خرداد 94 - قیدار شهر جد پیامبراسلام
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
درباره وب

لینک دوستان
جستجوی وب
برچسب‌ها وب

حاشیه‌های داغ مراسم ختم همسر رحیمی+عکس

مراسم ختم همسر محمدرضا رحیمی با حاشیه‌های سیاسی همراه بود که می‌توان به حضور رئیس‌جمهور سابق به همراه وزرای کابینه‌اش و حضور مشاور جنجالی و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی‌اش اشاره کرد.

به گزارش شهدای ایران به نقل از باشگاه خبرنگاران، ساعت 14 روز چهارشنبه 27 خرداد ماه، مراسم ختم همسر محمدرضا رحیمی معاون اول دولت دهم محمود احمدی‌نژاد در مسجد نور تهران برگزار شد.

مسجد نور تقریباً به محلی برای برگزاری ختم مسئولان و خویشاوندان آن‌ها تبدیل شده است.


تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 11:3 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

عکس: تشییع باشکوه شهدای غواص

 

چه کرده اید که نسیم بازگشت جسمهایتان، جانها را اینچنین بیدار کرده است و بوی خاک بدن های پاکتان اینچنین هوای شهر را آسمانی کرده است؟
دستانتان بسته بود، اما درست همان زمانی که به شما نیاز داشتند، برای مشکل گشایی و گشودن دست مردم از زیر خروارها خاک بیرون آمدید و امروز مردم برای استقبال از شما به میدان امدند. ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 10:59 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

وزیر روحانی در تشییع شهدای غواص (+عکس)

طیب زاده وزیر اقتصاد دولت در مراسم تشییع شهدای غواص

 




تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 10:56 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
عکس قدیمی از رهبرانقلاب و روحانی‌ درتشییع شهدا
در تصویر، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع شهدا از مقابل ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی واقع در خیابان امام خمینی(ره) دیده می شوند. در آن زمان، حجت الاسلام حسن روحانی نیز به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور داشتند.


 




تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 10:54 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

ایران و عربستان از احمدی نژاد تا داعش!

ایران و عربستان از احمدی نژاد تا داعش!

در حالیکه ایران و عربستان در دولت سازندگی با برقراری هماهنگی در منطقه، به نفع جهان اسلام حرکت می کردند با روی کار آمدن دولت نهم  این مسیر بر عکس شد و دولتهای تأثیرگذار منطقه با تمامی امکانات به شکل نیابتی برای نابودی یکدیگر صف آرایی کردند!

حبیب الله حمیدی - شرایط حاکم برروابط بازیگران منطقه ای و بین المللی خاورمیانه و فراز و فرود با اضلاع  آن در منطقه، یعنی رژیم صهیونیستی در برابر دو ضلع دیگر (ایران – عربستان)، در دو سه دهه اخیر قابل تامل است.

در قلمرو ایران زمین، انقلابی به وقوع پیوسته که ازجمله اهداف جهانی آن استکبار  ستیزی و اتحاد جهان اسلام و از اهداف منطقه ای آن حمایت از مستضعفان و مسلمانان به ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین بوده است.
این دو مؤلفه در قانون اساسی و سایراسناد جمهوری اسلامی ایران متبلور شد و در واقع مأموریت دولت به طور عام و وزارت خارجه آن شد که در سیاست خارجی و دیپلماسی این ماموریت  را  به عنوان اهداف  محوری در دستور کار قرار دهند که این چنین شد و خواهد شد – اما برای حصول مقصود، راهها و مسیرهای متفاوتی طی شد که مرور کلی آن خالی از لطف نیست.
در دوره سازندگی آن چه که توسط دولت در دستور کار سیاست خارجی و دیپلماسی منطقه ای قرار گرفت تنش زدایی بود نتیجه آن شد که کشورهای منطقه در خیلی از موضوعات تنش ها را کم و یا رفع کردند ایران و عربستان که تا آن زمان براثر وقایع و حوادث پیش آمده رابطه تیره و تار داشتند، به سمت برقراری روابط دیپلماتیک و تا حدودی هماهنگ در منطقه و به  نفع جهان اسلام حرکت می کردند در نتیجه این  رویکرد، سرمایه های انسانی، معنوی، اقتصادی، دینی و مذهبی در جهت تضعیف و نابودی همدیگر به شکل بی محابایی مصروف نمی شد و این روند در دوره اصلاحات  نیز ادامه پیدا کرد و سعی آن دولت این بود که تنش زدایی را تا جایی که می تواند در سطح  بین المللی نیز پیگیری کند .
اما در دولت نهم و دهم عکس این مواضع و سیاست عمل شد ودر  نتیجه شعله های جنگ و خونریزی در اغلب نقاط منطقه  گسترش یافت و دولتهای تأثیرگذار جهان اسلام و منطقه به طور عام تمامی امکانات مادی و معنوی را به کار گرفته و به شکل نیابتی و اشکال دیگر، برای نابودی یکدیگرصف آرایی کردند، در این که عربستان در پازل بازیگران بین المللی قرار گرفته، تردید نیست اما صحنه سیاست خارجی و دیپلماسی همانگونه که در تعاریف کلاسیک آن گفته و نوشته می شود، مجموعه اصول، اهداف، خط مشی ها ،گرایش ها و راهبردهایی است که هردولت در رابطه با دولت ها و سایر بازیگران بین المللی به منظور دستیابی به حداکثر منافع ، با توجه به حداقل هزینه ها و دفع ضررهای احتمالی به کار گرفته شود. ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 10:47 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

چاره‌ای جز تفاهم با دنیا نداریم/ امروز برخی حرف‌های عجیب و غریب می‌زنند، مثلا می‌گویند تحریم به نفع ما بود!

