اخبار قدیمی شهرستان - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خدابنده گفت: یک هزار و 340 نفر از خدمات آموزشی و مشاوره ای این نهاد در خدابنده بهره مند شدند.

 

غدیر خلجی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف اصلی از ارایه خدمات مشاوره ای ارتقا کیفیت زندگی و حفظ شان و منزلت افراد و جایگاه خانوادگی و اجتماعی است.

وی یادآورشد: بیش از 164 میلیون ریال در راستای ارایه خدمات مشاوره ای و آموزشی به خانواده های تحت حمایت این نهاد در 9 ماهه نخست سال جاری هزینه شده است.

خلجی ابرازکرد: 137 دانشجو طلبه تحت حمایت نیز در این مدت از خدمات فرهنگی کمیته امداد بهره مند شده اند که بالغ بر 236 میلیون ریال بابت شهریه و کمک هزینه تحصیلی به حساب آنان واریز شده است.

وی تصریح کرد: 602 دانش آموز نیز در 9 ماهه نخست سال جاری در شهرستان خدابنده از خدمات فرهنگی بهره مند شده و 419 میلیون و ریال نیز در قالب کتب درسی، پوشاک و ایاب و ذهاب به این تعداد پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خدابنده گفت: 541 نفر از دانش آموزان و مددجویان اوقات فراغت خود را در قالب اردوهای یک روزه کانون های موقت سپری کرده اند که در این خصوص نیز 144 میلیون و 641 هزار ریال هزینه شده است.

خلجی افزود: این نهاد در راستای خدمت رسانی به دانش آموزان، دانشجویان، طلاب و خانواده های تحت حمایت در تلاش است تا این افراد از بهترین خدمات بهره مند شوند.




تاریخ : پنج شنبه 92/10/26 | 9:9 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

یک بانوی هنرمند معلول گفت: توجه به توانایی معلولان در زمینه‌ی اشتغال این قشر از جامعه ضروریست.

«رقیه حسینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی زنجان، اظهار کرد: برخی معلولان به علت کم‎توانایی در بخش‎هایی از زندگی خود و به علت کم‎توجهی به دیگر توانمندی‎‏هایی که دارند به حاشیه رانده شده و اغلب منزوی و گوشه‌‎گیر می‌شوند و حتی این امر می‎تواند زمینه‌ی افسردگی آن‏ها را فراهم کند.

 وی افزود: این در حالی است که هرچند معلولیت، کم‎‏توانی را به همراه دارد اما سبب نمی‌شود که فرد کم‎توان دیگر قابلیت‎های خود را نادیده بگیرد و از دیگر فعالیت‎هایی که می‎تواند در زندگی روزمره خود داشته باشد غافل بماند.

 حسینی تصریح کرد: استعدادیابی و پیگیری علاقه‌مندی هر فرد کم‎توان ضروریست که این افراد می‌توانند با استفاده از این توانایی‎ها حتی وارد چرخه اشتغال و حتی کارآفرینی شد و علاوه بر استفاده از توانایی خود در عرصه‌ی تولید و فعالیت برای خانواده نیز درآمدزایی داشته باشد.

 این بانوی هنرمند که در زمینه‌ی تولید تابلوهای سه بعدی فعالیت دارد، گفت: انجام فعالیت‎های هنری که نیاز چندانی به تحرک جسمانی ندارد زمینه‌ی شکوفایی احساس و طراوت وجودی فرد را نیز فراهم می‎کند به ویژه این که بانوان هنرمند می‎توانند در کنار فعالیت‎های هنری خود وظیفه‌ی مادری و همسری خود را نیز بخوبی انجام دهند.

 این هنرمند معلول که از ناحیه‌ی 2 مشکل دارد، خاطرنشان کرد: حمایت دستگاه‎ها و نهادهای مرتبط در زمینه‌ی اشتغال معلولان توانمند در عرصه‎های مختلف ضروریست تا این افراد بتوانند علاوه بر بروز توانمندی خود در چرخه‌ی فعالیت اقتصادی نیز موثر واقع شوند.

