نداشتند که با برگزاری این گردهمایی شروع به حرکت کردند.
هفته های فیلم وعکس جایگاه و پاتوقی است که هنرجویان درشهر خود آثارشان را می بینند و هیچگونه رفتار مسابقهای بین آنها نیست.
وی ادامه داد: گام دوم جشنواره های استانی است که مه شهرستانهای تابع آن شهردر یک رقابت دوستانه آثارشان را به رقابت می گذارند. گام سوم برگزاری جشنواره های منطقه ای است،کل کشور را به جهار منطقه تقسیم کردیم که دفاتری که فعال ودفاتری که نیمه فعال هستند را باهم ادغام کردیم.
قائم مقام مدیر عامل اظهار داشت: خروجی این سه گام در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه حضور خواهند داشت و با توجه به پتانسیل های موجود دراستان ها از آنها استفاده می کنیم.
فرخند کیش بیان کرد: گزینش فیلمها از ابتدای هفتههای فیلم و عکس آغاز می شود و حاصل تلاش یکساله آثار هنرجویان را در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه شاهد هستیم.
در ادامه حبیب ایل بیگی افزود: برای برگزاری جشنواره ها و گردهمایی شواریی را تشکیل دادیم و طی جلسات متمادی آیین نامه اجرایی گردهمایی سالانه فیلم و عکس سینمای جوان را تبیین و به دفاتر ابلاغ کردیم.
مدیر عامل انجمن سینمای جوان گفت: دفاتر انجمن بیش از این به شکل کامل متکی به ستاد مرکزی بودند و برای هر کاری باید از دفتر مرکزی اجازه می گرفتند و سطح همکاری دفاتر با ادارات فرهنگ و ارشاد به شدت کاهش پیدا کرد.
وی ضمن اشاره به این نکته که بودجه زیادی نداریم، گفت: هفته های فیلم و عکس نیازمند ارتباط دفاتر با بخشهای مختلف شهرها است.
هدف اصلی این گردهمایی کشف استعدادها ، تبادل اندیشه است.در این گردهمایی نشستهایی را با حضور هنرمندان مطرح شهر برگزار می کنیم ، همچون درشهر زنجان که "رضا میرکریمی" را به عنوان هنرمند مطرح شهر معرفی کردند، میر کریمی دو سال سابقه مدیریت دفتر انجمن سینمای جوان زنجان را بر عهده داشته و تجربه آنها به هنرجویان کمک می کند.
ایل بیگی مدیر آموزش انجمن سینمای جوان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آموزش انجمن سینمای جوان گفت: در اسیب شناسی که انجام دادیم بخش عمده نظرات مربوط به آموزش بود ، 63 بند از گزارش مشکلات آموزش دردفاتر بود .
مهمترین دلیل فاصله گرفتن از نگاه تفکر سینمای جوان بود که خوشبخانه در این دوره مدیران همه برآمده از انجمن سینمای جوان هستند.
وی ادامه داد: آموزش کارگاهی وعملی به دور از تئوری ونمره جواب می دهد .آسب شناسی دیگر در خصوص طولانی بودن دوره اموزش بود که هنرجویان دریک دوره 15ماه خسته شده و خروجی مناسبی نداشتند. بحث دیگر در مورد سرفصلهای دروس بود.
پور اسماعیلی اظهار داشت: آموزش در دوره قبلی خروجی آن بیشتری برای فیلمساز تلویزیونی بود. وقتی برای سینما نیرو تربیت می کنیم باید با مسائل سینما و نوع فیلمبرداری آشنای باشد.
وی اظهار داشت: سینمای فیلم کوتاه، سینمای مستقل بوده و ویژگی ها خود را دارد.
وی بیان کرد: دردوره قبل سوالات آزمون در تهران تعیین می شود و به شکل سراسری آزمون برگزار و کلید حل آن را به دفاتر انجمن میفرستادند. ما نمیتوانیم توقعی که از دفتر تهران داریم را از همه دفاتر داشته باشیم.