  سخنرانی آیت‌الله هاسمی رفسنجانی در رونمایی از کتاب «تاریخ جامع ایرانی» به گفتگو درباره مذاکرات هسته‌ای اخیر و بحث تحریم کشیده شد.    

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در مراسم رونمایی از کتاب «تاریخ جامع ایرانی» که به همت مرکز دایرةالمعارف بزرگ اسلامی در طول 14 سال و با زحمت بیش از 170 استاد تهیه شده است صبح امروز حضور یافت.

وی پس از پرده‌برداری از این مجموعه کتاب که اولین نسخه آن به کتابخانه ملی ایران اهداء شد، گفت: خیلی خوشحالیم که امروز شاهد ظهور یک اثر ارزشمند در کشورمان هستیم. نگارش مجموعه این تاریخ ضروری بود که الحمدلله به همت این مرکز انجام شد. بنده تشکر می‌کنم از دوستانی که در تهیه این کتاب دخیل بودند. مطالب بسیاری در تاریخ آمده است، روزگارانی که همسان نیست از جمله رفتارها، کردارها و برخوردها که متفاوت بوده است. لذا این تاریخ احتیاج به نقد و تفسیر دارد و باید از جایی شروع می‌شد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه تخصص اصلی ایشان در حوزه تاریخ نیست، اما به ذکر نکاتی گذرا از تاریخ اشاره می‌کند، گفت: من به آن بعدی از تاریخ ایران می‌خواهم بپردازم که ایران و اسلام به هم رسیده‌اند. این همکاری تنها منحصر به این دو مرجع نبوده بلکه یونانی‌ها، هندی‌ها و عرب‌ها در آن اثر داشتند اما مرکز این تعامل ایران بوده است. ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 10:45 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
پیام رهبر معظم انقلاب درپی تشییع باشکوه پیکر مطهر شهدا با حضور حماسی مردم تهران:
تشییع این دردانه های به میهن بازگشته یکی از به یادماندنی ترین حوادث انقلاب است (1394/03/26 - 22:45)
در پی تشییع باشکوه و غیرتمندانه ی پیکر مطهر 270 شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس با حضور پرشکوه و حماسی مردم تهران، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تقدیر و سپاس صادر کردند. 
متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است: ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 10:42 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
با صدور حکمی؛
 
رهبر معظم انقلاب اسلامی اعضای هیئت امنای مؤسسه جامعة‌الامام‌الصادق را منصوب کردند/ نصاب این تشکیلات علمی را بعنوان یکی از مهمترین کانون‌های اعتلای معارف اسلامی و تحوّل علوم انسانی در کشور ارتقاء بخشید (1394/03/27 - 15:50)
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی با گرامیداشت یاد و زحمات مخلصانه عالم مجاهد و روشن‌بین مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، اعضای هیئت امنای مؤسسه جامعة‌الامام‌الصادق(ع) را منصوب کردند.
متن حکم رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است: ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 10:41 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر
رهبر معظم انقلاب در دیدار نخست وزیر عراق:
 
ایستادگی عراق در مقابل تروریست ها، تأمین کننده امنیت منطقه است/ سرمایه عظیم نیروهای داوطلب مردمی، منبعی قابل اتکاء در عرصه های مختلف است/ از بین بردن ارکان وحدت عراق یکی از اهداف غرب است/ حیدر العبادی: از کمک های ایران به دولت و ملت عراق قدردانی می کنیم (1394/03/27 - 19:07)
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (چهارشنبه) در دیدار آقای حیدر العبادی نخست وزیر عراق و هیأت همراه، هوشیاری برای حفظ وحدت سیاسی و ملی عراق را بسیار ضروری دانستند و با اشاره به عزم و همت و شجاعت جوانان عراقی در نبرد با تروریستها تأکید کردند: ظرفیت بزرگ نیروهای داوطلب مردمی، برای آینده و پیشرفت عراق در عرصه های مختلف بسیار کارآمد و تاثیرگذار خواهد بود.
ایشان با تأکید بر اینکه ایستادگی ملت و دولت عراق در مقابل تروریست ها، تأمین کننده امنیت کشورهای منطقه است، افزودند: یکی از صفات مهم مردم عراق که در نبرد با تروریست، بیش از پیش آشکار شد، شجاعت و عزم و قدرت نیروهای داوطلب مردمی و عشایر غیور در مواجهه با دشمن است. ادامه مطلب...


تاریخ : چهارشنبه 94/3/27 | 10:39 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر

 

رهبر معظم انقلاب درگذشت آیت الله امینیان امام جمعه آستانه اشرفیه و نماینده گیلان در مجلس خبرگان را تسلیت گفتند (1394/03/22 - 11:45)
درپی درگذشت روحانی عالیقدر مرحوم آیت الله آقای امینیان نماینده گیلان در مجلس خبرگان و امام جمعه آستانه ی اشرفیه، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب به شرح زیر است:
بسمه تعالی
درگذشت روحانی عالیقدر مرحوم حجة الاسلام و المسلمین جناب آقای امینیان نماینده ی گیلان در مجلس خبرگان و امام جمعه ی فاضل و خدوم آستانه ی اشرفیه را به مردم وفادار و عزیز آن خطه ی ارزشمند و به همه ی ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و جامعه ی علمی گیلان و به طور ویژه به خاندان محترم و بازماندگان گرامی ایشان تسلیت میگویم. وزانت علمی و آراستگی اخلاقی و متانت و ادب رفتاری در آن روحانیِ محبوب سرمایه ای معنوی برای گیلان بود و فقدان آن خلائی است که به توفیق الهی و به همّت دانشوران باید جبران شود انشاالله. رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.
سیّد علی خامنه ای
22 خرداد 1394



تاریخ : جمعه 94/3/22 | 10:45 عصر | نویسنده : یدالله نجفی | نظر