 این هنرمند خدابنده‎ای گفت: بازاریابی محصولات هنری نیز یکی از دغدغه‎های این حوزه است که خوشبختانه در شهرهای بزرگ‌تر استقبال از محصولات هنری نسبت به شهرهای کوچک بیشتر است و تأمین هزینه‌ی حمل و نقل در این خصوص، باری است بردوش هنرمند تحمیل می‌شود.

 حسینی خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‎هایی از آثار هنرمندان معلول علاوه بر تشویق و دلگرمی هنرمندان این حوزه، زمینه‌ی آشنایی عموم مردم با توانمندی این افراد و ایجاد زمینه‌ی مناسب برای فروش و درآمدزایی برای این فعالیت‎ها را فراهم می‎کند.




تاریخ : دوشنبه 92/10/23 | 10:24 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 

 

خبرگزاری فارس: آموزش 625 نفر دوره در فنی و حرفه‌ای شهرستان خدابنده‌صفی‌الله بیگدلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به عملکرد شش ماه نخست سال‌جاری فنی و حرفه‌ای خدابنده اشاره کرد و اظهار داشت: دانش‌آموزان و دانشجویان در طول این مدت استقبال خوبی از کلاس‌های این مرکز کردند.

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده گفت: در شش ماه نخست سال‌جاری 625 نفر دوره آموزش در فنی و حرفه‌ای خدابنده برگزار شده است.

 

وی به برگزاری دوره قالی‌باف تابلویی در مرکز خدابنده اشاره کرد و افزود: این دوره با 76 ساعت آموزش برای 15 نفر از بانوان علاقه‌مند برگزار شده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه این دوره در کارگاه قالی‌بافی شهرستان خدابنده برگزار شده است، تصریح کرد: این کلاس با یک هزار و 140 نفر ساعت دوره برای علاقه‌مندان برگزار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه دوره رفوگرفرش درجه 2 با 82 ساعت آموزش برگزار شده است، گفت: این دوره برای 16 نفر از علاقه‌مندان به این حرفه اجرا شده است.

بیگدلی اضافه کرد: این دوره با یک هزار و 312 نفر ساعت دوره در فنی و حرفه‌ای شهرستان خدابنده اجرا شده است.

وی به برگزاری دوره سازنده گل‌های پارچه‌ای الگانس در این مرکز اشاره کرد و بیان داشت: این دوره با 90 ساعت آموزش در نوبت صبح برگزار شده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه این دوره برای 14 نفر از بانوان برگزار شده است، خاطر نشان کرد: این دوره با یک هزار و 260 نفر ساعت دوره در کارگاه صنایع دستی اجرا شده است.

این مسئول به برگزاری دوره سازنده اسباب بازی‌های چوبی در فنی و حرفه‌ای شهرستان خدابنده اشاره کرد و بیان داشت: این دوره با 330 ساعت آموزش برای 13 نفر از علاقه‌مندان در نوبت صبح برگزار شده است.

بیگدلی ادامه داد: این دوره با 4 هزار و 290 نفر ساعت دوره در کارگاه معرق کاری فنی و حرفه‌ای شهرستان اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری 625 نفر دوره آموزش برای علاقه‌مندان خدابنده‌ای برگزار شده است.

رئیس فنی و حرفه‌ای سهروردی شهرستان خدابنده بیان داشت: دانش‌آموزان، دانشجویان و همه آحاد جامعه می‌توانند برای شرکت در رشته‌های مورد علاقه و رشته تحصیلی خود به مراکز فنی و حرفه‌ای مراجعه کنند.




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 11:57 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

خبرگزاری فارس: استقبال بی‌نظیر مردم زنجان از بازسازی واقعه غدیر 

 

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بازسازی واقعه غدیر در استان زنجان از روز سه‌شنبه آغاز شد که در همان روز نخست بازسازی این واقعه تاریخی با استقبال مطلوب مردم زنجان مواجه شد.

مردم شهر قیدار نیز با حضور گسترده خود در بازسازی واقعه غدیر ولایتمداری خود را به نمایش گذاشتند.

بازسازی واقعه غدیر به نظر می‌رسد مورد توجه مردم قرار گرفته و مردم زنجان نیز از چنین رخدادی در استان زنجان خرسند هستند.