آموزش انجمن سینمای جوان قرار نبود که همچون دانشگاه باشد باید به صورت پاتوقی برای هنرجویان باشد که درکنار اساتید فیملسازی را به طور عملی فرا بگیرند.
مسئول آموزش انجمن تصریح کرد: فیلم کوتاه برای اینکه در تلویزیون و جشنوارهها به نمایش گذاشته شود باید بهترین الگوی مناسبی را به نمایش بگذاریم. شورایی را تشکیل دادیم که درسال 91 و 92 مجموع اثار به لحاظ کیفی چگونه بوده است.
مجموع این دو سال از 762 فیلم فقط 30 فیلم خوب داشتیم که این جای تاسف است که فقط 3 درصد فیلمها درجه ارزش گذاری دارند ، 61 فیلم متوسط و 89 درصد آثار ضعیف و خیلی ضعیف بودند.
متاسفانه سال 92 از سال 91 مشکلات بیشتر بوده و به ضعف آموزش درآن دوران برمی گردد.
وی بیان کرد: نکته مهم دیگر اینکه به شدت فیلمها بی هویت شده بود و آثار بومی کمتر به چشم می خورد. متاسفانه به لحاظ تجهیزات وضعیت خوبی نداشتیم و شاهد این بودیم که همه دفاتر تجهیز شده به امکانات دیجیتال اما گزارش تولید و فنی برخلاف این بود که 41 دفتر فاقد دوربین HD است.
پور اسماعیلی ادامه داد: مشکلات دیگری در دفاتر انجمن وجود داشت ،19 دفتر انجمن سینمای جوان فاقد سرپرست بودند که بررسی کردیم و باهماهنگیهای لازم با ادارات کل فرهنگی و ارشاد در حال بازنگری هستیم، سرپرست دفتر قم ، تهران ون ارومیه منصوب شدند.
ایل بیگی گفت: از اول اردیبهشت ماه هفتههای فیلم و عکس آغاز شده و تا قبل از ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
پور اسماعیلی گفت: مهمترین مشکلی که دردوره قبل وجود داشت آموزش تئوری محور بود و فقط بعداز گذراندن دوره آموزشی مدرک صادر می شد این مدلی است که در دانشگاه جامع، هنرستان های تصویربرداری اتفاق می افتد و این شیوه غلطی است. دوره آموزشی در انجمن باید در کوتاه مدت باشد.
وی ادامه داد: مهمترین تغییر در آموزش انجمن از تئوری محور به عملی محور تبدیل کردیم و مبنای آموزش را از متن محور به استاد محور تغییر کرد ،درشیوه فیلمسازی استاد محور بیشتر موثر است.
در ادامه نشست این بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: ما یک بدعتی در سینمای جوان داریم.
دوره قبلی تنها دوره ای است که تغییراتی را در آموزش داشتند که عجیب و غریب بود چون از جنس سینمای جوان نبودهاند، ما از همه اساتید دعوت به همکاری کردیم.
حبیی ایل بیگی مدیر عامل انجمن سینمای جوان گفت: در آذرماه سالذ 1392 کار خود را در انجمن سینمای جوان آغاز کردم و تلاش کردیم که در ماههای پایان سال 92 نسبت به ارزیابی انجمن در حوزههای مختلف اقدام کنیم.
در طول این مدت این ارزیابی انجام نشده بود، قصد داشتیم تا درطول این مدت درمورد انجمن خیلی گفتگو نکنیم تا ارزیابی کامل انجام شود و بعد به سمع .ونظر مخاطبان رسانه برسانیم.
وی ادامه داد: ما در اسیب شناسی که در سال 1392 انجام دادیم از مسئولان 59 گانه دفاتر درخواست کردیم که آنچه در انجمن عرضه می شود ، دیدگاههای خود را در این خصوص بیان کنند ونظرات اساتید، پیشکسوتان و هنرجویان رادر سه محور آموزش، تولید و عرضه و جشنوارهها پرس و جو کردیم.