یکی از شرکت‌کنندگان در بازسازی این واقعه تاریخی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با بیان اینکه جای خالی چنین برنامه‌ای واقعاً احساس می‌شد، افزود: امسال اقدام خوبی از سوی حوزه هنری با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی برای بازسازی واقعه غدیر انجام شده است.

فرهاد میرزایی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر می‌تواند گام مثبتی برای تبیین اهداف غدیر باشد، افزود: مردم با اجرای چنین برنامه‌هایی بیشتر با واقعه غدیر آشنا می‌شوند.

علی بهمنی نیز با تقدیر از دست‌اندرکاران بازسازی غدیر در زنجان خاطرنشان کرد: استقبال مردم نشان می‌دهد باید به چنین برنامه‌هایی بهای بیشتری داده شود.

وی گفت: اهداف غدیر در این برنامه به خوبی تبیین و مردم با واقعه غدیر به خوبی آشنا می‌شوند.

وی که خود را کارمند معرفی کرد، حضور مردم را نیز مطلوب ارزیابی کرد و گفت: باید برنامه‌های بیشتری در این زمینه برگزار شود و وقایع تاریخی بازنمایی شود تا مردم بیشتر با تاریخ اسلام آشنا شوند.

 گفتنی است رئیس حوزه هنری استان زنجان نیز از استقبال مردم زنجان از بازسازی واقعه غدیر خبر داد و گفت: خوشبختانه در مدت دو روز اجرای این برنامه مردم زنجان دور از انتظار در این برنامه حضور یافتند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازنمایی واقعه غدیر در حوزه هنری زنجان انجام شده بود، گفت: با وجود اینکه شرایط جوی اجازه برگزاری این برنامه را در روز سوم نداد اما در دو روز گذشته استقبال خیلی خوب است.

این مسئول با اشاره به اینکه 400 هنرور و هنرمند در همایش بزرگ بازسازی غدیر ایفای نقش کردند، افزود: الگوسازی و معرفی واقعه تاریخی غدیر برای نسل جوان، شناساندن و معرفی سیره ائمه معصومین (ع) با استفاده از آیات و روایات با سبک و ذوق هنری و ایجاد پیوند بین ولایت معصومین (ع) و نسل جدید انقلاب از دیگر اهداف برگزاری این برنامه است.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر از ساعت 15.30 آغاز شد، افزود: مردم از ساعت 14.30 برای بازدید از نمایشگاه در محل بازنمایی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر در 122 شهر کشور صورت گرفت، خاطرنشان کرد: این برنامه بزرگ‌ترین برنامه استان در دهه ولایت است.

اسماعیلی با اشاره به اینکه طبق پیش‌بینی‌های انجام شده روزانه 10 هزار نفر از این برنامه بازدید کردند، گفت: تولد امیرالمومنین، صحنه لیله‌المبیت، شب هجرت پیامبر، صحنه نجوای یک شیعه با حضرت علی (ع) و مراسم موسم حجه‌الوداع به صورت نمادین همراه با اجرای خطبه‌های منتخب توسط اساتید و علما، اعلام ولایت و حمایت حضرت علی (ع) در این برنامه بازسازی شد




تاریخ : شنبه 92/8/4 | 11:53 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

به مناسبت دهه ولایت نشست بصیرتی و روشنگری پاسدارن در سپاه ناحیه خدابنده برگزار شد.

خبرگزاری فارس: نشست بصیرتی و روشنگری در سپاه خدابنده برگزار شد به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، به مناسبت گرامیداشت دهه ولایت نشست بصیرتی و روشنگری ویژه کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز برگزار شد.

این نشست با حضور کارکنان سپاه، نیروهای رسمی گردان‌های یک و دو امام حسین (ع) شهرستان خدابنده در محل حسینیه سپاه ناحیه خدابنده برگزار شد.

در این مراسم مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه خدابنده اظهار داشت: امر ولایت در جامعه از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام نجم‌الدین فتحی ادامه داد: در آیات و روایات فراوانی نقش ولایت از زمان خلقت حضرت آدم تا خاتم رسل حضرت محمد (ص) آمده است.

وی عنوان کرد: همچنین امامان، پیامبران، حضرت ولی عصر (عج) و ولی‌فقیه نقش مهمی در عصر حاضر ایفا می‌کنند.




تاریخ : دوشنبه 92/7/29 | 11:14 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه خدابنده:
نظام سلطه آمریکا،آتش زیرخاکستراست که درشرف شعله ورشدن است
مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه ناحیه خدابنده اظهارکرد: نظام سلطه آمریکا،آتش زیرخاکستراست که درشرف شعله ورشدن است.

به گزارش خبرنگارفضای مجازی سپاه ناحیه خدابنده حجت الاسلام فتحی، مسئول نمایندگی ولی فقیه درسپاه این ناحیه بااشاره به خبرکشته شدن مریام کری،رانده زن توسط پلیس کاخ سفیددرمقابل فرزندش اظهارکرد:این قبیل اعمال نشان ازآن داردکه نظام سلطه آمریکا،آتش زیرخاکستراست که درشرف شعله ورشدن است. وی افزود:مردم آمریکارفته رفته به درون وفطرتشان(انسانیت،عدالت و...) بازمی گردندواین حرکت اخیرپلیس کاخ سفیدنشان ازعدم توجه دست اندرکاران آمریکایی به داخل مجموعه های خوداست ومصداق آشکارنقض حقوق بشراست




تاریخ : دوشنبه 92/7/29 | 11:10 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

آموزش بسیجیان عادی باحضورفرمانده سپاه ناحیه خدابنده
کلاس آموزش بسیجیان عادی امیدان وپویندگان به همت حوزه بسیج دانش آموزی حضرت رقیه(س)قیداربرگزارگردید.

امروزصبح کلاس آموزش بسیجیان عادی امیدان وپویندگان حوزه بسیج دانش آموزی حضرت رقیه(س)باحضورفرمانده سپاه ناحیه خدابنده درمسجدزینبیه شهرقیداربرگزارگردید. دراین برنامه باشکوه که دانش آموزان ابتدایی وراهنمایی دختر مدارس بهار،شهیدرجایی،فاطمیه وکوثرحضورداشتند،ولی اله ابراهیمی فرمانده سپاه ناحیه خدابنده به ایرادسخن پرداخت وگفت:تاکیدامام است که پیشکسوتان اهمیت وعظمت انقلاب اسلامی رابه نسل های بعدی منتقل کنند. ابراهیمی ادامه داد:امام خمینی(ره)بعدازحکومت امام حسن(ع)توانستندحکومت اسلامی شیعی رادرجهان کنونی راه اندازی کنند. وی افزود:عصاره مردم انقلابی اسلام الهی،شهداهستندوبرای ادامه دادن راه امام بایدشهداوخانواده هایشان راارج نهیم. فرمانده سپاه ناحیه خدابنده خطاب به دانش آموزان مبنی براین که اگرازشما سوال شود که چراعضوبسیج شدیدگفت:بایداینگونه پاسخ بدهیدکه بسیج رابنیان گذارانقلاب یعنی امام بنانهادوفرمانده بسیج نیزرهبرانقلاب است وامنترین(ومفیدترین وارزشمندترین)سازمان،بسیج است که همه درآن جادارند. ابراهیمی اذعان کرد:باعضویت دربسیج علاوه برحفاظت ازخود،ازجامعه اسلامی که الگوی آزادی خواهان ومسلمانان دردنیااست محافظت می کنیم. شایان ذکراست درپایان این برنامه آزمون کتبی ازآموزش مقدماتی بدویاران بسیج ازدانش آموزان به عمل آمدوسپس گواهی آن اعطاخواهدشد.




تاریخ : دوشنبه 92/7/29 | 11:9 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
 

 

حجت‌الاسلام علی طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه معارف دین به غدیر بستگی دارد، اظهار داشت: آیه اکمال دین وقتی نازل شد که امامت امیرالمومنین (ع) ابلاغ شده بود.