خوشبختانه در 2 ماه اول که کار را آغاز کردیم، دیدگاهها جمع آوری شد و در دفتر تهران به شکل حضوری متوجه نظرات آنها در خصوص فعالیت انجمن در این مدت شدیم.
ایل بیگی افزود: یکی از مشکلاتی که با آن مواجه بودیم و در آسیب شناسی متوجه آن شدیم درسالهای گذشته کم وبیش دربرخی از شهرها شاهد برگزاری هفتههای فیلم وعکس بودیم.
مدیرعامل انجمن سینمای جوان اظهار داشت: هفته فیلم وعکس بی تکلف ترین برنامه انجمن سینمای جوان است و نقطه آغاز فیلم و فیلمسازان است برای کشف استعداد درشهرستانها است.
ایل بیگی تصریح کرد: ما متوجه شدیم که بسیاری از فیلمهای فیلمسازان انجمن در شهرستانها نمایش داده نمیود و آنها از دیدگاه های مردم مطلع نیستند.
این مورد باعث می شود که یک فیلمساز یا عکاس درشهر خود دیده نشود.
رئیس هیات مدیره انجمن سینمای جوان بیان کرد: درسال 1993 با برگزاری هفتههای فیلم وعکس موتور حرکت انجمن سینمای جوان را روشن کنیم.
انجمن سالانه تعداد زیادی هنرجو میگیرد، ما 59 دفتر در شهرستانهای مختلف داریم.
وی افزود: ماه رجب را بهترین زمان برای برگزاری هفتههای فیلم وعکس دیدیم که درسراسر کشور برگزار می شود. این گردهمایی سالانه فیملسازان وعکاسان انجمن سینمای جوان بین 3 یا 5 روز توسط هنرجویان فیلمسازان و اعضای انجمن با بودجه های بسیار کم برگزار می شود .
هدف این گردهمایی درکنار هم بودن هنرجویان، اساتید و صاحب نظران است که آثار هنرجویان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد و به ارتقا سطح کیفی آثار آنها کمک کندو زمینه رشد آنها فراهم شود.
ایل بیگی تصریح کرد: در آسیب شناسی که در خصوص فعالیتهای انجمن انجام دادیم به نکته مهمی رسیدیم که امور استانهای انجمن زیرنظر مجموعه اداری و مالی بود که به دلیل اهمیت این حوزه، در این دوره تصمیم گرفتیم که معاونت مناطق در امور استان را در انجمن سینمای جوان تاسیی کنیم و " فرید فرخنده کیش" این سمت را به عهده دارد.
وی افزود: در این سالها گردهمایی فیلم و عکس کم برگزار می شد و رونق زیادی نداشت و از آثار فیلمسازان حمایت نمی شد.
قبل از آغاز ماه مبارک رمضان 52 هفته فیلم و عکس در سراسر کشور برگزار می شود.
مدیر عامل انجمن گفت: در این گردهمایی 1378 فیلمساز و 922 عکاس آثارشان به نمایش درمی آید ، 146 کارگاه درکنار این گردهمایی سالانه برگزار می شود و 1767 فیلم و 2364 قطعه عکس از فیلمسازان و عکاسان در 52 گردهمایی به نمایش گذاشته میشود. 7 دفتر انجمن چون نیمه تعطیل بودند هفته فیلم و عکس آنها در نیمه دوئم سال 93 برگزار می شود.
ایل بیگی تصریح کرد: گردهمایی فیلم وعکس اولین مرحله فعالیت انجمن سینمای جوان است .عرضه ونمایش جشنواره های استانی را پس از پایان هفته های فیلم و عکس برگزار می کنیم و در ادامه جشنوارههای منطقهای و بعد از آن جشنواره فیلم کوتاه برگزار خواهد شد، هنرجویانی که این سه مرحله را طی کردند و از هفته های فلیلم و عکس، جشنواره منطقهای واستانی اثارشان به نمایش گذاشته شد در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران شرکت می کنند.