وی بر لزوم تلاش بیشتر برای معرفی غدیر خم به جهان ادامه داد: هر تلاشی در این راستا در واقع نوعی معرفی دین محسوب می‌شود

خبرگزاری فارس: فرهنگ غدیر باید در جامعه نهادینه شود
امام جمعه قیدار با اشاره به ظرفیت‌های موجود در پیام‌های غدیر به جهان کنونی گفت: فرهنگ غدیر خم باید در جامعه نهادینه شود.حجت‌الاسلام علی طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه معارف دین به غدیر بستگی دارد، اظهار داشت: آیه اکمال دین وقتی نازل شد که امامت امیرالمومنین (ع) ابلاغ شده بود.

وی بر لزوم تلاش بیشتر برای معرفی غدیر خم به جهان ادامه داد: هر تلاشی در این راستا در واقع نوعی معرفی دین محسوب می‌شود.

امام جمعه قیدار بر لزوم تلاش برای معرفی عید غدیر خم به جهان تاکید کرد و افزود: تلاش برای معرفی غدیر خم باید به مانند اقداماتی انجام شود که برای عاشورا انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به توانایی‌های موجود در پیام‌های غدیر به جهان کنونی تصریح کرد: غدیر خم توانایی اداره جهان را دارد.

طالبی تاکید کرد: رساندن پیام غدیر خم به نوعی ادای دین به به این واقع بزرگ دینی محسوب می‌شود.

وی اساس دین ما را مبتنی بر ولایت دانست و اضافه کرد: غدیر هم نماد امامت و ولایت محسوب می‌شود و تبیین آن وظیفه همه مسلمان از جمله شیعیان است.

امام جمعه قیدار ولایت را اساس دین اسلام برشمرد و اذعان داشت: ولایت شرط ترقی ما در جهان فعلی هم محسوب می‌شود.

این مسئول به برنامه‌های دهه ولایت در سطح شهرستان خدابنده اشاره کرد و متذکر شد: برنامه‌های مختلفی توسط ارگان‌های مختلف در این دهه برنامه‌ریزی شده است که متناسب با روز و مکان خود اجرا می‌شود.




تاریخ : دوشنبه 92/7/29 | 11:2 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

در دیدار با نماینده مردم شهرستان خدابنده در مجلس شورای اسلامی مطرح شد

 مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در راستای تعمیق باورهای دینی و مهارت‌های حرفه‌ای زندگی و ارائه خدمات مشاوره در جهت ارتقاء سلامت و وضعیت بهداشتی بانوان و توانمندسازی افراد و گروه‌های در معرض آسیب و همچنین تقویت بنیان خانواده بارویکرد دینی، برنامه‌های متنوعی در قالب دوره‌های آموزشی برگزار شده و بر اساس برنامه تدوین شده تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

 بهرام ولیزاده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان، در دیدار با نماینده خدابنده درمجلس شورای اسلامی ضمن ارائه گزارشی اجمالی ازخدمات انجام شده توسط امداد استان به جامعه هدف، سیاست‌ها و راهبردهای این نهاد درسطح کشور وهمچنین برنامه‌های امداد دراستان را تشریح وتصریح کرد: که درراستای بهبود وضعیت معیشت، توانمندسازی اقتصادی، ارتقاء سطح فرهنگی و اصلاح سبک زندگی مددجویان اقدامات اساسی در قالب برنامه‌های مدون صورت می‌گیرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه ارائه خدمات فرهنگی به خانواده‌های تحت پوشش به ویژه در سرفصل کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند افزود: در راستای تعمیق باورهای دینی و مهارت‌های حرفه‌ای زندگی و ارائه خدمات مشاوره در جهت ارتقاء سلامت و وضعیت بهداشتی بانوان و توانمندسازی افراد و گروه‌های در معرض آسیب و همچنین تقویت بنیان خانواده بارویکرد دینی، برنامه‌های متنوعی در قالب دوره‌های آموزشی برگزار شده و بر اساس برنامه تدوین شده تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

وی درادامه با توجه به توفیقات کسب شده درسال جاری گفت: امداد استان درجمع آوری زکات نسبت به ظرفیت موجود درسطح کشور مقام اول را به خود اختصاص داده و درعرصه مشارکتهای مردمی نیز درسطح کشور از جایگاه بر‌تر برخوردار می‌باشد.