درادامه نشست خبری فرید فرخنده کیش قائم مقام مدیر عامل درامور استانها گفت: انجمن سینمای جوان طی سالهای گذشته دچار رکود کیفی شده که بارویکردهای جدید انجمن، بازگشت هویت دفاتر انجمن درسراسر کشور اولین هدفی است که ما آن را انجام خواهیم داد.
وی ضمن اشاره به این نکته که دفاتر انجمن سینمای جوان بالهای اجرایی سینمای کشور است افزود: بعداز آسیب شناسی که انجام دادیم نشاط و خودباوری را به دفاتر انجمن برگرداندیم که گام اول هفتههای فیلمسازان و عکاسان است از 59 دفتر انجمن 7 دفتر انجمن سینمای جوان فعالیت نداشتند که با برگزاری این گردهمایی شروع به حرکت کردند.
هفته های فیلم وعکس جایگاه و پاتوقی است که هنرجویان درشهر خود آثارشان را می بینند و هیچگونه رفتار مسابقهای بین آنها نیست.
وی ادامه داد: گام دوم جشنواره های استانی است که مه شهرستانهای تابع آن شهردر یک رقابت دوستانه آثارشان را به رقابت می گذارند. گام سوم برگزاری جشنواره های منطقه ای است،کل کشور را به جهار منطقه تقسیم کردیم که دفاتری که فعال ودفاتری که نیمه فعال هستند را باهم ادغام کردیم.
قائم مقام مدیر عامل اظهار داشت: خروجی این سه گام در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه حضور خواهند داشت و با توجه به پتانسیل های موجود دراستان ها از آنها استفاده می کنیم.
فرخند کیش بیان کرد: گزینش فیلمها از ابتدای هفتههای فیلم و عکس آغاز می شود و حاصل تلاش یکساله آثار هنرجویان را در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه شاهد هستیم.
در ادامه حبیب ایل بیگی افزود: برای برگزاری جشنواره ها و گردهمایی شواریی را تشکیل دادیم و طی جلسات متمادی آیین نامه اجرایی گردهمایی سالانه فیلم و عکس سینمای جوان را تبیین و به دفاتر ابلاغ کردیم.
مدیر عامل انجمن سینمای جوان گفت: دفاتر انجمن بیش از این به شکل کامل متکی به ستاد مرکزی بودند و برای هر کاری باید از دفتر مرکزی اجازه می گرفتند و سطح همکاری دفاتر با ادارات فرهنگ و ارشاد به شدت کاهش پیدا کرد.
وی ضمن اشاره به این نکته که بودجه زیادی نداریم، گفت: هفته های فیلم و عکس نیازمند ارتباط دفاتر با بخشهای مختلف شهرها است.
هدف اصلی این گردهمایی کشف استعدادها ، تبادل اندیشه است.در این گردهمایی نشستهایی را با حضور هنرمندان مطرح شهر برگزار می کنیم ، همچون درشهر زنجان که "رضا میرکریمی" را به عنوان هنرمند مطرح شهر معرفی کردند، میر کریمی دو سال سابقه مدیریت دفتر انجمن سینمای جوان زنجان را بر عهده داشته و تجربه آنها به هنرجویان کمک می کند.
ایل بیگی مدیر آموزش انجمن سینمای جوان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص آموزش انجمن سینمای جوان گفت: در اسیب شناسی که انجام دادیم بخش عمده نظرات مربوط به آموزش بود ، 63 بند از گزارش مشکلات آموزش دردفاتر بود .
مهمترین دلیل فاصله گرفتن از نگاه تفکر سینمای جوان بود که خوشبخانه در این دوره مدیران همه برآمده از انجمن سینمای جوان هستند.
وی ادامه داد: آموزش کارگاهی وعملی به دور از تئوری ونمره جواب می دهد .آسب شناسی دیگر در خصوص طولانی بودن دوره اموزش بود که هنرجویان دریک دوره 15ماه خسته شده و خروجی مناسبی نداشتند. بحث دیگر در مورد سرفصلهای دروس بود.