این مقام مسئول در زنجان، در ادامه کسب عنوان دستگاه برگزیده درجلب رضایت ارباب رجوع توسط کمیته امداد شهرستانهای زنجان و طارم درجشنواره شهیدرجایی سال 92 و همچنین توسعه اشتغال مددجویان و بحث توانمند سازی اقتصادی آنان را از دستاوردهای مهم این نهاد درسال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بر شمردند.

ولیزاده در ادامه به برخی از مشکلات امداد در بحث پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل بابت اجرای طرح‌های اشتغالزایی مددجویان معرفی شده به سیستم بانکی به ویژه زنان سرپرست خانوار، دانشجویان فارغ التحصیل و متقاضیان واجدشرایط شهرهای کمتراز بیست هزار نفر و روستاهای استان که تولیت ایجاد اشتغال برای آنان به امداد واگذار شده اشاره و درخصوص مشکلات موجود در بحث بازپرداخت اقساط تسهیلات بهسازی مسکن مددجویان روستائی نیز مواردی را مطرح و ابراز امیدواری کرد با همکاری و همفکری نمایندگان استان درمجلس شورای اسلامی گام‌های موثری در راستای رفع مشکلات موجود برداشته شود.

در این دیدار حجت‌الاسلام موسوی  ضمن ابراز خرسندی از این دیدار و همچنین تقدیر از خدمات امداد در سطح استان و شهرستان خدابنده قول مساعد داد، پیگیری‌های لازم به منظور رفع موانع و مشکلات موجود در پرداخت تسهیلات بانکی مرتبط با اشتغال مددجویان و بازپرداخت اقساط بهسازی آنان معمول کنند.




تاریخ : دوشنبه 92/7/29 | 10:53 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

رئیس حوزه هنری اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در نشست خبری خود با اصحاب رسانه‌های استان،گفت: تعمیق اعتقادات دینی و اثبات حقانیت و اصول اولیه شیعیان که همان ولایت است، از جمله اهدافی است که در همایش بازسازی واقعه غدیر پیگیری می‌شود  ،با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و شبهه‌افکنی توسط فرقه وهابیت، هنر، برترین ابزاری است که می تواند جریان‌ساز باشد.

اسماعیلی، با اشاره به بازسازی واقعه غدیرخم، افزود: تعمیق باورها و اعتقادات دینی به‌ویژه میان نسل جوان و اثبات حقانیت و اصول اولیه شیعیان که همان امامت و ولایت است، از جمله اهدافی است که در این برنامه پیگیری می‌شود؛ با توجه به تهاجم فرهنگی دشمنان و شبهه‌افکنی توسط فرقه وهابیت، هنر، برترین ابزاری است که تواند جریان‌ساز باشد.

 وی ادامه داد: در سایر ایام سال همچون ماه محرم‌الحرام ظرفیت مناسبی برای تعمیق باورهای دینی تعبیه شده است اما اگر بتوانیم این زمینه را در سالروز واقعه غدیرخم نیز ایجاد کنیم، بدون تردید شاهد تعالی و بالندگی میان نسل حاضر خواهیم بود.

 این مقام مسئول با اشاره به این‌که بازسازی واقعه غدیر در 122 نقطه کشور انجام می‌شود،  تصریح کرد :این واقعه به مدت 3 روز در شهرستان زنجان و در شهر قیدار به مدت یک روز اجرا می‌شود.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: جریان دعوت پیامبر اکرم(ص) از اقوام و خویشان خویش، میلاد حضرت علی(ع)، لیلة‌المبیت، درد و دل و نجوای یک شیعه و علاقه‌مند حضرت علی(ع) در سرزمین جفه، خطبه‌خوانی و اعلام امامت و ولایت امیرالمؤمنین(ع) از جمله بخش‌های اجرایی برنامه بازسازی واقعه غدیرخم در زنجان است.




تاریخ : دوشنبه 92/7/29 | 10:46 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر


  • paper | قالب وبلاگ | فال حافظ
  • خرید لینک دائمی | ایران موزه