پور اسماعیلی اظهار داشت: آموزش در دوره قبلی خروجی آن بیشتری برای فیلمساز تلویزیونی بود. وقتی برای سینما نیرو تربیت می کنیم باید با مسائل سینما و نوع فیلمبرداری آشنای باشد.
وی اظهار داشت: سینمای فیلم کوتاه، سینمای مستقل بوده و ویژگی ها خود را دارد.
وی بیان کرد: دردوره قبل سوالات آزمون در تهران تعیین می شود و به شکل سراسری آزمون برگزار و کلید حل آن را به دفاتر انجمن میفرستادند. ما نمیتوانیم توقعی که از دفتر تهران داریم را از همه دفاتر داشته باشیم.
آموزش انجمن سینمای جوان قرار نبود که همچون دانشگاه باشد باید به صورت پاتوقی برای هنرجویان باشد که درکنار اساتید فیملسازی را به طور عملی فرا بگیرند.
مسئول آموزش انجمن تصریح کرد: فیلم کوتاه برای اینکه در تلویزیون و جشنوارهها به نمایش گذاشته شود باید بهترین الگوی مناسبی را به نمایش بگذاریم. شورایی را تشکیل دادیم که درسال 91 و 92 مجموع اثار به لحاظ کیفی چگونه بوده است.
مجموع این دو سال از 762 فیلم فقط 30 فیلم خوب داشتیم که این جای تاسف است که فقط 3 درصد فیلمها درجه ارزش گذاری دارند ، 61 فیلم متوسط و 89 درصد آثار ضعیف و خیلی ضعیف بودند.
متاسفانه سال 92 از سال 91 مشکلات بیشتر بوده و به ضعف آموزش درآن دوران برمی گردد.
وی بیان کرد: نکته مهم دیگر اینکه به شدت فیلمها بی هویت شده بود و آثار بومی کمتر به چشم می خورد. متاسفانه به لحاظ تجهیزات وضعیت خوبی نداشتیم و شاهد این بودیم که همه دفاتر تجهیز شده به امکانات دیجیتال اما گزارش تولید و فنی برخلاف این بود که 41 دفتر فاقد دوربین HD است.
پور اسماعیلی ادامه داد: مشکلات دیگری در دفاتر انجمن وجود داشت ،19 دفتر انجمن سینمای جوان فاقد سرپرست بودند که بررسی کردیم و باهماهنگیهای لازم با ادارات کل فرهنگی و ارشاد در حال بازنگری هستیم، سرپرست دفتر قم ، تهران ون ارومیه منصوب شدند.
ایل بیگی گفت: از اول اردیبهشت ماه هفتههای فیلم و عکس آغاز شده و تا قبل از ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
پور اسماعیلی گفت: مهمترین مشکلی که دردوره قبل وجود داشت آموزش تئوری محور بود و فقط بعداز گذراندن دوره آموزشی مدرک صادر می شد این مدلی است که در دانشگاه جامع، هنرستان های تصویربرداری اتفاق می افتد و این شیوه غلطی است. دوره آموزشی در انجمن باید در کوتاه مدت باشد.
وی ادامه داد: مهمترین تغییر در آموزش انجمن از تئوری محور به عملی محور تبدیل کردیم و مبنای آموزش را از متن محور به استاد محور تغییر کرد ،درشیوه فیلمسازی استاد محور بیشتر موثر است.
در ادامه نشست این بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان گفت: ما یک بدعتی در سینمای جوان داریم.
دوره قبلی تنها دوره ای است که تغییراتی را در آموزش داشتند که عجیب و غریب بود چون از جنس سینمای جوان نبودهاند، ما از همه اساتید دعوت به همکاری کردیم.
تاریخ : شنبه 93/2/27 | 11:36 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
.: Weblog Themes By Pichak :.